Η BMW M GmbH μπαίνει στην επόμενη φάση προϊοντικής επέλασης στην πολυτελή κατηγορία με την παρουσίαση δυο νέων, 4θυρων σπορ μοντέλων υψηλών επιδόσεων.
Πρόκειται για τα εξής:
– BMW M 8 Gran Coupe Ισχύς: 600 ίπποι, μέγιστη ροπή: 750 Nm, κατανάλωση καυσίμου στο μικτό κύκλο: 10,7 – 10,5 λτ/100 χλμ, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 244 – 240 γρ/χλμ.
– BMW M 8 Competition Gran Coupe Ισχύς: 625 ίπποι, μέγιστη ροπή: 750 Nm, κατανάλωση καυσίμου στο μικτό κύκλο: 10,7 – 10,5 λτ/100 χλμ, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 244 – 240 γρ/χλμ.
Τα δυο εντυπωσιακά σπορ μοντέλα της Βαυαρικής εταιρίας έχουν τα εξής βασικά χαρακτηριστικά:
– Επιδόσεις Μ: υψηλόστροφος V8 κινητήρας 4.400 κ.εκ. με τεχνολογία M TwinPower Turbo αποδίδει έως 625 ίππους. Συστήματα ψύξης και τροφοδοσίας λαδιού σχεδιασμένα για αγωνιστική χρήση. Σπορ σύστημα εξαγωγής με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα κλαπέτα παράγει ένα συναρπαστικό ήχο κινητήρα.
– 8τάχυτο κιβώτιο M Steptronic με Drivelogic και το σύστημα τετρακίνησης M xDrive που συνδέεται με το Active M Differential. Επιλογή από τρία προγράμματα: 4WD, 4WD Sport και 2WD με αμιγή πίσω κίνηση και απενεργοποιημένο το σύστημα ελέγχου οδηγικής ευστάθειας.
– Επιδόσεις: 0 – 100 χλμ/ώρα σε 3,3 δευτερόλεπτα (M8 Gran Coupe) / 3,2 δευτ. (M8 Competition Gran Coupe).
– Εξέλιξη: Το σετάρισμα έγινε στα κέντρα δοκιμών των Miramas και Arjeplog και οι βελτιώσεις στο σιρκουί του Nürburgring-Nordschleife και άλλες αγωνιστικές πίστες.
– Η Παγκόσμια πρεμιέρα θα γίνει στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Los Angeles 2019 και η άφιξη στην αγορά αναμένεται τον Απρίλιο του 2020, ενώ η M8 Gran Coupe First Edition προφέρεται ως αποκλειστικό μοντέλο λανσαρίσματος.
– Χώροι: Τέσσερις επιβάτες ταξιδεύουν άνετα στα «full-size» καθίσματα, με εντυπωσιακή ευκολία πρόσβασης (είσοδος-έξοδος), άφθονο χώρο για τα πόδια και τρίτο πίσω κάθισμα, κατάλληλο για μικρές αποστάσεις.
– Σχεδίαση αμαξώματος με χαρακτηριστικά M: μεταξόνιο 200 χλστ μακρύτερο συγκριτικά με τις 2θυρες M8, δυναμική γραμμή οροφής, μεγάλοι αεραγωγοί, μάσκα νεφρών BMW με διπλές μπάρες, βράγχια M στα πλαϊνά πάνελ, πίσω αεροτομή και πίσω ποδιά με διαχύτη και διπλές απολήξεις εξαγωγής.
– Μείωση βάρους αμαξώματος και δομής πλαισίου, βελτιστοποίηση ακαμψίας. Οροφή από ανθρακονήματα, χαμηλό κέντρο βάρους, φαρδιά μετατρόχια, ρυθμισμένη με ακρίβεια αεροδυναμική ισορροπία.
– Πλαίσιο προδιαγραφών M με ηλεκτρονικά ελεγχόμενους αποσβεστήρες, σύστημα διεύθυνσης M Servotronic. DSC (Dynamic Stability Control) με M Dynamic Mode.
– Ολοκληρωμένο σύστημα πέδησης με βελτιστοποιημένη δυναμική και ειδικό σετάρισμα M. Δύο ρυθμίσεις αίσθησης του πεντάλ: έμφαση στην άνεση ή τη μεγαλύτερη αμεσότητα.
– Νέος διακόπτης Setup προσφέρει άμεση πρόσβαση στις ρυθμίσεις για κινητήρα, αποσβεστήρες, σύστημα διεύθυνσης, M xDrive και σύστημα φρένων. Διαφορετικά συνολικά σεταρίσματα για δύο οδηγούς επιλέγονται μέσω διακοπτών M στο τιμόνι.
– Νέο M Mode για εξατομικευμένη ενεργοποίηση των συστημάτων υποβοήθησης και ρύθμιση οθονών του πίνακα οργάνων / Head-Up Display. Οι οδηγοί της M8 Competition Gran Coupe μπορούν να επιλέγουν μεταξύ των προφίλ Road, Sport και Track.
Ο αποκλειστικός στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει Laserlight, σπορ καθίσματα M , Head-Up Display ειδικό για Μ, Live Cockpit Professional με σύστημα πλοήγησης και Intelligent Personal Assistant, Driving Assistant και Parking Assistant.
Νίκος Τσάδαρης