Το Ράλι Τουρκίας, ενδέκατο χρονικά για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, είναι ο πιο σκληρός αγώνας της χρονιάς και αυτό το βίωσαν καλά… στο πετσί τους όσοι συμμετείχαν σε αυτό το περασμένο Παρασκευοσαββατοκύριακο (13, 14, 15/09).
Μεγάλος νικητής ο εξάκις πρωταθλητής, Γάλλος Σεμπαστιέν Οζιέ, που όχι μόνο κέρδισε, αλλά αναπτέρωσε τις ελπίδες του για ένα έβδομο στην σειρά τίτλο, που ίσως τον κάνει να αναθεωρήσει την απόφασή του, για «συνταξιοδότηση» στο τέλος του 2020.
Ο 36χρονος Γάλλος, με συνοδηγό τον ομοεθνή του Ζουλιέν Ινγρασιά, οδήγησαν έξυπνα και -όταν χρειάστηκε- γρήγορα το Citroen C3 WRC και ανέβηκαν στο πιο ψηλό σκαλί του βάθρου, κερδίζοντας μόνο 2 από τις 17 ειδικές και αφού χρειάστηκε να κάνουν… στραβά μάτια, το πλήρωμα-αποκάλυψη του αγώνα που οδηγούσε το άλλο C3 WRC. Ο λόγος για τους Εσαπέκα Λάπι – Γιάνε Φερμ, που ήταν επικεφαλής από την 3η ειδική διαδρομή μέχρι την 12η, όταν αφού είχαν σιγουρέψει πως κανείς αντίπαλος δεν ήταν σε «θέση βολής», έκαναν πίσω στη δεύτερη θέση, προκειμένου να βοηθήσουν την προσπάθεια του Οζιέ για τον τίτλο των οδηγών του 2019.
Χαμένοι του αγώνα της Τουρκίας, οι πρώτοι της βαθμολογίας Εσθονοί Όιτ Τάνακ – Μάρτιν Γιαρβεόλα, που στο τιμόνι του Toyota Yaris WRC ποτέ δεν μπήκαν στον ρυθμό του αγώνα, αλλά και εγκατέλειψαν στο 2ο σκέλος όταν ο κινητήρας του Yaris «αρνήθηκε» να συνεχίσει. Επέστρεψαν την τελευταία ημέρα του αγώνα και κάνοντας συντήρηση στις ειδικές διαδρομές που προηγούντο της power stage, κατάφεραν να πάρουν τη νίκη εκεί, μαζί και τους 5 βαθμούς που αυτή συνεπάγεται.
Ο τρίτος διεκδικητής του τίτλου, ο Βέλγος Τιερί Νεβίλ, με συνοδηγό τον συμπατριώτη του Νικολά Γκιλσούλ, οδηγώντας το Hyundai i20 WRC, κατάφεραν μόνο μια φτωχή συγκομιδή βαθμών στην Τουρκία, καθώς ένα κλαταρισμένο λάστιχο (πολλοί είχαν ανάλογο πρόβλημα), τους έριξε από τρίτους, ένατους στην κατάταξη, για να τερματίσουν τελικά μόλις στην 8η θέση, παρηγορούμενοι από τους 4 βαθμούς που κέρδισαν στην power stage.
Καλύτερο πλήρωμα της Hyundai αναδείχθηκαν οι αμφισβητούμενοι τους τελευταίους μήνες Αντρέας Μίκελσεν – Άντερς Τζέγκερ, που τερμάτισαν 3οι με το i20 WRC, προσφέροντας (μαζί και με τον 5ο Ντάνι Σόρντο) πολύτιμους βαθμούς στην κορεάτικη ομάδα, η οποία συνεχίζει να προηγείται στην βαθμολογία των κατασκευαστών.
Κατά τα λοιπά, στην Τουρκία επιβεβαιώθηκε για μια ακόμα φορά η ικανότητα του 25χρονου Φιλανδού, Τιέμου Σούνινεν, που -απόντος του ομόσταβλου του, Έλφιν Έβανς- τερμάτισε το Ford Fiesta WRC στην 4η θέση, μακράν μπροστά από το 2ο αυτοκίνητο της ομάδας που οδηγούσε -εκτάκτως- ο Πόντους Τίντεμαν.
Οι Γιάρι Μάτι Λάντβαλα και Κρις Μικ, με τα δυο Yaris WRC της ομάδας του Τόμι Μάκινεν, ήταν στις θέσεις 6 και 7 της τελικής κατάταξης, ενώ τη δεκάδα συμπλήρωσε ο νεαρός Βρετανός, Γκας Γκρίνσμιθ, που αυτήν τη φορά οδηγούσε και πάλι ένα Fiesta, αλλά κατηγορίας WRC2.
Στην ίδια κατηγορία, ο 18χρονος Φιλανδός, Κάλε Ροβάνπερα (Skoda Fabia R5), εγκατέλειψε από έξοδο, χάνοντας την ευκαιρία να «κλειδώσει» και μαθηματικά τον φετινό τίτλο του WRC2 PRO.
Ο αγώνας της Τουρκίας αναζωπύρωσε το ενδιαφέρον για τους τίτλους οδηγών και κατασκευαστών, καθώς ενώ απομένουν τρεις ακόμα αναμετρήσεις, ο Τάνακ (210 β.) προηγείται με 17 βαθμούς του Οζιέ (193 β.), με τον Νεβίλ (180 β.) να διατηρεί τις ελπίδες του.
Στους κατασκευαστές προηγείται η Hyundai με 314 βαθμούς, με 2η την Toyota (295 β.), 3η τη Citroen (219 β.) και 4η -χωρίς ελπίδα- την Ford M-Sport (184 β.).
Επόμενος αγώνας του WRC 2019 είναι το Ράλι Ουαλίας από 3-6 Οκτωβρίου.
Νίκος Τσάδαρης