Το VW Golf GTI, το πιο πετυχημένο σπορ χάτσμπακ στον κόσμο, αριθμεί ήδη 7 γενιές και και 2,3 εκατομμύρια πωλήσεις, από το 1976 που πρωτοεμφανίστηκε.
Πρόσφατα οι μηχανικοί της μάρκας αποφάσισαν την δημιουργία μιας ειδικής έκδοσης βγαλμένης από το Motorsport και τον δύο φορές κατακτητή του πρωταθλήματος TCR (Touring Car Racing, διάδοχο του διάσημου WTCC), που διεξάγεται με υπερτροφοδοτούμενα, δίλιτρα/τετρακύλινδρα χάτσμπακ ή σεντάν παραγωγής, με κίνηση μόνο εμπρός. Πρόκειται για το Golf GTI TCR, με στοιχεία που υπόσχονται πως το κάνουν ασυναγώνιστο.
Κινητήρας – Κιβώτιο
Ο υπερτροφοδοτούμενος 2λιτρος TSI αποδίδει 290 ίππους από τις 5.400 έως τις 6.400 σ.α.λ. προσφέροντας 45 ίππους επιπλέον από το Golf GTI Performance. Ακόμη και χαμηλά, το Golf GTI TCR είναι σε θέση να προσφέρει 200 Nm από τις μόλις 1.000 σ.α.λ. Η μέγιστη ροπή του αγγίζει τα 380 Nm σε ευρεία περιοχή στροφών (από τις 1.950 έως τις 5.300 σ.α.λ.) προσφέροντας την δύναμη που ζητά ο οδηγός κάθε φορά που πατά το δεξί πεντάλ.
Η ισχύς μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός στάνταρ αυτόματου DSG κιβωτίου διπλού συμπλέκτη με 7 σχέσεις και συνδυάζεται με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό. Για την καλύτερη διαχείριση της μεταφοράς ισχύος και της θερμότητας, το Golf GTI TCR εφοδιάζεται με δύο επιπλέον ψυγεία νερού που βρίσκονται μπροστά και είναι ίδια με εκείνα του τετρακίνητου Golf R.
Τελική έως 260 χλμ./ώρα
Ο στάνταρ, πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων Active Info Display δείχνει τελική ταχύτητα 250 χλμ./ώρα, η οποία αυξάνεται στα 260 χλμ./ώρα με την αφαίρεση του ηλεκτρονικού περιοριστή (Vmax limit) ενώ μία αεροτομή στο πίσω μέρος της οροφής διασφαλίζει το απαιτούμενο κάθετο αεροδυναμικό φορτίο. Το Golf GTI TCR ολοκληρώνει τη διαδικασία των 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,6 δευτερόλεπτα. Ο 16βάλβιδος turbo 4κύλινδρος TSI εφοδιάζεται με φίλτρο μικροσωματιδίων και έχει μέση κατανάλωση 6,7 λίτρων/100 χλμ. (κατά NEDC).
Ηλεκτρονικό «μπλοκέ» και 4 οδηγικά προφίλ
Στον εμπρός άξονα υπάρχει το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης που προέρχεται από το Golf GTI Performance και συνδυάζεται με τα οδηγικά προφίλ «Eco», «Normal», «Sport» και «Individual”». Το τελευταίο, προσφέρει προσωποποιημένη ρύθμιση του τιμονιού, της απόδοσης του κινητήρα, του κιβωτίου και της προαιρετικής ανάρτησης Dynamic Chassis Control (DCC).
Με Dynamic Chassis Control (DCC) και δυνατότητα αφαίρεσης του Vmax limit
Το προφίλ του Golf GTI TCR αναδεικνύεται από τις στάνταρ σφυρήλατες ζάντες Belvedere διάστασης 18”, ενώ προαιρετικά, το μοντέλο εξοπλίζεται με ζάντες 19” Reifnitz και Pretoria, που μπορούν να είναι μέρος ενός ευρύτερου δυναμικού πακέτου εξοπλισμού, όπως τα εξής:
– Με τροχούς Reifnitz 19’’ σε Black matt με ελαστικά 235/35 R 19. Σε αυτή την περίπτωση συμπεριλαμβάνονται η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση Dynamic Chassis Control (DCC), η αφαίρεση του περιοριστή ταχύτητας (Vmax limit), η μικρότερη κατά 20 χιλιοστά απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος σε σχέση με το νορμάλ Golf (5 χιλιοστά σε σχέση με το GTI) και ειδικά ρυθμισμένα αμορτισέρ εμπρός-πίσω τα οποία με το πάτημα ενός διακόπτη προσαρμόζονται βάσει των προγραμμάτων για σπορ, άνετη ή νορμάλ οδήγηση.
– Με τροχούς Pretoria 19’’ σε glossy Black και σπορ (ημί-σλικ) ελαστικά 235/35 R 19 για χρήση σε πίστα. Αυτή η επιλογή περιλαμβάνει επιπρόσθετα την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση Dynamic Chassis Control (DCC), αφαίρεση του Vmax limit, σπορ πίσω αμορτισέρ με πιο σφιχτή ρύθμιση και αντικλεπτικό σύστημα τροχών.
Αγωνιστική σχεδίαση
Η εμφάνιση του Golf GTI TCR είναι εμπνευσμένη από το μαγικό κόσμο των αγώνων. Μπροστά υπάρχουν μεγαλύτερες εισαγωγές και διαχωριστικά αέρα όπως και στα αγωνιστικά, ενώ νέα είναι η γρίλια όπως και τα πλαστικά, χαμηλότερα, ώστε να τονίζουν τον προφυλακτήρα. Στο πίσω μέρος, το μοτίβο των LED αναδεικνύει τον TCR χαρακτήρα ενώ δεξιά και αριστερά του αποκλειστικής σχεδίασης διαχύτη, δεσπόζουν οι εξατμίσεις R «Performance» τιτανίου εξελιγμένες από τον Akrapovic, με 4 απολήξεις.
Με το νέο Golf GTI TCR προστίθεται η χρωματική επιλογή “Pure Grey”. Οι υπόλοιπες επιλογές αφορούν τα κλασικά GTI χρώματα: τα «Pure White», «Tornado Red”», «Deep Black Pearl Effect» και «Oryx White Pearl Effect».
Με τα «Pure Grey», «Pure White» και «Tornado Red», συνδυάζεται προαιρετικά η βαμμένη σε «Black» οροφή. Επίσης μαύρα είναι τα καλύμματα των εξωτερικών καθρεφτών (προαιρετικά σε Carbon look) και τα TCR λογότυπα πάνω από τα μαρσπιέ. Ανοίγοντας την πόρτα το κορυφαίο GΤΙ προσκαλεί τους επιβάτες του προβάλλοντας το λογότυπο TCR στην άσφαλτο, ενώ από την εικόνα του δεν λείπουν φυσικά οι θρυλικές κόκκινες ρίγες στη μάσκα.
Στο εσωτερικό επικρατεί η αγωνιστική «αύρα» του Golf TCR που κυριαρχεί στις πίστες. Τα κορυφαία σε στήριξη και άνεση σπορ καθίσματα έχουν ειδική επένδυση που έχει δημιουργηθεί ειδικά για αυτή την έκδοση.
Με την απόχρωση του γραφίτη έρχονται σε πολύ όμορφη αντίθεση οι κόκκινες ραφές στα καθίσματα, στο κεντρικό υποβραχιόνιο, στις πόρτες, στον επιλογέα του DSG και στο σπορ, εμπνευσμένο από το TCR τριάκτινο τιμόνι με τις περφορέ λεπτομέρειες.
Το νέο VW Golf GTI TCR είναι άμεσα διαθέσιμο για παραγγελία, με προτεινόμενη τιμή λιανικής 48.700 €. Ενδεικτικά και εκτός των προαναφερθέντων, ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει:
– Προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης (Progressive Steering)
– Σύστημα Infotainment DISCOVER MEDIA
– Adaptive Cruise Control & Speed Limiter
– Αυτόματο κλιματισμό Air Care Climatronic
– Motorsport splitter σε γυαλιστερό μαύρο που εκτείνεται περιμετρικά του αυτοκινήτου
– Προβολείς LED και πίσω φώτα LED σε σκούρο κόκκινο χρώμα με δυναμικό φλας
– Κορυφαία σε στήριξη και άνεση σπορ καθίσματα που φέρουν επένδυση ύφασμα/microfiber αποκλειστικής σχεδίασης TCR
– Εσωτερικό ambient φωτισμό σε κόκκινο χρώμα
– Park Pilot
Νίκος Τσάδαρης