Κι όμως, η πρώτη Lamborghini που είδε το φως της ημέρας δεν ήταν ένα μπουσταρισμένο «θηρίο» με μαγνητικό σεξαπίλ.
Όχι, ήταν ένα τρακτέρ, και μάλιστα ένα πολύ καλό τρακτέρ!
Ο άνθρωπος που το κατασκεύασε, ο Ferruccio Lamborghini, δεν ήταν μάλιστα ποτέ ευχαριστημένος με τίποτα, περιλαμβανομένου του στόλου των Ferrari που συγκέντρωνε καθώς ο πλούτος του αυξανόταν.
Θεωρούσε τις Ferrari κραυγαλέες και θορυβώδεις, κτηνώδη αγωνιστικά δηλαδή που προσαρμόζονταν βεβιασμένα για τις ανάγκες του δρόμου, δίνοντας μάλιστα στον Enzo Ferrari και συμβουλές για το πώς θα βελτίωνε τα αυτοκίνητά του.
Κάποια στιγμή λοιπόν αποφασίζει να κατασκευάσει τα δικό του sports car, στα πρότυπα πάντα της ιταλικής αισθητικής: πανέμορφο, πανάκριβο και φανταχτερό, αλλά με ταμπεραμέντο.
Πενήντα χρόνια αργότερα, η αυτοκινητοβιομηχανία που φέρει το όνομά του συνεχίζει τη μηχανική κληρονομιά του δημιουργού της, με μηχανήματα δρόμου που προκαλούν αβίαστα το συναίσθημα.
Η Lamborghini δεν θα κατέβαινε μάλιστα ποτέ στον αγωνιστικό στίβο, καθώς ο Lamborghini τράκαρε κατά τη διάρκεια του πρώτου και μοναδικού αγώνα που συμμετείχε!
Παρά ταύτα, η Lambo εξελίχθηκε σε έναν κατασκευαστή που έριξε στην αγορά μια σειρά από «εξωγήινα» οδηγικά μηχανήματα, γραμμή που συνεχίζει παρά την εξαγορά της από τη γερμανική Audi το 1998.
Ας ρίξουμε λοιπόν μια ματιά στα πλέον εμπνευσμένα αμάξια που έφεραν το θρυλικό πλέον σήμα της Lambo…
350 GTV και 350 GT
Ήταν το 1963, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τορίνο, όταν η Lamborghini θα άφηνε τον κόσμο με το στόμα ανοιχτό: ο σχεδιαστής Franco Scaglione ετοίμασε την 350 GTV για να δείξει ο Ferruccio στον ανταγωνισμό -και ιδιαίτερα στον Enzo Ferrari- ότι δεν αστειευόταν! Το 320 αλόγων «κτηνάκι», εφοδιασμένο με V12 κινητήρα 3,5 λίτρων, ετοίμασε το σκηνικό για την κάθοδο της Lambo στην αγορά, αν και η πρώτη πράξη δεν είχε παιχτεί ακόμα…
Miura S
Όταν σκεφτόμαστε τη Lamborghini, ένα-δυο αυτοκίνητα μάς έρχονται στον νου, και το ένα είναι αναμφίβολα η Miura! Και λίγο έλειψε να μη δει ποτέ το φως της παραγωγής, καθώς ο Ferruccio φρίκαρε από τον σχεδιασμό που δούλευαν μυστικά οι μηχανικοί του: δεν είχε καν τη μηχανή μπροστά! Όταν βέβαια έπεσε η κουκούλα στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το 1966 και τα πλήθη συνέρρεαν για να δουν την «κούκλα», κάθε ένσταση παραμερίστηκε: 764 Miura κυκλοφόρησαν από το 1966 μέχρι το 1971, με V12 κινητήρα που απέδιδε 370 άλογα…
P 250 Urraco
Μετά την επιτυχία της Miura, ο Lamborghini ήθελε κάτι πιο προσιτό για τους φαν της φίρμας του: με τα μάτια καρφωμένα στην Porsche 911 και τη Ferrari Dino, η Lamborghini κατασκευάζει την P 250 Urraco, ένα κουπέ που απέδιδε από 180-250 άλογα: 780 Urraco πουλήθηκαν, φέρνοντας την απελπισία στον Ferruccio, που υπολόγιζε τις πωλήσεις σε περισσότερες από 2.000…
Countach
Όποιος γεννήθηκε με τη βενζίνη και το λάδι στο αίμα του, είχε αναμφίβολα ένα πόστερ της Countach στο παιδικό του δωμάτιο! Το αυτοκίνητο που καθόρισε μια ολόκληρη εποχή δεν χρειάζεται και ιδιαίτερες συστάσεις: ένας V12 κινητήρας 375 αλόγων έδινε στο «κουκλί» τελική 300 χλμ/ώρα και παρά τα πολλά κατασκευαστικά της προβλήματα, η Countach έγινε συνώνυμο της σπορ οδήγησης…
Silhouette
Ο Lamborghini ήθελε απέλπιδα να διεισδύσει στην αμερικανική αγορά, μετά το δειλό ντεμπούτο που έκανε η Countach στις ΗΠΑ. Κατέληξε λοιπόν στη Silhouette, ένα 3λιτρο V8 «θαυματάκι» 250 αλόγων, που απέτυχε ωστόσο παταγωδώς στο έργο του: μόνο 53 Silhouette πουλήθηκαν ποτέ, στέλνοντας τον Ferruccio στην απόγνωση…
Jalpa 350
Η αλλαγή ιδιοκτησίας της Lamborghini θα άφηνε το στίγμα της στα χρονικά των αυτοκινήτων της: τα αδέλφια Mimram, που απέκτησαν την εταιρία το 1980, άρχισαν να κόβουν κόστη απ’ όπου μπορούσαν, μέχρι και από το σασί, ρίχνοντας στην αγορά ήδη «φορεμένα» designs. Παρά ταύτα, η 250 αλόγων Jalpa έγινε το μπεστ-σέλερ της Lambo, με περισσότερες από 420 πωλήσεις να δικαιώνουν τις επιλογές του νέου τιμονιέρη της φίρμας…
LM 002
Είναι Lamborghini και είναι SUV, πού το παράξενο! Ήταν στα τέλη της δεκαετίας του ’70 όταν ο αμερικανικός στρατός παρήγγειλε στην εταιρία μια νέα γενιά off-road θηρίων, με το πρότζεκτ να περνά από πολλές περιπέτειες πριν κυκλοφορήσει τελικά το 1986. Η «Rambo-Lambo», όπως έμεινε γνωστή, δανείστηκε τον V12 κινητήρα των 5,2 λίτρων και 444 αλόγων της Countach, έτρεξε στο ράλι Παρίσι-Ντακάρ και έγινε το στάνταρ μέσο μεταφοράς του σαουδάραβα πετρελαιά. Κι επειδή οι άραβες δεν κάνουν εκπτώσεις, η Lamborghini με χαρά ετοίμασε τη νέα έκδοση του LM 002 με μηχανή 7,2 λίτρων που απέδιδε 600+ άλογα…
Diablo VT
Επιτέλους, μια Lamborghini που άξιζε τον τίτλο του διαδόχου της Muira και της Countach! Την εποχή που κατασκευάστηκε μάλιστα, το 1993, η Diablo είχε να αντιπαρατεθεί με τις άλλες εξαλλοσύνες του ανταγωνισμού και κυρίως τη Ferrari F40 και την Porsche 959. Και όπως το καθαρόαιμο αγωνιστικό της Porsche, η VT εκδοχή της Diablo ήταν τετρακίνητη. Όσο για τα 500 άλογά της, ήταν μια δυνατή αναζωογόνηση της πίστης στη φίρμα…
Murcielago
H Lamborghini αναγεννήθηκε κυριολεκτικά με τη Murcielago, το πρώτο μοντέλο που κατασκεύασε η φίρμα κάτω από τον νέο της ιδιοκτήτη, το Volkswagen Group. Η Murcié, όπως έμεινε γνωστή, ήταν η απόλυτη ενσάρκωση του κατασκευαστικού οράματος του Ferruccio: ο V12 κινητήρας των 630 αλόγων την έκανε να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό, ενώ η έκδοση LP 670-4 SuperVeloce ήταν ένα από τα πρώτα supercars του κόσμου που έπιανε τα 100 χλμ/ώρα σε λιγότερο από 3 δευτερόλεπτα…
Gallardo
Είδε το φως της ημέρας το 2003 και πωλείται ακόμα, κι αυτό γιατί παραμένει ένα από τα πλέον συνεπή sports car του πλανήτη, ιδανικός ανταγωνιστής της Ferrari F430. Οι πολυάριθμες εκδόσεις της μάλιστα στα 10 αυτά χρόνια παραγωγής την ανανεώνουν καθοριστικά, με την έκδοση LP550-2 Valentino Balboni να κάνει τη διαφορά…
Aventador
Ο νέος πρωταθλητής της Lambo είναι η Aventador LP700-4, το θηρίο αυτό που είναι εξολοκλήρου κατασκευασμένο από ανθρακονήματα. Ο V12 κινητήρας των 6,5 λίτρων της δίνει 690 άλογα, την κινεί από στάση στα 100 χλμ/ώρα σε μόλις 2,9 δευτερόλεπτα και της χαρίζει τελική 350 χλμ/ώρα. Για τα πενηντάχρονα μάλιστα της Lambo, κυκλοφόρησε η επετειακή έκδοση Aventador LP 720-4 50° Anniversario Εdition, με τα πάντα στα κόκκινα! Θα έκανε υπερήφανο τον Ferrucio, όπως κι αν το δεις…
Η νέα γενιά: η Lamborghini έχασε το μυαλό της
Το νέο concept της Lambo, το Egoist, είναι ένα μονοθέσιο κινούμενο δωράκι προς τιμή της 50ης επετείου της, πανάλαφρο, με V10 κινητήρα 5,2 λίτρων, 600 άλογα και άλλα τέτοια υπέροχα!
Είναι η απόλυτη οδηγική τρέλα, με το κόκπιτ να προέρχεται από μαχητικό τζετ και μια σειρά ακόμα από εξεζητημένες υπερβολές να το κάνουν απολύτως μοναδικό.
Η κληρονομιά του Ferrucio ζει και βασιλεύει…