Στην τρίτη του πια γενιά, το Seat Leon, αποκτά για πρώτη φορά στην ιστορία του τρίθυρο αμάξωμα, το οποίο είναι πολύ δυναμικό σε σχεδίαση και παραπέμπει σε κουπέ, ώστε να προσεγγίσει το νεανικό και με σπορτίφ ανησυχίες κοινό.
Μετά από 1,2 εκ. πωλήσεις παγκοσμίως, από το 1999, και έχοντας δύο γενιές πίσω του, το τρίτης γενιάς Leon μπορεί να υπερηφανευτεί ότι είναι το ωριμότερο Leon.
Τόσο από οδηγικής και τεχνολογικής πλευράς, όσο και από το γεγονός ότι πλέον δεν διατίθεται αποκλειστικά 5θυρο, αλλά η γκάμα των αμαξωμάτων καλύπτει ένα ευρύτερο κοινό συνθέτοντας έτσι μια ολοκληρωμένη οικογένεια.
Η τρίθυρη εκδοχή SC -από το Sports Coupe- απευθύνεται σε ένα νεανικό και με σπορτίφ ανησυχίες κοινό.
Στα τέλη του 2013, θα υπάρξει και έκδοση ST, στέισον δηλαδή, προκειμένου να καλυφθούν μεγαλύτερες χωροταξικές ανάγκες, ενώ στις αρχές του 2014 θα παρουσιαστεί και η έκδοση Cupra για τους σκληροπυρηνικούς…
Εμφάνιση: δυναμικό και με κουπέ στοιχεία
Σε σχέση με το 5θυρο, το Leon SC διαφοροποιείται με τη δυναμικότερη σχεδίασή του, αφού κατά τα άλλα, πλατφόρμα και μηχανικά μέρη έχουν παραμείνει ίδια. Πιο συγκεκριμένα, οι ουσιαστικές αλλαγές εντοπίζονται πλάι και πίσω.
Αρχικά λοιπόν, το μεταξόνιο έχει μειωθεί κατά 35 χλστ. (2.600 χλστ. συνολικά), κατ’ επέκταση και το συνολικό μήκος (4.230 χλστ.), έπειτα η οροφή έχει χαμηλώσει κατά 15 χλστ. και η κλίση της είναι πιο έντονη κατά 18,5ο και τέλος η πίσω κολόνα είναι η κεκλιμένη κατά 19ο περισσότερο. Το αποτέλεσμα;
Το Leon SC να δείχνει πιο compact, πιο στιβαρό και πιο δυναμικό σε σχέση με το 5θυρο και συγχρόνως να θυμίζει κάτι από κουπέ ένεκα και των έντονων ώμων που σχηματίζονται στο πίσω μέρος.
Εσωτερικό-χώροι: σοβαρό, ποιοτικό και ευρύχωρο
Το εσωτερικό του Leon SC δεν διαφέρει από αυτό του 5θυρου. Η σχεδίαση είναι σοβαρή, ίσως να έπρεπε να δείχνει και λίγο πιο σπορτίφ, όμως η ποιότητα των υλικών και της συναρμογής είναι καλή.
Εργονομικές ατέλειες δεν υπάρχουν σοβαρές, οι θήκες για μικροαντικείμενα είναι επαρκείς και οι χώροι για τους επιβάτες και τις αποσκευές πλούσιοι.
Μάλιστα, παρά το ελαφρώς μικρόμετρο μεταξόνιο και μήκος, ο χώρος αποσκευών έχει παραμείνει στα 380 λτ., όντας άνω του μέσου όρου της κατηγορίας. Εύκολη τέλος είναι και η πρόσβαση προς τα πίσω.
Κινητήρες: για όλα τα γούστα
Η γκάμα των κινητήρων του Leon SC είναι πλήρης (και ίδια με αυτήν του 5θυρου) αφού ξεκινά από τα 1,2 λίτρα και τους 86 ίππους, για να καταλήξει στους 180 για τον 2λιτρο TDI.
Για την ελληνική αγορά, πρώτο ρόλο θα παίξουν ο 1.2 TSI των 86 και 105 ίππων, ο 1.4 TSI των 122 και 140 ίππων (με το σύστημα απενεργοποίησης των κυλίνδρων) και ο 1.6 TDI των 105 PS με 3,8 λτ./100 χλμ. μέση κατανάλωση και εκπομπές CO2 99 γρ./χλμ. Όλοι οι παραπάνω συνδυάζονται με γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω.
Οι ισχυρότεροι 1.8 TSI των 180 ίππων και ο 2λιτρος TDI (150 ή 184 ίππους) αντί ημιάκαμπτου έχουν πολλαπλούς συνδέσμους πίσω.
Τεχνολογία: up to dated
Ενδεικτικό στο τρίτης γενιάς Leon είναι και το υψηλό τεχνολογικό επίπεδο, τόσο σε θέματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, όσο και σε οικονομίας.
Πιο αναλυτικά, εφοδιάζεται με το σύστημα SEAT Drive Profile που επιτρέπει την εναλλαγή των οδηγικών στιλ (normal, eco, sport και individual) κατά τις επιθυμίες του οδηγού, επηρεάζοντας την υποβοήθηση στο τιμόνι, την απόκριση στο γκάζι, αλλά και τον ήχο του κινητήρα (στις εκδόσεις FR).
Επιπλέον, εξοπλίζεται με σύστημα που ενημερώνει τον οδηγό για το επίπεδο κούρασης (Drowsiness detection) προτείνοντάς του να σταματήσει αν πρέπει, το σύστημα Full Beam Assistant, που ρυθμίζει αυτόματα τη δέσμη των φώτων (σε ταχύτητες άνω των 60 χλμ./ώρα), αλλά και το Heading Control που διορθώνει το τιμόνι προκειμένου ο οδηγός να κρατηθεί στην πορεία του.
Η λίστα συνεχίζεται με νέα συστήματα ασφάλειας όπως το σύστημα ανάγνωσης σημάτων κυκλοφορίας, το adaptive cruise control και το Front Assist (αυτόματο φρενάρισμα).
Τέλος, αναφορικά με την παθητική ασφάλεια να αναφερθεί πως στις δοκιμές του EuroNCAP έλαβε πέντε αστέρια, ενώ από τη βασική του έκδοση εφοδιάζεται με 7 αερόσακους.
Οδική συμπεριφορά: all around σπορτίφ
Αν κάτι χαρακτήριζε οδηγικά τις προηγούμενες γενιές του Seat Leon, αυτό ήταν η σπορτίφ του αίσθηση. Αυτή έχει διατηρηθεί στην τρίθυρη εκδοχή και ειδικά μάλιστα στις εκδόσεις FR όπου η ανάρτηση είναι χαμηλότερη κατά 15 χλστ. και με πιο σφιχτές ρυθμίσεις. Ταυτόχρονα όμως, είναι ραφιναρισμένο με την ανάρτηση να δουλεύει υπό όλες τις συνθήκες.
Επιπλέον, χάρη και στη πλατφόρμα MQB του ομίλου και την εξοικονόμηση του βάρους (μόλις 1.093 κιλά) που έχει επιτευχθεί δείχνει ανάλαφρο και πατάει γερά στο δρόμο, την ώρα που η ποιότητα κύλισης και η μόνωση στην καμπίνα είναι καλή καθιστώντας άνετο ένα ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο.
Σε κλειστό επαρχιακό δίκτυο τώρα και όταν το πιέσεις, το πλαίσιο είναι στιβαρό, τα περιθώρια πρόσφυσης μεγάλα, ενώ στα θετικά συγκαταλέγεται η αίσθηση που σου παρέχουν τιμόνι και φρένα.
Στην Ελλάδα: αρχές καλοκαιριού
Το Seat Leon θα διατίθεται σε 77 χώρες παγκοσμίως. Στην ελληνική αγορά το SC αναμένεται στα τέλη Ιουνίου. Η τιμή του δεν έχει οριστικοποιηθεί από την ελληνική αντιπροσωπεία, αναμένεται όμως να ξεκινά κάτω από τα 13.000 ευρώ.
Πηγή: autotriti.gr