Το νέο μικρό, ηλεκτρικό όχημα της Honda, που ακούει στο όνομα Honda e, είναι το πρώτο μοντέλο της μάρκας που βασίζεται σε μία αποκλειστική πλατφόρμα EV, σχεδιασμένη εξ αρχής σύμφωνα με πρότυπα δυναμικής συμπεριφοράς Honda.
Η πλατφόρμα Honda e εξελίχθηκε με γνώμονα τις συνθήκες κυκλοφορίας πόλης, ώστε να προσφέρει μία ικανοποιητική οδηγική εμπειρία με άμεση απόκριση. Η μπαταρία τοποθετείται χαμηλά, κάτω από το δάπεδο, και κεντρικά εντός του μεταξονίου του αυτοκινήτου, πετυχαίνοντας κατανομή βάρους 50:50 και χαμηλό κέντρο βάρους για βέλτιστη συμπεριφορά και σταθερότητα. Η υψηλή ροπή του ηλεκτροκινητήρα μεταφέρεται στους πίσω τροχούς, παρέχοντας ακρίβεια διεύθυνσης ακόμα και σε έντονη επιτάχυνση.
Η πλατφόρμα προσφέρει ένα κράμα οδηγικής άνεσης και ευελιξίας. Η ανεξάρτητη ανάρτηση και στους τέσσερις τροχούς διασφαλίζει εξαιρετική ευστάθεια σε όλες τις συνθήκες, ποιότητα κύλισης και άμεση απόκριση. Εξαρτήματα της ανάρτησης κατασκευάζονται από σφυρήλατο αλουμίνιο, μειώνοντας το βάρος και ωφελώντας τις επιδόσεις και την ενεργειακή απόδοση.
Σε συνδυασμό με τις συμπαγείς διαστάσεις και τον κοντό πρόβολο, η πλατφόρμα Honda e προσφέρει στην επόμενη γενιά μικρών αυτοκινήτων ευελιξία για απολαυστική οδήγηση στην πόλη και ευκολότερους ελιγμούς σε περιορισμένους χώρους.
Για μέγιστη πρακτικότητα και ευελιξία φόρτισης, η αξιόπιστη μπαταρία ιόντων λιθίου 35,5 kWh υψηλής χωρητικότητας, μπορεί να φορτίζεται είτε σε πρίζα εναλλασσόμενου ρεύματος (AC) Τύπου 2 ή σε ταχυφορτιστή CCS2 DC. Σε συνδυασμό με την αυτονομία των 200+χλμ, η δυνατότητα ταχείας φόρτισης του προηγμένου συστήματος κίνησης θα μπορεί να καλύπτει τις καθημερινές ανάγκες μετακίνησης, παρέχοντας το 80% της φόρτισης σε 30 λεπτά.
Σχεδιασμένη με έμφαση στην απλότητα και την ευχρηστία, η φίσα φόρτισης του Honda e είναι ενσωματωμένη στο καπό, με φωτισμό LED ορατό μέσα από ένα διαφανές πάνελ – πολύ πρακτικό για τον οδηγό, ο οποίος μπορεί να βλέπει τη φίσα και να παρακολουθεί την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας. Η φίσα βρίσκεται σε θέση εύκολης πρόσβασης από το εμπρός τμήμα του αυτοκινήτου ή από το πλάι. Ενδείξεις στις δύο οθόνες αφής μέσα στο αυτοκίνητο απεικονίζουν το τρέχον επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας, ενώ το γραφικό του συστήματος μετάδοσης κίνησης απεικονίζει την τρέχουσα ροή ενέργειας και την κατάσταση ανάκτησης και επαναφόρτισης.
Η μπαταρία είναι υγρόψυκτη, ώστε να διατηρείται η βέλτιστη θερμική σταθερότητα, μεγιστοποιώντας την απόδοση της μπαταρίας και της φόρτισης, και περιορίζοντας τις διαστάσεις και το βάρος στο ελάχιστο, ώστε να μην θίγεται ο χώρος της καμπίνας.
Νίκος Τσάδαρης