Το πρωτότυπο Up του 2007 συνεχίζει να αποτελεί για τη Volkswagen ένα από τα σημαντικότερα μοντέλα που έχει παρουσιάσει τα τελευταία χρόνια. Αυτό συμβαίνει όχι μόνο επειδή αποτελεί τον προάγγελο ενός νέου αυτοκινήτου πόλης, ενσωματώνοντας και τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα που θα ακολουθήσει η φίρμα, αλλά γιατί ως φορέας νέων τεχνολογιών θα συνδράμει σημαντικά στο να μειώσει η VW το μέσο όρο εκπομπών ρύπων στην γκάμα της. «Τόσο για εμένα όσο και για την ομάδα μου, το να σχεδιάσουμε αυτά τα πρωτότυπα (Up! και Space Up!) ήταν ένα όνειρο. Aυτά τα αυτοκίνητα εκφράζουν την απαρχή μίας νέας εποχής…
Μοντέλα αυτού του είδους είναι διασκεδαστικά. Δε χρειάζεται καμία εξήγηση γι αυτό, μιλούν από μόνα τους…». Με αυτά τα λόγια ο διάσημος Walter de Silva, αρχισχεδιαστής της Volkswagen, εξέφραζε το 2007 τον ενθουσιασμό του για το πρωτότυπο Up!, γνωρίζοντας ότι θα εξελιχθεί για λογαριασμό της γερμανικής φίρμας σε ένα πραγματικό «όπλο» απέναντι στον αυξανόμενο ανταγωνισμό. Αν τώρα αναρωτιέστε τι περιμένει η VW 3 χρόνια και δεν το βάζει στην αγορά, η απάντηση βρίσκεται στη γνωστή φράση «το καλό πράγμα αργεί να γίνει…». Φυσικά αυτό οφείλεται στο ότι η γερμανική φίρμα επιθυμεί να κάνει το νέο της μοντέλο όσο πιο τεχνολογικά «ενημερωμένο» γίνεται και κυρίως να το καταστήσει το δυνατόν περισσότερο φιλικό προς το περιβάλλον. Και είναι βέβαιο, ότι δεν μπορεί να κάνει διαφορετικά, αφού εκτός απροόπτου, το πρωτότυπο Up! θα εξελιχθεί στο διάδοχο του Lupo. Θα αντικαταστήσει, δηλαδή, το σημερινό Lupo στην άκρως απαιτητική πλέον κατηγορία των μίνι μοντέλων.
Mε τον κινητήρα κανονικά μπροστά
Παρόλο που οι αρχικές σκέψεις της Volkswagen ήταν να εξελίξει το νέο Lupo με τον κινητήρα προς το κέντρο και πίσω (έτσι ήταν και το αρχικό πρωτότυπο), τα πλάνα των Γερμανών έχουν αλλάξει άρδην, ακολουθώντας τη συνήθη συνταγή με τον κινητήρα τοποθετημένο μπροστά. Άλλωστε, σίγουρα κάτι διαφορετικό θα αύξανε σημαντικά το κόστος παραγωγής και δεν είναι καιροί για τέτοιες καινοτομίες.
Και με 2κύλινδρο τούρμπο κινητήρα
Όπως προείπαμε, το νέο Lupo θα αποτελέσει φορέα τεχνολογικών εξελίξεων για λογαριασμό της VW. Αρχικά το νέο μίνι μοντέλο θα σταδιοδρομήσει εμπορικά με μια εξελιγμένη μορφή του υπάρχοντος 3κύλινδρου βενζινοκινητήρα των 1,2 λίτρων που διατηρεί η γερμανική φίρμα, ο οποίος ύστερα από βελτιώσεις πληρεί πλέον το πρότυπο Euro 5, έχοντας ισχύ 60 ίππων. Πάντα με στόχο να προσδώσει περισσότερο οικολογικό προφίλ στα μοντέλα της, η Volkswagen θα χαρίσει λίγο αργότερα (το 2012 περίπου) στο Lupo ένα νέο 2κύλινδρο τούρμπο μοτέρ βενζίνης, με χωρητικότητα 0,8 λίτρων και ισχύ κοντά στους 70 ίππους. Στο μεταξύ, δε θα μας προκαλέσει έκπληξη αν στο νέο Lupo δούμε και το νέο 1.200άρη TSI κινητήρα του γερμανικού ομίλου, με ισχύ 86 ίππων ή και 105 ίππων. Τέλος, από το 2013 και μετά, θα δούμε και μια ηλεκτρική έκδοση του Lupo, με άκρως οικολογικό προφίλ.
Πηγή: autotriti.gr