Λένε ότι πίσω από τις επιτυχίες ενός πολύ καλού οδηγού (Sebastien Ogier), βρίσκεται ένα πολύ καλό αυτοκίνητο (VW Polo R WRC). Το παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι αποκτά ένα νέο πρωταγωνιστή.
Υπάρχουν πολλά παραδείγματα στην Ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού, όπου η δεδομένη επιδεξιότητα ενός οδηγού, δεν ήταν από μόνη της αρκετή, για να δώσει πρωταγωνιστικό ρόλο σε μία ομάδα. Και μάλιστα σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα.
Η μεγάλη επιστροφή της Volkswagen, στο WRC, ανακοινώθηκε με τυμπανοκρουσίες, πριν από δύο χρόνια, στο πλαίσιο ενός event στη Σαρδηνία και πρακτικά αποδεικνύεται ότι οι Γερμανοί δεν έμειναν στα «πυροτεχνήματα».
Προσέλαβαν -μαζί με τους δύο καταξιωμένους οδηγούς, Sebastien Ogier και Jari-Matti Latvala- στην αγωνιστική ομάδα, μια ιδιοφυΐα του χώρου, το Jost Capito, γνωστό και μη εξαιρετέο για τα επιτεύγματά του με τη Ford Team RS, επιστράτευσαν ένα θρύλο του WRC, τον Carlos Sainz, για να εξελίξει το… άκαπνο πρωτότυπο Polo R WRC και δαπάνησαν πολύ χρόνο και χρήμα, για να παρουσιάσουν ένα ολοκληρωμένο concept, που από τον πρώτο κιόλας αγώνα, στο Monte Carlo, έδειξε τη δυναμική του.
Εκεί ο Ogier τερμάτισε δεύτερος, πίσω από το μοναδικό Sebastien Loeb, αλλά δύο εβδομάδες αργότερα, στις χιονισμένες ειδικές διαδρομές της Σουηδίας, ο οδηγός της VW -που επί χρόνια ήταν η σκιά του Αλσατού στη Citroen- πήρε τη ρεβάνς, με μια ιστορική νίκη.
Όχι μόνο γιατί ο ίδιος έγινε ο δεύτερος, μόλις, μη Σκανδιναβός οδηγός που κερδίζει στη Σουηδία (ο άλλος φυσικά είναι ο Loeb), αλλά γιατί από πολύ νωρίς -και με δεδομένο ότι ο εννιά φορές πρωταθλητής συμμετέχει επιλεκτικά σε τέσσερις αγώνες- φαίνεται ότι η «κοινωνία» του WRC, αποκτά νέο… σερίφη!
Όπως υπαγορεύεται από τους κανονισμούς της FIA, το αγωνιστικό Polo εξοπλίζεται με έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1.6 λίτρων ο οποίος αποδίδει 315 ίππους, επιταχύνει από τα 0 στα 100 χλμ./ώρα σε 3,9 δευτερόλεπτα ενώ η κίνηση μεταδίδεται σε όλους τους τροχούς.
Και πολιτική έκδοση…
Το Polo R WRC, το οποίο εμφανίσθηκε τον περασμένο Μάρτιο (2012) ως πρωτότυπο κατά τη διάρκεια του φεστιβάλ Wörthersee Tour, είναι μια περιορισμένη έκδοση, η οποία θα διατεθεί σε μόλις 2.500 μονάδες, με την τιμή του, για τη γερμανική αγορά, να είναι κοντά στις 34.000 ευρώ.
Η πολιτική έκδοση του Polo R WRC είναι σε λευκό χρώμα με μπλε και γκρι ρίγες, έναν επιθετικό εμπρός προφυλαχτήρα, μεγάλες εισαγωγές αέρα, τεράστια πίσω αεροτομή, διαχύτη και λάστιχα 215/35.
Κάτω από το καπό, το Polo R WRC υπάρχει ένας 2,0-λίτρων υπερτροφοδοτούμενος τετρακύλινδρος κινητήρας απόδοσης 220 ίππων ο οποίος συνδυάζεται με εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο δίνοντας τελική ταχύτητα 245 χλμ./ώρα και επιτάχυνση από τα 0 στα 100 χλμ./ώρα σε 6,4 δευτερόλεπτα.
Σύμφωνα με την VW η κατανάλωση είναι μόλις 7,5 λίτρα στα 100 χλμ.
Πηγή: autotriti.gr