Η PSA ανακοίνωσε ένα υδραυλικό υβριδικό σύστημα (το Hybrid Air) σε συνεργασία με τη Bosch που εξασφαλίζει μείωση της κατανάλωσης έως 45% με τις πρώτες εφαρμογές να έχουν προγραμματισθεί το 2016 με χρήση σε αυτοκίνητα πόλης.
Το βασικό στοιχείο που διαφοροποιεί το Hybrid Air είναι το υδραυλικό μέρος (κινητήρας + αντλία) που ανακτά και αποθηκεύει την ενέργεια που παράγεται (η κινητική που μετατρέπεται σε θερμική) από το βενζινοκινητήρα, κατά την επιβράδυνση και το φρενάρισμα.
Η ανακτώμενη ενέργεια μετατρέπεται σε υδραυλική και αποθηκεύεται σε μία δεξαμενή υψηλής πίεσης (υπάρχει ακόμη μία χαμηλής πίεσης) και εν συνεχεία καταναλώνεται για την κίνηση του αυτοκινήτου.
H μετάδοση γίνεται με τρία προγράμματα: α) με κίνηση αποκλειστικά από τον βενζινοκινητήρα, β) με αεριοκίνηση όπου το υδραυλικό μοτέρ κινεί τους τροχούς από το συμπιεσμένο αέρα στη δεξαμενή και γ) συνδυασμένη ισχύς (βενζινοκινητήρας + αεριοκίνηση) με τον κινητήρα να λειτουργεί με πτωχό μείγμα υπό χαμηλά φορτία.
Σύμφωνα με τον γάλλο κατασκευαστή, η κατανάλωση μπορεί να μειωθεί έως 30% κατά τον κύκλο NEDC, ενώ το όφελος μπορεί να φτάσει έως 45% σε αστικό κύκλο.
Ενδεικτικά αναφέρεται πως ένα Citroen C3 ή Peugeot 208 με τρικύλινδρο κινητήρα η μέση τυποποιημένη κατανάλωση είναι 2,9 λτ/100χλμ με εκπομπή 69 γρ/χλμ CO2.
Πηγή: autotriti.gr