Το νέο Volkswagen Polo, το μοντέλο που παρουσίασε τη μεγαλύτερη ανάπτυξη (+112%) στην Ελλάδα τη χρονιά που πέρασε, εμπλουτίζει την γκάμα του με δύο νέους κινητήρες βενζίνης.
Οι νέοι κινητήρες θα κάνουν το Polo ακόμα πιο ανταγωνιστικό στο εισαγωγικό τμήμα της κατηγορίας, αυτό των κινητήρων 1.0 λίτρου και των αντίστοιχων 1.5 λίτρου, με το τελευταίο να αντιπροσωπεύει το 19% του συνόλου των βενζινοκινητήρων της κατηγορίας.
Ο πιο ενδιαφέρων από τεχνολογική άποψη κινητήρας είναι ο 1.5 TSI EVO 150 ίππων, ο οποίος αποτελεί εξέλιξη του 1.4 TSI ACT. Η αύξηση του κυβισμού έχει επιτευχθεί μέσω αύξησης της διαδρομής του εμβόλου με αποτέλεσμα ο κινητήρας να είναι έντονα υποτετράγωνος και να παρουσιάζει καλύτερο θερμικό βαθμό απόδοσης και καλύτερη ανάπτυξη ροπής.
Ένα στοιχείο που πρέπει επίσης να επισημανθεί είναι η πίεση ψεκασμού του καυσίμου, η οποία είναι από τις υψηλότερες στην αυτοκινητοβιομηχανία, στα 350 bar, επιτρέποντας μικρότερο μέγεθος στα σταγονίδια του καυσίμου, ακριβέστερη ρύθμιση του μείγματος και μειωμένες εκπομπές σωματιδίων.
Οι εκκεντροφόροι εισαγωγής και εξαγωγής διαθέτουν μεταβλητό χρονισμό ενισχύοντας την απόδοση του κινητήρα σε όλα τα φορτία. Επίσης, σε συνθήκες χαμηλού φορτίου, οι 2 μεσαίοι κύλινδροι απενεργοποιούνται με αποτέλεσμα ο κινητήρας να λειτουργεί ως 2κύλινδρος 750 κ.εκ., μειώνοντας κατανάλωση και ρύπους. Ο κινητήρας διαθέτει επίσης επίστρωση APS (Atmospheric plasma spray) στους κυλίνδρους, δημιουργώντας μικροσκοπικούς θύλακες λίπανσης με αποτέλεσμα να μειώνονται σημαντικά οι τριβές που υφίστανται τα ελατήρια κατά την κίνηση του εμβόλου, να απάγεται καλύτερα η θερμότητα και να αυξάνεται η ευελιξία του κινητήρα σε ότι αφορά την ποιότητα του χρησιμοποιούμενου καυσίμου. Συνολικά, ο κινητήρας διακρίνεται από οικονομικότερη κατανάλωση καυσίμου και μακροζωία.
Από άποψη πωλήσεων, ίσως πιο σημαντικός είναι ο νέος κινητήρας 1.0 MPI EVO 80 ίππων, ο οποίος θα αποτελέσει πλέον τον εισαγωγικό κινητήρα της γκάμας. Πρόκειται για έναν ιδιαίτερα καινοτόμο κινητήρα, με καλές επιδόσεις μειωμένη κατανάλωση, αλλά και εκπομπές ρύπων. Η κατανάλωση εντός πόλης σε σύγκριση με τον 1.0 MPI 75 ίππων κινητήρα, τον οποίο αντικαθιστά, είναι μειωμένη σχεδόν κατά 2 λίτρα/100 χλμ., προσφέροντας οικονομία που υπερβαίνει το 30%.
Πιο αναλυτικά, το κύριο υλικό κατασκευής του κινητήρα είναι το αλουμίνιο, μειώνοντας έτσι το βάρος του αυτοκινήτου, ενώ παράλληλα βελτιώνεται η θερμική διαχείριση. Η πολλαπλή εξαγωγής είναι ενσωματωμένη στην κυλινδροκεφαλή, επιτρέποντας πιο συμπαγείς διαστάσεις στον κινητήρα.
Ο νέος κινητήρας 1.0 MPI EVO 80 ίππων, διαθέτει επίσης γεωμετρική συμπίεση 11.5:1 που επιτρέπει τον καλύτερο θερμικό βαθμό απόδοσης αλλά και ποιοτικότερη ανάπτυξη ροπής στρέψης. Η μέγιστη ισχύς είναι 80 ίπποι στις 6.200 σ.α.λ. με μέγιστη ροπή τα 95 Nm στις 3.000 σ.α.λ.
Με την προσθήκη των δύο νέων κινητήρων στη γκάμα του, το Polo προσφέρει την πληρέστερη πρόταση στην κατηγορία των supermini. Τεχνολογικά σύγχρονοι, δυνατοί κινητήρες βενζίνης ή πετρελαίου, από 1.000 έως 2.000 κ.εκ., ισχύος από 80 έως 200 ίππων, με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων DSG, που διατίθενται σε διάφορα επίπεδα εξοπλισμού και μπορούν να συνδυαστούν με προαιρετικά πακέτα εξοπλισμού, σε ιδιαίτερα συμφέρουσες τιμές, προκειμένου να ικανοποιήσουν κάθε ανάγκη και επιθυμία.
Τα πακέτα αυτά, με τις εμπορικές ονομασίες Technology Pack, Safety Pack και Design Pack, προσφέρουν τη δυνατότητα προσθήκης επιπλέον εξοπλισμού της προτίμησης του πελάτη, σε τιμές πολύ καλύτερες απ’ ότι αν τα επιμέρους στοιχεία επιλέγονταν μεμονωμένα.
Ενδεικτικά, ο εξοπλισμός αυτός μπορεί να περιλαμβάνει Active Info Display, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες, κάμερα οπισθοπορείας, Pre-Crash – Σύστημα προληπτικής προστασίας επιβατών, Park-Pilot – Σύστημα υποβοήθησης παρκαρίσματος, Roof Pack (φιμέ τζάμια, διχρωμία με μαύρη οροφή και μαύρα καλύμματα εξωτερικών καθρεφτών), εσωτερικό πακέτο σχεδίασης Decor κλπ.
Νίκος Τσάδαρης