Από το 1995 που παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά του Honda CR-V, το δημοφιλές ιαπωνικό SUV βελτιώνεται και εξελίσσεται συνεχώς. Όμως, αυτή η τελευταία έκδοση, προσφέρει μία σειρά προηγμένων τεχνολογιών, με ταυτόχρονη έμφαση στην ποιότητα από κάθε άποψη.
Το νέο Honda CR-V θα διατίθεται με προηγμένη υβριδική τεχνολογία κινητήρα. Το υβριδικό σύστημα χρησιμοποιεί τεχνολογία Multi Mode Drive technology (i-MMD) συνδυάζοντας 2 ηλεκτροκινητήρες, έναν βενζινοκινητήρα κύκλου Atkinson, μπαταρία ιόντων λιθίου και κιβώτιο μιας σχέσης για υψηλά επίπεδα αθόρυβης λειτουργίας, απόκρισης και απόδοσης. Το CR-V Hybrid εφοδιάζεται με ένα 2λιτρο βενζινοκινητήρα i-VTEC κύκλου Atkinson, με μέγιστη ισχύ 145 ίππων στις 6.200 rpm, και έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα 184 ίππων με ροπή 315 Nm.
Ο 2λιτρος κινητήρας, ο ηλεκτροκινητήρας κίνησης, το μοτέρ-γεννήτρια και η μονάδα ελέγχου ισχύος βρίσκονται κάτω από το καπό, ενώ η μπαταρία ιόντων λιθίου, κάτω από το χώρο των αποσκευών.
Ο συνδυασμός ηλεκτροκινητήρα – βενζινοκινητήρα επιταχύνει το όχημα από στάση στα 100 χλμ/ώρα σε 8,8 δεύτερα σε FWD (κίνηση εμπρός) εκδοχή, και σε 9,2 δευτερόλεπτα στο μοντέλο AWD (τετρακίνηση). Η τελική ταχύτητα του υβριδικού είναι 180 χλμ/ώρα.
Η τεχνολογία i-MMD ονομάζεται έτσι, επειδή επιλέγει έξυπνα και αυτόματα μεταξύ τριών προγραμμάτων οδήγησης με στόχο τη βέλτιστη δυνατή απόδοση. Τα προγράμματα είναι: EV Drive – η μπαταρία ιόντων λιθίου παρέχει άμεση ισχύ στον ηλεκτροκινητήρα, Hybrid Drive – ο βενζινοκινητήρας παρέχει ισχύ σε ένα μοτέρ / γεννήτρια, που με τη σειρά του παρέχει ισχύ στον ηλεκτροκινητήρα κίνησης, και Engine Drive – ο βενζινοκινητήρας συνδέεται άμεσα με τους τροχούς μέσω ενός συμπλέκτη κλειδώματος.
Το προσθιοκίνητο CR-V Hybrid πετυχαίνει εκπομπές CO2 120 γρ/χλμ (αναγωγή σε NEDC) , με επίσημη μέση κατανάλωση 5,3 λτ/100χλμ. Το τετρακίνητο CR-V Hybrid έχει εκπομπές CO2 126 γρ/χλμ (αναγωγή σε NEDC) και μέση κατανάλωση 5,5 λτ/100χλμ. Το υβριδικό CR-V διατίθεται σε εκδόσεις FWD και AWD.
Η νέα χαρτογράφηση της μονάδας ελέγχου AWD επιτρέπει τη μεταφορά μέχρι του 60% της ροπής στους πίσω τροχούς, όταν χρειάζεται, αλλά και μία συνολική αύξηση της ροπής μέσω του συστήματος – αύξηση 10% στα 550 Nm. Το αποτέλεσμα είναι βελτιωμένες επιδόσεις σε συνθήκες χαμηλής ελκτικής πρόσφυσης και μεγαλύτερη απόκριση και ικανότητα στις αναβάσεις.
Αντί συμβατικού κιβωτίου, μία μονάδα υποπολλαπλασιασμού δημιουργεί άμεση μετάδοση με σταθερή σχέση μεταξύ των κινούμενων εξαρτημάτων και ομαλότερη μεταφορά ροπής. Με αυτή τη διάταξη, το σύστημα της Honda είναι πιο συμπαγές από ένα πλανητικό eCVT που κατά κανόνα χρησιμοποιείται σε άλλα υβριδικά οχήματα, αλλά και πιο αθόρυβο.
Ο επιλογέας μετάδοσης βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα και είναι τόσο συμπαγής που θυμίζει περισσότερο διακόπτη παρά μοχλό. Οι λειτουργίες Drive, Park και Neutral ενεργοποιούνται με πίεση ενός μπουτόν, ενώ η Όπισθεν (Reverse) με τράβηγμα. Ένα ειδικό ‘Sport’ mode, ενεργοποιείται μέσω του επιλογέα αυξάνοντας την απόκριση του υβριδικού συστήματος. Με επαρκή φόρτιση της μπαταρίας, υπάρχει δυνατότητα μικρής αυτονομίας αμιγώς με ηλεκτροκίνηση (EV mode) πιέζοντας ένα μπουτόν, που παρέχει αυτονομία μηδενικών ρύπων για περίπου 2 χλμ, ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες και τη φόρτιση της μπαταρίας.
Το CR-V διαθέτει φρέσκια κα προηγμένη εξωτερική σχεδίαση, με μακρύτερο κατά 30 χλστ μεταξόνιο, βελτιωμένη αεροδυναμική, φαρδύτερους, πιο «φουσκωτούς» θόλους τροχών, έντονες καμπύλες στο καπό και στα πίσω πλαϊνά πάνελ, καθώς και την νέα όψη Honda, με ένα χαρακτηριστικό γραφικό στους προβολείς.
Όλες οι εκδόσεις του CR-V Hybrid εφοδιάζονται με ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, ενώ οι κορυφαίες εκδόσεις περιλαμβάνουν μία πανοραμική ηλιοροφή στον στάνταρ εξοπλισμό τους.
Εσωτερικά, το νέο μοντέλο με την οριζόντια διάταξη του πίνακα οργάνων και του ταμπλό δίνει αίσθηση ευρυχωρίας, ενώ προσφέρει βελτιωμένη ορατότητα στον οδηγό τόσο από τις πιο λεπτές κατά 10 χλστ κολόνες Α, όσο και χάρη σε μία μείωση 60 χλστ στο ύψος του καπό, που δεν είναι αντιληπτή από τον οδηγό. Επιπλέον, προσφέρει βελτιωμένη οδηγική ποιότητα, αμεσότητα του συστήματος διεύθυνσης, έλεγχο αμαξώματος και διαχείριση των χαρακτηριστικών NVH.
Μπροστά από τον οδηγό, βρίσκεται ένας νέος πίνακας οργάνων, με μία μεγάλη, έγχρωμη κεντρική οθόνη 7-ιντσών TFT-LCD Driver Information Interface (DII), πλαισιωμένη με την ένδειξη φόρτισης της μπαταρίας και το δείκτη στάθμης καυσίμου στα υβριδικά μοντέλα.
Το λογισμικό δεύτερης γενιάς του Honda Connect στο νέο CR-V προσφέρει αναβαθμισμένη, διαισθητική λειτουργία και πλήρη ενσωμάτωση smartphone μέσω Apple CarPlay και Android Auto.
Οι ελαφρώς μεγαλύτερες εξωτερικές διαστάσεις του νέου CR-V, το μακρύτερο μεταξόνιο και το αυξημένο πλάτος, συνθέτουν ένα σημαντικά μεγαλύτερο εσωτερικό. Η βέλτιστη εκμετάλλευση χώρου αναδεικνύεται από την ευρυχωρία που προσφέρει σε όλους τους επιβάτες, και από το φαρδύτερο, βαθύτερο χώρο αποσκευών με μεγαλύτερη επιφάνεια φόρτωσης. Μία hands-free ηλεκτρική πίσω πόρτα διευκολύνει την πρόσβαση στο χώρο φόρτωσης.
Το νέο CR-V υιοθετεί πολλά έξυπνα χαρακτηριστικά που το κάνουν πιο πρακτικό σε καθημερινή χρήση. Για παράδειγμα, το ύψος της πίσω πόρτας όταν ανοίγει, μπορεί να ρυθμίζεται για αποφυγή επαφής με χαμηλά ταβάνια, ενώ η ευελιξία της καμπίνας αυξάνεται με έναν αποθηκευτικό χώρο στην κεντρική κονσόλα σε τρεις εκδοχές, και βύθιση – ‘με μία κίνηση’ – των διαιρούμενων 60:40 / αναδιπλούμενων πλατών των καθισμάτων της δεύτερης σειράς, για ταχύτερη και ευκολότερη φόρτωση.
Ισχυρή βάση για το μοντέλο αποτελεί η αποκλειστική δομή αμαξώματος ACE™ (Advanced Compatibility Engineering) επόμενης γενιάς της Honda, με ένα δίκτυο συνδεδεμένων δομικών στοιχείων για πιο ομοιόμορφη κατανομή της ενέργειας σύγκρουσης. Το πλαίσιο είναι ελαφρύτερο και πιο άκαμπτο από ποτέ, καθώς η πλατφόρμα κατασκευής χρησιμοποιεί νέα γενιά ατσαλιού υπερυψηλής αντοχής για βελτιωμένη οδηγική ποιότητα, δυναμική συμπεριφορά και αντοχή στις συγκρούσεις
Καινοτόμες τεχνικές συναρμολόγησης βελτιώνουν τη συνολική ακαμψία και μια νέα ανάρτηση με γόνατα MacPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω (ύψος από το έδαφος 182 χλστ για τα προσθιοκίνητα μοντέλα και στα 192 χλστ για τα AWD ), προσφέρει στον οδηγό άνεση και ευχαρίστηση. Το σύστημα διεύθυνσης (κρεμαγιέρα με δύο πινιόν και μεταβλητή, ηλεκτρική υποβοήθηση) έχει γίνει πιο γρήγορο με 2,3 στροφές από άκρη σε άκρη, με ελαχιστοποιημένη μεταφορά κραδασμών στα χέρια του οδηγού.
Μεγαλύτερα φρένα τοποθετούνται και στους τέσσερις τροχούς συγκριτικά με το προηγούμενο CR-V, με δίσκους 320 χλστ μπροστά και 310 χλστ πίσω, ενώ βελτιώνονται με την προσθήκη ενός ηλεκτρικού σερβόφρενου (EBB), που προσφέρει υψηλή απόδοση και αίσθηση φρεναρίσματος.
Η εξαιρετικά αθόρυβη καμπίνα, έχει σύστημα καταστολής θορύβου ANC. Πρόκειται για την πρώτη εφαρμογή του Active Noise Cancellation (ANC) σε CR-V, που είναι στάνταρ σε όλη τη σειρά. Το ANC είναι σχεδιασμένο για να μειώνει τους θορύβους χαμηλών συχνοτήτων στην καμπίνα. Χρησιμοποιεί δύο μικρόφωνα που παρακολουθούν τέτοιους θορύβους από τον κινητήρα, και στη συνέχεια δημιουργούν συγχρονισμένα ηχητικά σήματα αντίθετης φάσης για την καταστολή των θορύβων. Το σύστημα λειτουργεί όσο το όχημα βρίσκεται σε λειτουργία, ανεξάρτητα εάν το ηχοσύστημα είναι ενεργοποιημένο ή όχι.
Επιπλέον, στάνταρ προσφέρεται σε όλες τις διαθέσιμες εκδόσεις το Honda Sensing™, από τις πιο ολοκληρωμένες φιλοσοφίες ενεργητικής ασφάλειας, συνδυάζοντας ραντάρ και πληροφορίες κάμερας για την υποστήριξη του οδηγού.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Το νέο CR-V Hybrid είναι άμεσα διαθέσιμο στην Ελληνική αγορά, σε 2 εκδόσεις με προτεινόμενες λιανικές τιμές:
CR-V Hybrid i-MMD 2Wd e-CVT Elegance 44.650€
CR-V Hybrid i-MMD AWD e-CVT Elegance 47.650€
Νίκος Τσάδαρης