Μια σειρά στόχων τέθηκαν κατά τη διάρκεια εξέλιξης του Abarth 124 rally για το 2019 ώστε να βελτιωθούν περαιτέρω οι χρόνοι στις ειδικές διαδρομές. Οι μηχανικοί της Abarth ολοκλήρωσαν με επιτυχία την αποστολή τους, εστιάζοντας στα ηλεκτρονικά συστήματα του κινητήρα, τη μετάδοση και τις ρυθμίσεις της ανάρτησης.
Το πλήθος των δεδομένων που προέκυψαν από τις δοκιμές, αλλά και τις δύο αγωνιστικές σαιζόν που συμμετείχε το 124 rally, συνέβαλαν στις προσπάθειες των μηχανικών. Σημείο κλειδί αποτέλεσε η συμμετοχή του δοκιμαστή και οδηγού αγώνων Alex Fiorio (γιου του αρχηγού της Abarth, Cesare, την εποχή των συνεχόμενων τίτλων στα παγκόσμια ράλι), ενώ η συμπλήρωση 5.000χλμ. δοκιμών σε ειδικές διαδρομές ενίσχυσε περαιτέρω το έργο της ομάδας.
Ο τελικός στόχος ήταν οι οδηγοί να έχουν στη διάθεση τους ένα αγωνιστικό με ακόμα καλύτερη απόδοση, το οποίο παράλληλα θα είναι πιο εύκολο να ρυθμιστεί και να οδηγηθεί, προσφέροντας απόλαυση στον οδηγό και θέαμα στους φίλους του σπορ.
Τα βασικότερα στοιχεία στα οποία εστιάστηκαν οι εργασίες αναβάθμισης είναι:
Κινητήρας – Κύριος στόχος ήταν να βελτιωθεί ο τρόπος λειτουργίας του κινητήρα, δημιουργώντας μια πιο γραμμική απόδοση της ροπής. Πλέον μεγάλα ποσοστά της ροπής είναι διαθέσιμα σε όλο το φάσμα λειτουργίας, στοιχείο ιδιαίτερα χρήσιμο στην έξοδο από κλειστές στροφές χαμηλής ταχύτητας. Η βελτίωση αυτού του χαρακτηριστικού οφείλεται στην προσεκτική ρύθμιση των ηλεκτρονικών του κινητήρα που προσέφεραν πιο ομαλή απόδοση και παράλληλα άμεση απόκριση στις εντολές του οδηγού.
Μετάδοση – Οι μηχανικοί στο τμήμα της μετάδοσης εστίασαν στην λειτουργία του διαφορικού, το οποίο έχει πλέον νέες ρυθμίσεις όσον αφορά στον τρόπο και βαθμό εμπλοκής. Παράλληλα το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης προσφέρει τέσσερα προγράμματα λειτουργίας (High/Medium/Low Grip, Wet). Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει το πρόγραμμα που επιθυμεί από ένα διακόπτη στο τιμόνι, βελτιστοποιώντας την παροχή ισχύος ανάλογα με τις συνθήκες, αλλάζοντας -αν το απαιτούν οι συνθήκες- τις ρυθμίσεις κατά τη διάρκεια της ειδικής διαδρομής.
Κιβώτιο ταχυτήτων – Το κιβώτιο επίσης αναβαθμίστηκε ώστε να προσφέρει ακόμα ταχύτερες αλλαγές. Συγκεκριμένα ο ενεργοποιητής ρυθμίστηκε ώστε να επιτρέπει ταχύτερη σύμπλεξη των γραναζιών κατά την επιτάχυνση και ομαλότερες αλλαγές κατά την επιβράδυνση, έτσι ώστε να μην παρουσιάζονται φαινόμενα μπλοκαρίσματος των πίσω τροχών. Φυσικά η εμπλοκή των πίσω τροχών είναι εφικτή μέσω της χρήσης του χειρόφρενου, το οποίο είναι ακόμα πιο αποτελεσματικό χάρη και στη βελτιστοποιημένη διαδικασία αποσύμπλεξης της μετάδοσης.
Ρυθμίσεις – Το να έχει ο οδηγός καλή αίσθηση του αυτοκινήτου και παράλληλα την ευχέρεια να το ρυθμίσει με ευκολία είναι δύο πολύ σημαντικοί παράγοντες. Για αυτό το λόγο στην Abarth εργάστηκαν ώστε να βελτιώσουν την πρόσφυση στην άσφαλτο, ενώ παράλληλα προσφέρουν ένα διαφορετικό κιτ για τις χωμάτινες διαδρομές. Η λειτουργία αντιβύθισης επίσης βελτιώθηκε. Πλέον το 124 rally προσφέρει ακόμα καλύτερη ισορροπία κατά την επιβράδυνση και πιο γραμμική απόδοση, δίνοντας σιγουριά στον οδηγό και μικρότερες αποστάσεις φρεναρίσματος. Το σύστημα παρέχει το βέλτιστο βαθμό απόδοσης, ενώ παράλληλα δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να το ρυθμίσει ώστε να ανταποκρίνεται στο δικό του προσωπικό στιλ οδήγησης.
Κιτ χωμάτινων διαδρομών – Η ομάδα εξέλιξης εστίασε στις ρυθμίσεις του αυτοκινήτου για τους χωμάτινους αγώνες, δημιουργώντας ένα κιτ με όλα εκείνα τα εξαρτήματα που απαιτούν οι συγκεκριμένες επιφάνειες. Το κιτ περιλαμβάνει εκτός των άλλων αυξημένη διαδρομή των αναρτήσεων και αυξημένη απόσταση από το έδαφος κατά 40χλστ., καθώς και σύστημα πέδησης συμβατό με τροχούς 15 ιντσών, οι οποίοι έχουν μικρότερη μη αναρτώμενη μάζα και προσφέρουν βέλτιστη πρόσφυση στις χωμάτινες επιφάνειες.
Νίκος Τσάδαρης