Στο 89ο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, η Volkswagen παρουσιάζει τέσσερις παγκόσμιες πρεμιέρες, οι οποίες δίνουν έμφαση σε δύο τομείς: στην ηλεκτροκίνηση και τις επιδόσεις.  Πρόκειται για το ID. BUGGY, το νέο Passat, το T-Roc R και το πανίσχυρο Touareg V8 TDI.

Το ID. BUGGY αντιπροσωπεύει μια καινούργια υλοποίηση πάνω στη μεταβλητή πλατφόρμα MEB που έχει εξελιχθεί ειδικά για την ηλεκτροκίνηση. Ένα μοντέρνο, ανοιχτό, «καθαρό» και high-tech αυτοκίνητο για την παραλία αλλά και για την πόλη, το πρωτότυπο αποτελεί τη σύγχρονη έκφραση μιας σχεδιαστικής εικόνας, του θρυλικού καλιφορνέζικου dune ή beach buggy. Η μετενσάρκωση ενός αυτοκινητικού lifestyle με μια μπαταρία υψηλής τάσης ενσωματωμένη στο δάπεδό του.

Άνετο, εναρμονισμένο στην ψηφιακή εποχή και καλύτερα διασυνδεδεμένο από ποτέ, το Passat 8ης γενιάς αποτελεί την τελευταία έκδοση του πιο επιτυχημένου μεσαίου μοντέλου στον κόσμο. Ταυτόχρονα είναι και η απεικόνιση της τεχνολογικής προόδου, έχοντας να επιδείξει εφαρμογές σε παγκόσμια πρώτη εμφάνιση. Μία από αυτές το Travel Assist, το οποίο παρέχει τη δυνατότητα ημιαυτόνομης κίνησης σχεδόν σε όλη την κλίμακα ταχυτήτων σε συνεργασία με ένα προηγμένο τιμόνι που αντιλαμβάνεται την επαφή των χεριών του οδηγού. Το plug-in υβριδικό Passat GTE έχει πλέον μεγαλύτερη αυτονομία αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης.

 

Η γκάμα του T-Roc, που έχει αναδειχθεί από την παρουσίασή του το 2017 σε ένα από τα best-sellers της μάρκας, έχει ένα νέο κορυφαίο μοντέλο, το T-Roc R, την έκδοση υψηλών επιδόσεων του compact SUV, που διαθέτει σπορ εμφάνιση με επανασχεδιασμένο τόσο το εμπρός όσο και το πίσω μέρος του. Πρόκειται για έναν εξαιρετικό συνδυασμό επιδόσεων, lifestyle και υψηλής καθημερινής χρηστικότητας. To T-Roc R έχει εξελιχθεί από την Volkswagen R, έχει δοκιμαστεί εκτός άλλων και στο θρυλικό Nürburgring, ενώ ο κινητήρας του είναι ο τετρακύλινδρος 2.0 TSI με ισχύ 300 ίππων και ροπή 400 Nm.

Με 900 Nm το Touareg V8 TDI διαθέτει τέτοια επίπεδα ροπής που συγκρίνονται μόνο με αυτά super sport μοντέλων. Με ισχύ 421 ίππων τοποθετείται στην κορυφή των γερμανικής κατασκευής πετρελαιοκίνητων SUV, προσφέροντας ταυτόχρονα υψηλά επίπεδα άνεσης χάρη στη στάνταρ αερανάρτησή του. Ο νέος, high tech 8κύλινδρος κινητήρας του πληροί τις προδιαγραφές ρύπων Euro 6d-TEMP.

Επαναφορά μιας μοναδικής στάσης ζωής: Η παγκόσμια πρεμιέρα του ID. BUGGY

  • Με καταγωγή από την Καλιφόρνια: Το ID. BUGGY μεταφέρει τη φιλοσοφία των θρυλικών dune ή beach buggies στην εποχή της ηλεκτροκίνησης
  • Γνήσια οδηγική απόλαυση: Με το πρωτότυπο ID. BUGGY η Volkswagen δείχνει μια νέα πλευρά της ηλεκτροκίνησης, προσανατολισμένη προς την αναψυχή και τη διασκέδαση
  • Αμάξωμα που αιωρείται: Το αμάξωμα φαίνεται σαν να αιωρείται πάνω από το πλαίσιο και τους τροχούς των 18 ιντσών
  • Βασισμένο στην MEB: Πλαίσιο ασφαλείας με κινητήριο σύστημα μηδενικών ρύπων και μπαταρία, χτισμένο στη μεταβλητή πλατφόρμα MEB ειδικά για την ηλεκτροκίνηση
  • Ευκαιρία για ανεξάρτητους κατασκευαστές: Το ID. BUGGY θα μπορεί να κατασκευαστεί από εταιρείες start-up σε μια μεγάλη γκάμα παραλλαγών

Τα κοινά στοιχεία ανάμεσα στα dune ή beach buggies του παρελθόντος και του νέου ID. BUGGY συμπιέζουν μια περίοδο πέντε δεκαετιών στο χρονικό διάστημα που διαρκεί το κλείσιμο του ματιού: όλα τα buggies της δεκαετίας του ’60 εκφράζουν ένα υψηλό βαθμό μεταβλητότητας. Βασίζονταν στο πλαίσιο του θρυλικού Beetle και είχαν έναν τετρακύλινδρο κινητήρα boxer στο πίσω μέρος τους, ενώ ένας αριθμός μικρών κατασκευαστών δημιουργούσε αμαξώματα κατασκευασμένα από πλαστικό ενισχυμένο με υαλόνημα (fiberglass, GFRP) που κάλυπταν κινητήρα και πλαίσιο γράφοντας ταυτόχρονα αυτοκινητική ιστορία. Το ID. BUGGY ακολουθεί πιστά αυτή τη λογική σε συνδυασμό με τις τεχνολογικές δυνατότητες της σύγχρονης εποχής. Η βάση εδώ είναι η σύγχρονη πλατφόρμα MEB, στο δάπεδο της οποίας υπάρχει ενσωματωμένη μια μπαταρία υψηλής τάσης, ιόντων λιθίου, χωρητικότητας 62 kWh. Τροφοδοτεί με ηλεκτρική ενέργεια ένα ηλεκτροκινητήρα 150 kW / 204 PS στο πίσω μέρος, εξασφαλίζοντας αυτονομία 250 χιλιομέτρων (κατά WLTP).

Ο χαρακτήρας του ID. BUGGY ταιριάζει με τον ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος προσφέρει ροπή 310 Nm από τις μηδέν στροφές. Αυτό σημαίνει πως το ηλεκτρικό αυτό αυτοκίνητο έχει πάντα αρκετή ισχύ στον πίσω άξονα του, ακόμα και για κίνηση off road. Με πλήρη επιτάχυνση το πρωτότυπο φτάνει τα 100 χλμ./ ώρα μετά από μόλις 7,2 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική του ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 χλμ./ ώρα. Συμπληρωματικά στην πίσω κίνηση, ένας επιπρόσθετος ηλεκτροκινητήρας στον εμπρός άξονα μπορεί να εμπλακεί εξασφαλίζοντας την τετρακίνηση.

Το νέο Passat: το πιο επιτυχημένο μεσαίο μοντέλο του κόσμου θα είναι το πρώτο Volkswagen με δυνατότητα ημιαυτόνομης κίνησης σε ταχύτητες ταξιδιού

  • Παγκόσμια πρεμιέρα του Travel Assist: το Passat θα είναι το πρώτο Volkswagen που θα διαθέτει δυνατότητα ημιαυτόνομης κίνησης σε ταχύτητες ταξιδιού
  • IQ.LIGHT: ακολουθώντας την τελευταία γενιά του Touareg, το Passat θα είναι και αυτό διαθέσιμο με προβολείς IQ.LIGHT – LED matrix
  • Το MIB3 θα είναι online: το νέο Modular Infotainment Matrix σύστημα με την ενσωματωμένη κάρτα SIM θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά στο Passat
  • Μηδενικές εκπομπές ρύπων στην πόλη: η ηλεκτρική αυτονομία του νέου Passat GTE έχει αυξηθεί στα 55 χιλιόμετρα περίπου με βάση τις προδιαγραφές WLTP

Ακόμα πιο άνετο, ακόμα πιο ψηφιοποιημένο και με ακόμα περισσότερες δυνατότητες ενσωμάτωσης: η ιδιαίτερα εξελιγμένη όγδοη γενιά του Passat παρουσιάζεται επίσημα στη Γενεύη. Η παρουσίαση συμπίπτει με την παραγωγή του υπ’ αριθμόν “30.000.000” Passat, γεγονός που το καθιστά το πιο επιτυχημένο μεσαίο μοντέλο του κόσμου. Η τεχνολογική του αναβάθμιση θα ενισχύσει τη θέση του ως ένα από τα καλύτερα μοντέλα της κατηγορίας business.

Για πρώτη φορά στο νέο Passat, η Volkswagen παρουσιάζει ένα νέο σύστημα, το Travel Assist. Ενεργοποιείται με το πάτημα ενός κουμπιού στο πολυλειτουργικό τιμόνι. Ο οδηγός πρέπει συνεχώς να ελέγχει το σύστημα για λόγους ασφαλείας αλλά και νομικού πλαισίου. Προκειμένου να το διασφαλίσει αυτό, το Travel Assist που είναι ενεργό από τα 0 έως τα 210 χλμ./ ώρα, ελέγχει αν ο οδηγός έχει τα χέρια του στο τιμόνι. Αυτό στο νέο Passat γίνεται με τον πιο εύκολο δυνατό τρόπο, καθώς το τιμόνι αναγνωρίζει το άγγιγμα του οδηγού και λειτουργεί ως διεπαφή (interface) με συστήματα όπως το Travel Assist.

Το μόνο που χρειάζεται είναι ένα απλό άγγιγμα του τιμονιού. Η ενεργή επιφάνεια αναγνωρίζει με τον τρόπο αυτό πως ο οδηγός έχει τον έλεγχο του αυτοκινήτου (μέχρι τώρα ο οδηγός έπρεπε να στρίψει έστω και ελάχιστα το τιμόνι). Αν ο οδηγός πάρει τα χέρια του από το τιμόνι για περισσότερα από 10 δευτερόλεπτα θα προειδοποιηθεί οπτικά, ακουστικά αλλά και με την ενεργοποίηση των φρένων. Εάν δεν αντιδράσει σε αυτές τις προειδοποιήσεις, το Emergency Assist θα επιβραδύνει αυτόματα και σταδιακά το Passat, ακινητοποιώντας το τελικά.

Volkswagen T-Roc R: Η νέα κορυφαία έκδοση του compact SUV

  • Παγκόσμια πρεμιέρα του πρωτότυπου, που βρίσκεται πολύ κοντά στο μοντέλο παραγωγής
  • Έκδοση υψηλής απόδοσης με 221 kW / 300 PS και 400 Nm
  • Στάνταρ τετρακίνηση 4Motion και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
  • Σπορ εμφάνιση “R” με νέα σχεδίαση εμπρός και πίσω μέρος
  • Διευρυμένος βασικός εξοπλισμός: προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης με μεταβλητή σχέση μετάδοσης, σπορ ανάρτηση με προγράμματα οδήγησης και επιλογή race, launch control και σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης που μπορεί να απενεργοποιηθεί
  • Το T-Roc R συνδυάζει επιδόσεις και lifestyle

Εξελιγμένο από την Volkswagen R, το T-Roc R μπορεί να επιδείξει εντυπωσιακές επιδόσεις. Ο τετρακύλινδρος κινητήρας TSI των 2.000 κυβικών έχει ισχύ 221 kW/ 300 PS καθώς και ροπή 400 Nm. Η τετρακίνηση 4Motion και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG των 7 σχέσεων ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό, ενώ ο συνδυασμός αυτός εγγυάται εξαιρετικές επιταχύνσεις χωρίς απώλεια πρόσφυσης. Το Volkswagen T-Roc R μπορεί να επιταχύνει από τα 0 στα 100 χλμ./ ώρα σε 4,9 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική του ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ ώρα.

Η χαμηλωμένη σπορ ανάρτηση εξασφαλίζει άριστη οδική συμπεριφορά.  Tο στάνταρ προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης με τη μεταβλητή σχέση μετάδοσης παίζει καθοριστικό ρόλο στην εξασφάλιση άμεσης απόκρισης, ενώ το σύστημα πέδησης με δίσκους 17 ιντσών – μέχρι πρότινος ήταν διαθέσιμο μόνο στο Volkswagen Golf R Performance – εξασφαλίζει αποτελεσματικότατη επιβράδυνση. Τα προγράμματα οδήγησης περιλαμβάνουν μια ειδική επιλογή race, η οποία εγγυάται μια ιδιαίτερα σπορ οδηγική εμπειρία. Ταυτόχρονα υπάρχει και η λειτουργία launch control που εξασφαλίζει άριστη πρόσφυση κατά την επιτάχυνση σε συνδυασμό με τη μέγιστη δυνατή ροπή και ένα άμεσο σε απόκριση πρόγραμμα ευστάθειας. Το ESC (Electronic Stability Control) μπορεί να τεθεί εκτός λειτουργίας από τον οδηγό για ιδιαίτερα δυναμική οδήγηση στο όριο. Χάρη στη σπορ οδική του συμπεριφορά και στην ξεχωριστή του εμφάνιση το T-Roc R προσφέρει τον ιδανικό συνδυασμό επιδόσεων και lifestyle.

Το πιο ισχυρό Volkswagen: Παγκόσμια πρεμιέρα του νέου Touareg V8 TDI στη Γενεύη

  • Εξαιρετική απόδοση: Το νέο Touareg V8 TDI με 310 kW / 421 PS, είναι το πιο ισχυρό και κορυφαίο SUV της μάρκας
  • Ροπή αντίστοιχη ενός supercar: Στις μόλις 1000 σ.α.λ., ο νέος V8 TDI έχει ροπή 900 Nm
  • Καθαρός: Ο νέος high-tech οκτακύλινδρος είναι σύμφωνος με τις προδιαγραφές εκπομπής ρύπων Euro-6d-TEMP
  • Σχεδιασμένο για κορυφαία άνεση: Το κορυφαίο μοντέλο της γκάμας αλλά και της μάρκας διαθέτει στάνταρ αερανάρτηση
  • Διαθέσιμο μέσα στο 2019: Το Touareg V8 TDI, ένα πρωτότυπο του οποίου – πολύ κοντά στο μοντέλο παραγωγής – βρίσκεται στη Γενεύη, θα είναι σύντομα διαθέσιμο στην Ευρώπη

Το νέο Volkswagen Touareg V8 TDI, με μια απόδοση 310 kW / 421 HP (από τις 3.500 έως τις 5.000 σ.α.λ.), είναι το πιο ισχυρό πετρελαιοκίνητο γερμανικό SUV. Η μέγιστη ροπή του high-tech turbo diesel είναι στα ίδια επίπεδα με αυτά των supercars: 900 Nm (από τις 1.000 έως τις 3.250 σ.α.λ.).

Είτε στην κίνηση με μικρές ταχύτητες, είτε στα γρήγορα ταξίδια είτε πέρα από την άσφαλτο, αυτή η ισχύς εξασφαλίζει εξαιρετικά οδηγικά χαρακτηριστικά. Στις ιδιαιτερότητες του πολιτισμένου οκτακύλινδρου των 4.0 λίτρων περιλαμβάνονται τα δύο turbo και ένας επιπλέον ηλεκτρικός υπερσυμπιεστής (compressor). Το Touareg V8 TDI δείχνει την δυναμική του πλευρά όταν επιταχύνει από τα 0 στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 4,9 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα του περιορίζεται στα 250 χλμ./ώρα. Όπως όλα τα μοντέλα της γκάμας έτσι και η νέα έκδοση με τον V8 είναι σύμφωνη με τις προδιαγραφές Euro-6d-TEMP για τις εκπομπές ρύπων. Η μελλοντική ναυαρχίδα της μάρκας θα είναι διαθέσιμη σε επιλεγμένες χώρες από τα τέλη Μαΐου του 2019.

Νίκος Τσάδαρης