Η Renault και η Caterham ανακοίνωσαν την απόφασή τους να ενώσουν τις δυνάμεις τους σε ένα κοινό σχέδιο: την έρευνα, εξέλιξη και κατασκευή σπορ μοντέλων.
Δύο διθέσια, με χαμηλό βάρος που πρόκειται να κυκλοφορήσουν το 2015 ή το 2016, θα είναι τα πρώτα αποτελέσματα της συνεργασίας μεταξύ των δύο εταιρειών.
Η Renault πρόκειται να διαθέσει το εργοστάσιο της Alpine στη Dieppe της Νορμανδίας όπου απασχολούνται 300 άτομα, ενώ η Caterham θα διαθέσει την τεχνογνωσία και τα αναγκαία κεφάλαια για την έρευνα και εξέλιξη των νέων μοντέλων.
Επιπλέον θα αποκτήσει το 50% της Automobile Alpine Renault η οποία μέχρι τώρα ανήκε εξολοκλήρου στη Renault. Η νέα εταιρεία που θα δημιουργηθεί στις αρχές του 2013 θα ονομάζεται Société des Automobiles Alpine Caterham και θα τη διευθύνει ο Bernard Ollivier..
Η συνεργασία αυτή θα ενισχύσει τους δεσμούς των δύο εταιρειών στην F1 όπου η Caterham θα μπορεί να χρησιμοποιεί τους κινητήρες Renault, θυμίζοντας τις εποχές της Williams στη δεκαετία του 1990.
Το πρώτο μοντέλο της Alpine Caterham θα είναι ένα διθέσιο με αλουμινένιο πάτωμα που θα παραπέμπει στο Alpine 110 του 1960, με το οποίο η Renault δοξάστηκε στο Monte Carlo και στις 24 ώρες του Le Mans.
Ο διευθυντής προϊόντων της Renault Carlos Tavares επικαλέστηκε το πνεύμα της Alpine 110 ως έμπνευση για ένα νέο σπορ αυτοκίνητο, το οποίο θα κοστίζει από 40.000 έως 50.000 ευρώ.
Αυτό αλλάζει κάπως τα μέχρι τώρα δεδομένα για το Alpine Concept που έχει δει το φως της δημοσιότητας, καθώς η λογική του συγκεκριμένου πρωτοτύπου βασίζονταν στο αγωνιστικό από το Megane Cup με το χαλύβδινο πλαίσιο και το μοτέρ των 400 ίππων.
Από τη συνεργασία θα προκύπτουν δύο διαφοροποιημένες εκδόσεις, μία που θα παραπέμπει σε coupe και θα φέρει το λογότυπο Alpine και μία ανοιχτή έκδοση η οποία θα έχει τα σήματα της Caterham. Ακόμη δεν έχει αποσαφηνιστεί αν θα είναι κεντρομήχανα ή θα έχουν τον κινητήρα πίσω, όμως ο Tavares έκανε λόγο για ισχύ έως 250 ίππους στον πίσω άξονα.
Το Alpine Caterham θα χρησιμοποιεί εκδοχές των κινητήρων της Renault Sport όπως του νέου turbo των 1,6 λίτρων με άμεσο ψεκασμό που αποδίδει 200 ίππους και χρησιμοποιείται στο Clio RS, ή του δίλιτρου turbo των 265 ίππων που κινεί το Megane Cup.
Κατά τα λοιπά οι λεπτομέρειες της συμφωνίας παραμένουν ασαφείς, όπως για παράδειγμα οι στόχοι παραγωγής, όμως από την άλλη υπάρχει μεγάλη κινητικότητα γύρω από το προσωπικό το οποίο προσελήφθη πρόσφατα στην Caterham.
Μεταξύ αυτών ξεχωρίζει η πρόσληψη του Tony Shute, από την Lotus που θεωρείται γκουρού πάνω στην εξέλιξη της Elise, αλλά και του Mike Gascoyne που πλέον ανήκει στο προσωπικό της Caterham.
Πηγή: gocar.gr