Ξεκίνησε σαν προσπάθεια κατασκευής μιας μικρής αγωνιστικής μοτοσυκλέτας. Πολλά από τα χειροποίητα μέρη είχαν ήδη κατασκευαστεί, όταν οι άνθρωποι της ολλανδικής Super Motor έκριναν ότι οι φιλοδοξίες τους ξεπερνούσαν κατά πολύ τον προϋπολογισμό τους.
Τι κάνεις λοιπόν όταν έχεις μαζέψει ένα σωρό από μηχανικά και όχι μόνον μέρη, χωρίς στόχο; Απλό: Συναρμολογείς ένα σούπερ-παπί και το δοκιμάζεις στα Αλίπεδα της Bonneville στην Γιούτα, για να σπάσεις ίσως κάποιο ρεκόρ και να κερδίσεις μερικά λεπτά δόξας.
Η εικονιζόμενη κατασκευή ξεκίνησε σαν ένα πλαίσιο από Super Cub, ένα μονοκύλινδρο κινητήρα παπιού μεγαλωμένο στα 150 κυβικά (πειραγμένο και ρυθμισμένο από τον μάγο Jaap Volkers) ώστε να αποδίδει 22 ίππους και 1,3 χιλιογραμμόμετρα ροπής, αγωνιστικές ζάντες και λάστιχα και διάφορα ανταλλακτικά «εκτελεσμένα», ανθρακόνημα και υαλοβάμβακα. Κατέληξε δε σε ένα μοναδικό «πυραυλάκι» πόλης.
Η αρχή έγινε κόβοντας το πλαίσιο για να δεχτεί τις κατάλληλες ενισχύσεις, δηλαδή έναν ατσάλινο σωλήνα που συνέδεσε το λαιμό με τη βάση του κλασικού ρεζερβουάρ, κάτω από τη σέλα. Έπειτα κατασκευάστηκε ο «κοκοβιός», η ουρά δηλαδή που στεγάζει το πισωφάναρο.
Αφού η κοπτική-ραπτική ολοκληρώθηκε, άρχισε η προετοιμασία του πλαισίου (τρίψιμο, αστάρωμα) για βάψιμο, δουλειά που πήρε τρεις ολόκληρες ημέρες. Ύστερα το πλαίσιο στάλθηκε στο κατάλληλο εργαστήριο, όπου κατέληξαν επίσης το ψαλίδι και οι ζάντες για ηλεκτροστατική βαφή. Η συμφωνία ήταν απλή: θα το έβαφαν όποτε έβρισκαν χρόνο, αλλά η τιμή θα ήταν χαμηλή.
Έπειτα οι άνθρωποι της Super Motor καταπιάστηκαν με τα ψιλολόγια, τα μέρη που κανείς δεν βλέπει ή προσέχει, αλλά απαιτούν μεγάλη ακρίβεια στην κατασκευή, κατεργασία και εφαρμογή τους: Δηλαδή τους διάφορους αποστάτες και βάσεις για την προσαρμογή των φρένων, των συρματόσχοινων (φρένων, συμπλέκτη και γκαζιού), των φώτων και των χειριστηρίων. Όλα έπρεπε να φτιαχτούν στο χέρι και ακριβώς στις διαστάσεις του σούπερ παπιού.
Στη συνέχεια ήρθε η ώρα της ηλεκτρικής καλωδίωσης. Άπειρες ώρες ξοδεύτηκαν μέχρι να λειτουργήσουν όλα απροβλημάτιστα, χρησιμοποιώντας πλεξούδες στρατιωτικών προδιαφραφών (κόλλημα κι αυτό!), καθώς στο συγκεκριμένο ζήτημα δεν χωρεί μεσοβέζικη λύση. Τα ηλεκτρικά είτε δουλεύουν, είτε όχι…
Τελευταία κατασκευάστηκε η βάση της σέλας από υαλόνημα, πάνω στην οποία προσαρμόστηκε αφρώδες υλικό από αυτό που χρησιμοποιείται για τις αγωνιστικές σέλες.
Τέλος η καλή γιαγιά ενός από τους κατασκευαστές του σούπερ παπιού (ναι, σοβαρολογούμε…) με ειδίκευση στη χρήση ραπτομηχανής, έραψε το κάλυμμα της σέλας με τα κλασικό γαζί-σχέδιο που βλέπετε… Παρά τα 88 της χρόνια, το αποτέλεσμα είναι απλά αξιοζήλευτο.
Για το τέλος έμεινε η εξάτμιση. Οι κατασκευαστές ήθελαν μία παρόμοια με τις ιαπωνικές κατασκευές που στολίζουν τα φτιαγμένα παπιά στη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου, αλλά όχι και το κόστος της. Τελικά το έργο ανέλαβε η Shipping Tools που έχει την έδρα της στο Zaandam, ένα προάστιο του Άμστερνταμ. Η τιμή ήταν μόλις 50 ευρώ για μία εξάτμιση ή 70 ευρώ για δύο.
Ωστόσο η τιμή για τη δεύτερη εξάτμιση ανέβηκε στα 150 ευρώ, όταν οι άνθρωποι είδαν ότι για να φτιάξουν και προσαρμόσουν την πρώτη «απλή» εξάτμιση, χρειάστηκε να ξοδέψουν πολλές ώρες. Ακόμα κι έτσι πάντως, τα 150 ευρώ για μια απολύτως χειροποίητη εξάτμιση από ανοξείδωτο ατσάλι μόνον εξωφρενική δεν μπορεί να χαρακτηριστεί.
Το Νοέμβριο το σούπερ παπί θα εκτεθεί στην EICMA 2012 (την Έκθεση Μοτοσυκλέτας του Μιλάνου), φιλοξενούμενη στο περίπτερο της Officina Mermaid, της εταιρείας που αντιπροσωπεύει τη Super Motor στην Ιταλία.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας: YX 150cc με έναν εκκεντροφόρο επικεφαλής και κιβώτιο 4 σχέσεων
Κεφαλή: OO racing
Διάμετρος & Διαδρομή: 56mm X 60mm
Ιπποδύναμη: 22 bhp
Ροπή: 1,33 χγμ.
Τροφοδοσία: Mikuni με κυλινδρικό σλάιντ 26mm, ή Uma racing με επίπεδο σλάιντ 28mm
Εξάτμιση: χειροποίητη από τις Shipping Tools και SMC
Πλαίσιο: χειροποίητο (από την SMC)
Τάπα βενζίνης: Acqua di Parma
Σύστημα γκαζιού: Domino
Προβολέας: από Puch με χειροποίητη βάση
Πίσω φως: από Beta, με χειροποίητη βάση (από την SMC)
Σέλα: χειροποίητη (από την SMC)
Ζάντες: 17″ με ακτίνες, εμπρός 1.60 & πίσω 1.85 (από την SMC)
Ελαστικά: Dunlop TT901 εμπρός 80/90-17 & πίσω 90/80-17
Πίσω ανάρτηση: από την Racing boy
Εμπρός ανάρτηση: Στάνταρ
Ποδωστήρια: από τις Racing boy και SMC
Βάρος (στεγνό): 64 κιλά