Ο Dani Pedrosa έκανε αυτό που έπρεπε για να διατηρήσει τις ελπίδες του στο κυνήγι του πρώτου του τίτλου: Κέρδισε στο Motegi και μείωσε τη διαφορά από τον Jorge Lorenzo στους 28 βαθμούς. Τρίτος ο Alvaro Bautista έδωσε τη μάχη του αγώνα με τον Crutchlow που έληξε όμως άδοξα στον τελευταίο γύρο όταν ο Άγγλος έμεινε από βενζίνη.
Στην εκκίνηση ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας Jorge Lorenzo έφυγε πειστικά κρατώντας 2ο τον Pedrosa στην πρώτη στροφή. Στον πρώτο αυτό γύρο, ο Randy de Puniet της Power Electronics Aspar έπεσε όταν έχασε το μπροστινό του στα φρένα – όπως ακριβώς και στο πρωινό ζέσταμα. Ο De Puniet επέστρεψε στον αγώνα για να εγκαταλείψει τελικά στον 14ο γύρο.
Ο έτερος εργοστασιακός της Yamaha, Ben Spies έπεσε στις αρχές του 2ου γύρου λήγοντας άδοξα την καλή του παρουσία όλο το Σαββατοκύριακο. Νωρίς εγκατέλειψε και ο Yonny Hernandez της Avintia Blusens όταν είχε μια έξοδο και έπεσε στην αμμοπαγίδα, βγάζοντας τον ώμο του.
Ο εν ενεργεία πρωταθλητής Casey Stoner επέστρεψε μεν δεν απέδωσε τα αναμενόμενα δε. Ούτε λόγος να προσφέρει βοήθεια στον Pedrosa κόβοντας βαθμούς από τον Lorenzo, καθώς δεν μπόρεσε να κερδίσει καμία από τις μάχες που έδωσε. Στην πρώτη στροφή ήταν τέταρτος, πίσω από τον Cal Crutchlow όμως στον 3ο γύρο τον πέρασε ο Álvaro Bautista, λίγο αργότερα ο Stefan Bradl και 7 γύρους πριν το τέλος ήρθε και η σειρά του Andrea Dovizioso για να αφήσουν τελικά τον Stoner στην 7η θέση.
Για τους πρώτους 7 γύρους ο Lorenzo έδειχνε να κρατά τη Yamaha M1 του μπροστά από την Honda του Dani Pedrosa ενώ ο Crutchlow έκανε έναν μοναχικό αγώνα με την δορυφορική Yamaha στην 3η θέση. Ο Stoner προσπαθούσε απεγνωσμένα να περάσει τον Bautista, αλλά ο Ισπανός έκλεισε τις πόρτες στον Αυστραλό.
Εν τω μεταξύ ο Valentino Rossi ήταν 8ος με την Ducati και δεν έδειχνε να μπορεί να ακολουθήσει τον ρυθμό του Dovizioso που απομακρυνόταν. Δύο γύρους αργότερα, ο Dovizioso πέρασε τον Bradl και έβαλε στο στόχαστρο τον Stoner και την 5η θέση.
Με 13 γύρους να απομένουν ο Pedrosa ανέβασε λίγο το ρυθμό και άρχισε να πιέζει ασφυκτικά τον Lorenzo. Η έξοδός του από τη στροφή ήταν καλύτερη και στην 4η στροφή της πίστας έκανε την κίνησή του. Πέρασε τον Lorenzo στην ευθεία και άρχισε να χτίζει τη διαφορά του.
Ενώ ο Lorenzo προσπαθούσε να ακολουθήσει, ήταν ο Bautista που τράβηξε τα βλέμματα επάνω του καθώς πλησίαζε απειλητικά τον Crutchlow, που γλίτωσε μια lowside πτώση –όπως ακριβώς είχε κάνει και στο πρωινό ζέσταμα. Πέντε γύρους αργότερα ο De Puniet αναγκάστηκε να εγκαταλείψει, όπως και ο συναθλητής του Hernandez στην ομάδα Avintia Blusens, Iván Silva. Στον ίδιο γύρο ο Dovizioso πέρασε τον Stoner για την 5η θέση.
Έξι γύρους πριν το τέλος ο Pedrosa είχε χτίσει πιά μια σημαντική διαφορά 2,5 δευτερολέπτων από τον Lorenzo που προτίμησε την ασφάλεια της 2ης θέσης. Ένα γύρο αργότερα ο Bautista έκανε την έκπληξη και πέρασε τον Crutchlow για την τελευταία θέση του βάθρου. Η μεταξύ τους μάχη ανέβασε το θερμόμετρο με τις μοτοσυκλέτες να ακουμπούν και τον Bautista να δείχνει ότι κερδίζει τη μάχη. Η αγωνία έληξε όταν ο Crutchlow στα μισά του τελευταίου γύρου έκοψε τον ρυθμό του και σταμάτησε καθώς έμεινε από βενζίνη, προς μεγάλη απογοήτευση του ιδίου και της ομάδας του.
Ο Pedrosa πέρασε τη γραμμή του τερματισμού με 4,4 δευτερόλεπτα διαφορά από τον Lorenzo σημειώνοντας την 5η φετινή του νίκη και 4η συνεχόμενη στους 4 τελευταίους τερματισμούς του. Μείωσε έτσι τη διαφορά του στους 28 βαθμούς από τον πρωτοπόρο στη βαθμολογία και διατηρεί τις ελπίδες του για τη διεκδίκηση του τίτλου. Ο Bautista ανέβηκε άξια στο βάθρο του MotoGP για 2η φορά στην καριέρα του.
Πίσω από τον Dovizioso που ήταν 4ος με την εγκατάλειψη του Crutchlow, τερμάτισε ο Stoner που κατάφερε να περάσει ξανά τον Bradl. Ο Rossi ασφαλώς δεν χαίρεται με την 7η θέση, ο τραυματίας Nicky Hayden έφερε ‘ηρωικά’ την Ducati του στην 9η θέση ενώ ο εξαιρετικός Katsuyuki Nakasuga στην πρώτη του φετινή εμφάνιση ως έκτακτη συμμετοχή, έφερε την Yamaha της ομάδας YSP Racing στην 9η θέση.
Πίσω του ο Hector Barbera της Pramac Racing και μία ακόμη Ducati του Karel Abraham. Πρώτο CRT ήταν ο συναθλητής του De Puniet, Aleix Espargaró στη 12η θέση, που προηγείται ξανά στην βαθμολογία των CRT, ενώ ο Danilo Petrucci της IodaRacing Project εγκατέλειψε στον τελευταίο γύρο.
Απομένουν 4 αγώνες μέχρι το τέλος της χρονιάς και αναμένεται το φινάλε να είναι συγκλονιστικό αν συνεχίσει ο Pedrosa το σερί με τις νίκες. Ο Lorenzo πρέπει να είναι αλάνθαστος για να μείνει στα χέρια του η πρώτη θέση και το πρωτάθλημα του 2012, σε αυτό το επίπεδο των αγώνων όμως τίποτε δεν είναι σίγουρο.
Ο πόλεμος νεύρων συνεχίζεται την ερχόμενη εβδομάδα με τον αγώνα στη Sepang της Μαλαισίας.
Τα αποτελέσματα του αγώνα της Ιαπωνίας:
(Θέση/αριθμός/όνομα/εθνικότητα/ομάδα/μοτοσυκλέτα/χρόνος/μέση ωριαία/διαφορά)
1 25 26 Dani PEDROSA SPA Repsol Honda Team HONDA 42’31.569 162.569
2 20 99 Jorge LORENZO SPA Yamaha Factory Racing YAMAHA 42’35.844 162.297 4.275
3 16 19 Alvaro BAUTISTA SPA San Carlo Honda Gresini HONDA 42’38.321 162.140 6.752
4 13 4 Andrea DOVIZIOSO ITA Monster Yamaha Tech 3 YAMAHA 42’47.966 161.531 16.397
5 11 1 Casey STONER AUS Repsol Honda Team HONDA 42’52.135 161.269 20.566
6 10 6 Stefan BRADL GER LCR Honda MotoGP HONDA 42’56.136 161.018 24.567
7 9 46 Valentino ROSSI ITA Ducati Team DUCATI 42’57.641 160.924 26.072
8 8 69 Nicky HAYDEN USA Ducati Team DUCATI 43’08.293 160.262 36.724
9 7 21 Katsuyuki NAKASUGA JPN Yamaha YSP Racing Team YAMAHA 43’08.363 160.258 36.794
10 6 8 Hector BARBERA SPA Pramac Racing Team DUCATI 43’42.298 158.184 1’10.729
11 5 17 Karel ABRAHAM CZE Cardion AB Motoracing DUCATI 43’47.227 157.887 1’15.658
12 4 41 Aleix ESPARGARO SPA Power Electronics Aspar ART 43’54.338 157.461 1’22.769
13 3 5 Colin EDWARDS USA NGM Mobile Forward Racing SUTER 43’56.537 157.330 1’24.968
14 2 77 James ELLISON GBR Paul Bird Motorsport ART 44’00.957 157.066 1’29.388
15 1 51 Michele PIRRO ITA San Carlo Honda Gresini FTR 44’06.181 156.756 1’34.612
16 84 Roberto ROLFO ITA Speed Master ART 44’22.422 155.800 1’50.853
Δεν τερμάτισαν
35 Cal CRUTCHLOW GBR Monster Yamaha Tech 3 YAMAHA 40’52.384 162.096 1 lap
9 Danilo PETRUCCI ITA Came IodaRacing Project IODA-SUTER 42’23.577 156.284 1 lap
22 Ivan SILVA SPA Avintia Blusens BQR 25’59.326 155.176 10 laps
14 Randy DE PUNIET FRA Power Electronics Aspar ART 26’18.639 153.277 10 laps
11 Ben SPIES USA Yamaha Factory Racing YAMAHA 1’53.106 152.808 23 laps
68 Yonny HERNANDEZ COL Avintia Blusens BQR 1’57.956 146.525 23 laps
Η βαθμολογία των οδηγών μετά από 15 αγώνες:
1 Jorge Lorenzo 310
2 Dani Pedrosa 282
3 Casey Stoner 197
4 Andrea Dovizioso 192
5 Alvaro Bautista 144
6 Valentino Rossi 137
7 Cal Crutchlow 135
8 Stefan Bradl 125
9 Nicky Hayden 101
10 Ben Spies 88
11 Hector Barbera 70
12 Aleix Espargaro 55
13 Randy de Puniet 53
14 Karel Abraham 37
15 Yonny Hernandez 28
16 Michele Pirro 26
17 Colin Edwards 25
18 James Ellison 21
19 Jonathan Rea 17
20 Mattia Pasini 13
21 Danilo Petrucci 11
22 Ivan Silva 11
23 Toni Elias 10
24 Katsuyuki Nakasuga 7
25 Steve Rapp 2
26 David Salom 1