Έπειτα από τις αποκαλύψεις για οικονομικές ατασθαλίες που οδήγησαν στη σύλληψή του, ο Κάρλος Γκοσν παύθηκε από τη θέση της εταιρείας, όπως ψήφισε ομόφωνα το Διοικητικό Συμβούλιο της Nissan Motor Co. Επίσης, επιβεβαιώθηκε η δέσμευσή για τη 19χρονη συμμαχία του ιαπωνικού εργοστασίου με τη Renault, για την οποία έχει δημιουργηθεί αβεβαιότητα.
Η Nissan υπογράφει έτσι το τέλος της βασιλείας του ισχυρού βιομηχάνου, που διήρκεσε σχεδόν 20 χρόνια. Ο Γκοσν συνελήφθη τη Δευτέρα στο Τόκιο, μαζί με το «δεξί χέρι» του, τον Γκρεγκ Κέλι, ο οποίος παύθηκε επίσης από τη διευθυντική θέση που κατείχε.
Οι κινήσεις αυτές, με τις οποίες μένει κενή η θέση του προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου, έγιναν παρά το γεγονός ότι η Renault ζήτησε -πριν αυτό συνεδριάσει- να καθυστερήσει την παύση του Γκοσν, σύμφωνα με όσα είπαν στο πρακτορείο Reuters πηγές που γνωρίζουν το θέμα.
Η γαλλο-ιαπωνική συμμαχία, η οποία διευρύνθηκε το 2016 για να περιλάβει την ιαπωνική Mitsubishi Motors, έχει συγκλονισθεί μετά τη σύλληψη του 64χρονου Γκοσν.
Εκείνος είχε διαμορφώσει τη συμμαχία αυτή και ασκούσε πιέσεις για να γίνει στενότερη και βαθύτερη, ενδεχομένως με μια πλήρη συγχώνευση της Renault με τη Nissan, την οποία ζητούσε η γαλλική κυβέρνηση, παρά τις ισχυρές επιφυλάξεις της ιαπωνικής εταιρείας.
Πάντως, σύμφωνα με το Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, το διοικητικό συμβούλιο της Nissan υπογράμμισε σήμερα πως «η μακροχρόνια σύμπραξη με τη Renault παραμένει αλώβητη».
Η συνεδρίαση των επτά μελών του Δ.Σ. της Nissan, στην έδρα του ομίλου στη Γιοκοχάμα, διήρκεσε περισσότερο από τέσσερις ώρες α, προάστιο της ιαπωνικής πρωτεύουσας.
Σύμφωνα με τους Ιάπωνες εισαγγελείς, ο Γκοσν και ο Κέλι συνωμότησαν για να αποκρύψουν, από το 2010 και επί πέντε χρόνια, το πραγματικό ύψος της αποζημίωσης του Γαλλοβραζιλιάνου επιχειρηματία στη Nissan, λέγοντας ότι ήταν περίπου τα μισά των 10 δισ. γεν (88 εκατομμύρια δολάρια) που είχε λάβει στην πραγματικότητα.