Είναι μαζί μας δεκατρία ολόκληρα χρόνια με ελάχιστες αλλαγές εκτός από μια ανανέωση το 2008. Η προκλητική μοτοσυκλέτα εμφανίστηκε το 1999, μετρήθηκε να έχει τελική από 303 ως 312 χλμ ανά ώρα σε όλον τον κόσμο και δικαιωματικά στέφθηκε ταχύτερη μοτοσυκλέτα παραγωγής στην Ιστορία.
Για πολλούς δε -και εμάς μαζί- τη συνοδεύει και ο τίτλος της καλύτερης και πλέον διαχρονικής μοτοσυκλέτας παραγωγής στην Ιστορία. Μετρά ήδη 14 χρόνια χωρίς να έχει βρεθεί εκείνη που θα την εκθρονίσει, ενώ δύσκολα θα συμβεί κάτι τέτοιο πλέον στο μέλλον, λόγω ολοένα και μεγαλύτερων περιορισμών.
Ο τίτλος αυτός θα συνοδεύει για πάντα το Χάιμπους (όπως προφέρεται στα ιαπωνικά) ή Μπούζα (Busa) όπως είναι το χαϊδευτικό της στη Δύση. Κι αυτό χάρη στον εθελοντικό περιορισμό της τελικής στα 300 χλμ. ανά ώρα από τους ιάπωνες κατασκευαστές το 2000.
Αρχικά μόνο το κοντέρ σταματούσε την ένδειξή του στα 299. Το στροφόμετρο -και φυσικά τα χιλιόμετρα- ανέβαιναν ακόμη ξεπερνώντας πειστικά το φράγμα των 300 χ.α.ω στην πραγματικότητα. Έτσι όλοι ήταν ευχαριστημένοι, και οι περιορισμοί και οι καταναλωτές…
Μικρές αλλαγές έγιναν το 2008, μια «ρινοπλαστική» στη «μουτσούνα», κάποιες μικροεπεμβάσεις στους «γοφούς» και στα φέρινγκ, διαφοροποίησαν τις καμπύλες της. Ραφινάρισμα ρυθμίσεων σε κινητήρα, κεφαλή και εξάτμιση απέδωσαν 15 ολόκληρους ίππους, παρότι στόχευαν και στη συμμόρφωση με τους νεότερους πιο αυστηρούς κανονισμούς περί εκπεμπόμενων ρύπων και ήχου.
Η καθολική τάση των περιορισμένων επεμβάσεων συνεχίζεται και στο Hayabusa του 2013. Πέρα από νέα γραφικά και εμφάνιση, θα φορά ABS, και όπως συμβαίνει σε όλη πλέον τη σειρά GSX-R, θα συνοδεύονται και από μονομπλόκ δαγκάνες της ιταλικής Brembo.
Παρότι όλο και περισσότεροι αναρωτιούνται πλέον για τον λόγο ύπαρξης μιας μοτοσυκλέτας που σήμερα, παρά τους περιορισμούς του κατασκευαστή της, φτάνει τα 300 χλμ. ανά ώρα, ελπίζουμε πως θα υπάρχουν πάντα άλλοι τόσοι που θα γοητεύονται από το φοβερό πετρογέρακο της Suzuki και θα το κρατήσουν πολλά – πολλά ακόμα χρόνια κοντά μας.