Η εταιρεία Bridgepoint ανακοίνωσε ότι η Dorna Sports και η Infront Sports & Media έφτασαν σε συμφωνία να ενώσουν τα ενδιαφέροντά τους από τους αγώνες ταχύτητας μοτοσυκλέτας, κάτω από την ίδια ομπρέλα.
Η Dorna είναι ο οργανωτής του MotoGP και η Infront του World Superbike Championship (WSBK). Από την άλλη, η Bridgepoint είναι ένα επενδυτικό σχήμα που είναι και ο μεγαλομέτοχος της Dorna από το 2006 και μέσα στον Σεπτέμβρη απέκτησε και το σύνολο της Infront Sports & Media.
Οι νέες αλλαγές θα μπορούσαν να έχουν σοβαρές συνέπειες για το μέλλον και των δύο θεσμών. Παρότι ανακοινώθηκε ότι τόσο το MotoGP όσο και το WSBK θα ενσωματωθούν στις δραστηριότητες της Dorna Sports group, έγινε σαφές ότι θα διαχειρίζονται ως διακριτά, διαφορετικά events.
Και τα δύο πρωταθλήματα χρησιμοποιούν πλέον κινητήρες 1000cc. Όμως το MotoGP, που ξεκίνησε το 1949, είναι για εργοστασιακά πρωτότυπα και το WSBK, που ξεκίνησε το 1988, είναι για βελτιωμένες μοτοσυκλέτες παραγωγής. Οι διαφορές πάντως στην πίστα είναι πολύ μικρές σε χρόνους, καταδεικνύοντας πόσο κοντά είναι οι μοτοσυκλέτες.
Ο στόχος της κίνησης είναι να επιτρέψουν στους δύο θεσμούς να αναπτύξουν τη δική τους «αγωνιστική ταυτότητα» διατηρώντας τον ηγετικό τους ρόλο στην αρένα των αγώνων ταχύτητας του πλανήτη. Ταυτόχρονα και τα δύο πρωταθλήματα θα επωφεληθούν από την ένωση των τμημάτων μάρκετινγκ και από τις κοινές εμπορικές στρατηγικές.
Ως εκ τούτου, παράλληλα με την αναδιοργάνωση, η Infront έχει καθοριστεί ως συνεργάτης στο μάρκετινγκ και συνολικός σύμβουλος και για τα δύο πρωταθλήματα.
Ο Philippe Blatter, πρόεδρος της Infront Sports, περίγραψε την απόφαση ως «win-win» που σημαίνει ότι βγήκαν και οι δύο πλευρές κερδισμένες.
«Σύμφωνα με τη νέα δομή, οι δύο κορυφαίες εκδηλώσεις αγώνων μοτοσικλέτας δρόμου στοχεύουν από κοινού στην αειφόρο ανάπτυξη και την περαιτέρω εξέλιξη. Μια πραγματική ‘win-win’ συμφωνία επιτεύχθηκε», είπε.
Ο Carmelo Ezpeleta, διευθύνων σύμβουλος της Dorna Sports, πρόσθεσε: «Είμαστε πολύ ενθουσιασμένοι που έχουμε τα δύο κορυφαία πρωταθλήματα μοτοσυκλέτας δρόμου κάτω από την ίδια στέγη».
«Περιμένουμε να δούμε εξελίξεις και ενίσχυση της εικόνας και των μοναδικών χαρακτηριστικών τόσο του MotoGP όσο και του WSBK, σαν δύο διαφορετικές οντότητες. Παραμένουμε πιστοί και προσηλωμένοι στην συνεργασία με τις ομάδες, κατασκευαστές, ιδιοκτήτες πιστών, χορηγούς και τα Μέσα, ώστε να δώσουμε στους φίλους των σπορ τις καλύτερες εμπειρίες που είχαν μέχρι τώρα».
Με τα δύο πρωταθλήματα να ορίζονται πλέον από την ίδια οργάνωση, θα πρέπει να περιμένουμε μεγαλύτερες αλλαγές στους κανονισμούς και τις τεχνικές προδιαγραφές, ώστε να γίνει πιο σαφής και διακριτή η διαφορά ανάμεσα στους δύο θεσμούς.
Δίνεται πλέον το πράσινο φως στη Dorna να προχωρήσει στα πλάνα της για δραστικές μειώσεις στο κόστος των MotoGP, χωρίς τον φόβο ότι κάτι τέτοιο θα δώσει πλεονέκτημα στο WSBK.
Για παράδειγμα αν στα MotoGP τεθούν περιορισμοί στα ηλεκτρονικά, είναι λογικό να περιμένουμε ότι κάτι ανάλογο θα συμβεί πια και στο WSBK. Και βέβαια σε ακόμη μεγαλύτερο περιορισμό ώστε να παραμένει το τεχνολογικό προβάδισμα υπέρ των MotoGP.
Μεταξύ των στόχων είναι να γίνει ένα συμμάζεμα και στη νεοσύστατη κατηγορία CRT των MotoGP. Σήμερα μία μοτοσυκλέτα μπορεί να χρησιμοποιήσει κινητήρα παραγωγής με βελτιώσεις και να λάβει μέρος με ομάδα CRT στα MotoGP, ως ιδιωτική συμμετοχή.
Όμως μέχρι σήμερα η απόδοση και οι χρόνοι των CRT είναι υποδεέστεροι από τα αντίστοιχα των Superbike, εξ αιτίας του περιορισμού στον αριθμό κινητήρων που μπορεί να χρησιμοποιήσει μια ομάδα σε μία αγωνιστική σεζόν στο MotoGP.
Το γεγονός καταλήγει σε επικοινωνιακό προβάδισμα του WSBK που εμφανίζονται (και είναι) πιο γρήγορα σε χρόνους από τις μοτοσυκλέτες του MotoGP, έστω και μόνο των CRT. Για να επανέλθει η τάξη, καθώς δεν θα βελτιωθούν τα MotoGP, θα χαλιναγωγηθούν τα WSBK…
Οι ανάγκες των καιρών οδήγησαν στη συνένωση των δύο θεσμών, όμως δεν μπορεί εκ των πραγμάτων να υπάρξει όφελος και στις δύο πλευρές. Καθώς το MotoGP πρέπει να χαμηλώσει λίγο τον πήχυ, κάτι ανάλογο και σε μεγαλύτερο βαθμό θα πρέπει να συμβεί στα WSBK. Έτσι όμως θα χάσουν πολλή από την αίγλη που έχουν αποκτήσει – με κόπο – έναντι του MotoGP.
Με πιο απλά λόγια, η συμφωνία αποτελεί ανακούφιση για την πλευρά της Dorna και του MotoGP και καθαρή αυτοκτονία για τα Superbike…