Μιλάμε για τα υγρά μηχανοκίνητα όνειρα της προηγούμενης γενιάς. Θα τα ξέρετε και ως κλασικά…
Στον μπαμπά σου χρωστάς πολλά και κυρίως το γεγονός ότι παράτησε τα μηχανοκίνητα όνειρά του όταν εμφανίστηκες εσύ στο προσκήνιο!
Αντάλλαξε το ζηλευτό στιλ με τεράστιο χώρο αποσκευών και την ιπποδύναμη με δύο πόρτες πίσω. Και ναι, το έκανε γιατί εσύ τον ανάγκασες…
Από τα σπορ ιταλικά κομψοτεχνήματα μέχρι την πεμπτουσία της βρετανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, ιδού 10 «διαμαντάκια» που λάτρευαν οι γονείς μας.
Ακόμα κι αν δεν τα οδήγησαν ποτέ, σίγουρα τα ποθούσαν. Για ρώτα τον πατέρα σου και θα δεις…
No 10 – Triumph Spitfire 1500 (1974-1981)
Δεν διεκδίκησε ποτέ περγαμηνές επιδόσεων, ο λόγος της ύπαρξής του ήταν η ανεμελιά και η χαρά της -σχεδόν- σπορ οδήγησης. Με 50 άλογα μηχανή και 0-100 σε… 14 δευτερόλεπτα, το Spitfire δεν ήρθε να βάλει φωτιά στους δρόμους, μόνο στις καρδιές των πατεράδων μας…
No 9 – Mercedes-Benz 350SL (1971-1980)
Μεγάλη και βαριά, η Mercedes-Benz 350SL ήταν ένα επιβλητικό μηχάνημα που άφηνε τον κινητήρα της να μιλά γι’ αυτή: ο επιθετικός V8 και τα σχεδόν 200 άλογά του δεν έπαιρναν από αστεία. Ούτε βέβαια κι ο μπαμπάς σου…
No 8 – Audi Quattro (1980-1991)
Το αγωνιστικό του μπαμπά! Το απαράμιλλο στιλ του σε μάγευε πριν καν πατήσεις το γκάζι. Κι όταν το πατούσες, η 5κύλινδρη καρδιά του απέδιδε 217 άλογα και έκανε τη γη να τρέμει κάτω από τις ρόδες του. Στα μέσα μάλιστα της δεκαετίας του ’80, η αγωνιστική έκδοση του Quattro φιγούραρε 500 άλογα και τέλειωσε μια και καλή τη μάχη με τους ανταγωνιστές του: απλά τους εξαφάνισε! Ο απαράμιλλος χειρισμός του και η επιβλητική παρουσία του δύσκολα θα βγουν από την καρδιά του πατέρα…
No 7 – Alfa Romeo Spider Duetto (1966-1969)
Η πρώτη Alfa Spider της ιστορίας διέθετε το μοναδικό ιταλικό άγγιγμα στο στιλ, που έμελλε να γίνει συνώνυμο της ιταλικής κατασκευαστικής στα χρόνια που θα έρχονταν. Ήταν σαν Ferrari, μόνο κομματάκι πιο προσιτή, γι’ αυτό και φούντωνε ο πόθος στα όνειρα του «γέρου». Κλασικό design, από τα χεράκια του θρυλικού Sergio Pininfarina, έθεσε νέα πρότυπα για τα roadsters της Αlfa Romeo: η έμφαση θα δινόταν στο στιλ παρά στις επιδόσεις…
No 6 – Jaguar XJS (1976-1980)
Πρόκειται βασικά για την E-Type της εποχής που ο μπαμπάς σου θα είχε περισσότερες πιθανότητες από σένα να αποκτήσει! Η XJS σηματοδότησε μάλιστα τη στροφή της Jaguar στη μοντερνιά, ενώ ο κτηνώδης V12 κινητήρας της των 5,2 λίτρων διέθετε αχτύπητα χαρακτηριστικά. Ας όψεται βέβαια η πετρελαϊκή κρίση της εποχής που φρέναρε άρον-άρον τα μεγαλόπνοα σχέδια της Jaguar και μπορεί να την έβλεπες ακόμα και στο οικογενειακό γκαράζ…
No 5 – MGB (1972)
Το υπέρκομψο μικρό roadster έδωσε λάμψη και φως στη ζωή πολλών νεαρών της εποχής, νεαρών που έμελλε βέβαια να γίνουν γρήγορα… μπαμπάδες. Πόσα και πόσα μωρά δεν έχουν γίνει η αιτία να αντικατασταθεί το κομψοτέχνημα τούτο από τετράπορτη μαούνα; Πόσοι και πόσοι μπαμπάδες δεν έχουν κλάψει γοερά για τον οικογενειακό προγραμματισμό που το πέταξε έξω; Ο «ζωντανός» 4κύλινδρος κινητήρας του το έκανε να πετά, όπως και την καρδιά του «γέρου» σου. Κάθε φορά…
No 4 – BMW M1 (1978-1981)
Μιλάμε για το απόλυτο γερμανικό κτήνος των δρόμων! Αποτέλεσμα της πειραματικής συνεργασίας της BΜW με τη Lamborghini, η M1 ήταν το πρώτο βαυαρικό sports car, αυτό που γέννησε την παγκόσμια εμμονή με τις Μ! Με 277 άλογα και 0-100 σε μόλις 5,6 δευτερόλεπτα, η ταχύτατη M1 έγινε αυτόματα θρύλος της αυτοκίνησης και είχε την εντελώς δική της απήχηση στους γρήγορους και τρελαμένους μελλοντικούς μπαμπάδες…
Νο 3 – Lotus Esprit S1 (1976-1980)
Πώς να μη δελεαστεί η καρδιά του έρμου του πατέρα από το εκπληκτικό αυτό αμάξι; Πώς να μη φαντασιωθεί ότι είναι ο James Bond και κατευθύνεται ποιος ξέρει προς ποια μυστική αποστολή! Η Esprit έγινε γρήγορα μύθος με τον απαράμιλλο σχεδιασμό της και τις επιδόσεις που έβαζαν φωτιά στην άσφαλτο. Πιθανότατα θα αποτελούσε το απόλυτο όνειρο της νεανικής καρδιάς του «γέρου»…
No 2 – Porsche 911 SC Targa (1977-1983)
Στη στροφή της δεκαετίας του ’80 η Porsche εξέπληξε την οικουμένη με μια στρατηγική επιλογή: άφησε κατά μέρος τους ενθουσιώδεις ιδιοκτήτες της και έκανε άνοιγμα στην πλατιά τη μάζα. Κι όλα ξεκίνησαν με την κούκλα 911 SC Targa! Προβολείς που βγάζουν μάτι, τεράστιοι πλαστικοί προφυλακτήρες και μια αεροτομή που θα μπορούσε εύκολα να στεγάσει τρεις ανθρώπους! Με οδηγική συμπεριφορά που χαρακτηριζόταν σε παγκόσμιο επίπεδο ως «τέλεια», αν ο μπαμπάς σου την οδηγούσε πριν από τη γέννησή σου, μπορεί και να σκεφτόταν να μη σε κάνει…
No 1 – Jaguar E-Type (1961-1967)
Το απόλυτο όνειρο μιας ολόκληρης δεκαετίας! Με καπό που συνεχίζει και συνεχίζει (και συνεχίζει) και μια μούρη για έρωτα, οι εκπληκτικές αναλογίες της E-Type δεν βρήκαν ποτέ όμοιές τους! Με τελική στα 240 χλμ/ώρα(!) και 0-100 σε 7,1 δευτερόλεπτα, ο αδιαφιλονίκητος ηγεμόνας της αυτοκίνησης έγινε σύμβολο μιας ολόκληρης εποχής. Της εποχής του μπαμπά…