Η κινέζικη μοτοβιομηχανία ανθεί τα τελευταία χρόνια καθώς πλέον η παραγωγή του 50% της παγκόσμιας αγοράς βγαίνει από κινέζικα εργοστάσια.
Μέχρι τώρα μόνο μερικά scooter και μικρές μοτοσυκλέτες αντιγράφονταν και έβγαιναν από τα ίδια εργοστάσια με άλλο όνομα και ελαφρές διαφοροποιήσεις στην εμφάνιση. Έπαιρναν έτσι το διαβατήριο για τις δυτικές αγορές βασιζόμενα στην πολύ χαμηλή τιμή τους.
Οι μεγάλες διαφορές ως σήμερα είναι στην ποιότητα και σε σημεία που «δεν φαίνονται» καθώς πρόκειται για στοιχεία του κινητήρα, των αναρτήσεων, ελαστικά. Σκοπός πάντα είναι να μειωθεί το κόστος και να γίνουν δελεαστικά τουλάχιστον από την τιμή τους.
Αυτή η νέα WK 650i της CF Motors έρχεται με στόχο να αλλάξει την αντίληψη που έχει ο κόσμος για τις «κινέζικες μοτοσυκλέτες». Κάτι ανάλογο που έκανε η Honda τη δεκαετίες του 60-70 για να αλλάξει το κλίμα απαξίωσης προς τις Ιαπωνικές μοτοσυκλέτες –τότε κάθε τι «ιαπωνικό» ακουγόταν σαν το σημερινό «κινέζικο».
Η WK είναι μεγαλύτερη σε κυβισμό από τα scooter και παπιά που έχουν μονοπωλήσει την ίδια παραγωγή της Κίνας και με άλλο προορισμό. Αποτελεί δε την αρχή, μιας και πολλές μοτοσυκλέτες μεγαλύτερου κυβισμού βρίσκονται ήδη καθ’ οδόν για την παραγωγή η ακόμη και την διανομή τους.
Μία από αυτές τις μεγαλύτερες, πληθωρικότερες και καλύτερες μοτοσυκλέτες είναι και η WK 650i που αποτελεί «όσο μπορεί πιο πιστό» αντίγραφο της Kawasaki ER-6. Το αποτέλεσμα είναι ένα σημαντικό βήμα προόδου και εξέλιξης για την Κινέζικη μοτοβιομηχανία κάτι που φαίνεται από την πρώτη ματιά.
Εξαιρετική σε εμφάνιση, η 650i δείχνει ότι πρώτα σχεδιάστηκε και μετά συναρμολογήθηκε. Με την τριγωνική εξάτμιση, τους δίσκους ‘μαργαρίτα’, τη χρήση ψηφιακών ενδείξεων στα όργανα να παραπέμπουν σε σύγχρονες κατασκευές.
Το θέμα είναι ότι πρόκειται για ένα βήμα βελτίωσης, όχι όμως ότι δεν υπάρχει ακόμη δρόμος να καλυφθεί. Δημοσιογράφοι που την οδήγησαν αναφέρουν ότι «ναι μεν δείχνει άρτια, δεν μπορεί όμως να αποποιηθεί την αίσθηση ότι οδηγείς μια μοτοσυκλέτα – φθηνό αντίγραφο κάποιας άλλης».
Και εξηγούν: οι ενδείξεις είναι ασαφείς σαν να λειτουργούν με υστέρηση, η εξάτμιση έχει ένα φθηνό κάλυμμα με χοντρές κολλήσεις, απλά για να μιμηθεί το σχήμα που έχει στην ER-6, η κόρνα είναι κολλημένη κάπου στο πλαίσιο.
Στην χρήση δείχνει πρόθυμο με πληθωρικές μεσαίες στροφές από τον δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα. Ωστόσο δεν δείχνει και να φτάνει τους 71 ίππους που διατείνεται ότι αποδίδει – όσους και το ER-6.
Το ταχύμετρο έδινε την αίσθηση του «αισιόδοξου» καθώς οι ενδείξεις ήταν μεγαλύτερες από την ταχύτητα που αντιλαμβανόταν ο δημοσιογράφος. Έτσι έκανε την αντιπαραβολή με ένα GPS, και το αποτέλεσμα απλά τον επιβεβαίωσε.
Οι ενδείξεις στα 80 και 100 χ.α.ω. ήταν κατά 13 και 15 χ.α.ω αντίστοιχα μεγαλύτερες από τις πραγματικές. Πρόκειται για έναν εύκολο, φθηνό αλλά ξεπερασμένο πιά τρόπο εντυπωσιασμού του καταναλωτή. Μάλιστα έτσι επηρεάζεται σημαντικά και η μέτρηση κατανάλωσης καυσίμου.
Η αξιολόγηση του πλαισίου και των περιφερειακών είναι ανάλογη. Είναι γενικώς εντάξει, αλλά επιμέρους υπάρχουν «θέματα». Ναι, είναι στιβαρό, συνδυάζει ευελιξία και ευστάθεια, τα φρένα είναι αποδεκτά, τίποτε όμως από αυτά δεν αποσπά τον θαυμασμό.
Τα φρένα δεν προσφέρουν αίσθηση, τα ελαστικά δεν εμπνέουν εμπιστοσύνη, και η ανάρτηση σε συνεχόμενες ανωμαλίες του δρόμου δεν καταφέρνει να αποφεύγει τις αναπηδήσεις.
Με το κόστος κτήσης να βρίσκεται γύρω στις 4.500 ευρώ, ίσως μικρή σημασία να έχουν όλα αυτά για κάποιον που αποκτά για πρώτη φορά «μεγάλη» μοτοσυκλέτα. Όμως θα πρέπει να ξέρει ότι οι ομοιότητες με το ER-6 και τα σημερινά Ιαπωνικά και Ευρωπαϊκά δεδομένα, σταματούν στην εμφάνιση…
Ακολουθούν τα τεχνικά χαρακτηριστικά της WKi 650
Κινητήρας: Δικύλινδρος σε σειρά, υγρόψυκτος, 8βάλβιδος
Κυβισμός: 649,3 cc
Σχέση συμπίεσης: 11,3:1
Κιβώτιο ταχυτήτων: 6 σχέσεων
Ισχύς: 60,7 ίπποι / 9.000 σαλ
Ροπή: 6,3 kgm / 7.000 σαλ
Τροφοδοσία: Ψεκασμός
Ρεζερβουάρ: 17 λίτρα
Ύψος σέλας: 795 mm
Βάρος: 193 κιλά (στεγνό)