Με τη «βοήθεια» του Hector Barbera ο Jorge Lorenzo κέρδισε τον αγώνα San Marino MotoGP στο Misano, ενώ δεύτερος τερμάτισε, άκουσον-άκουσον, ο Valentino Rossi με την Ducati και τρίτος ο Alvaro Bautista.

Για τον Lorenzo μπορούμε να πούμε ότι σχεδόν αγγίζει τον τίτλο, για τον Rossi ότι αυτό το 2ο βάθρο με την Ducati το κέρδισε με το σπαθί του και όσο για τον Bautista, το πρώτο βάθρο της καριέρας του στα MotoGP ήταν δίκαιο, συναισθηματικά φορτισμένο και έστειλε τον Ισπανό και την ομάδα του San Carlo Honda Gresini στον έβδομο ουρανό, να φιλήσει τον Marco Simoncelli.

Με τους 25 βαθμούς της νίκης ο Jorge τριπλασίασε σχεδόν τη διαφορά του από τον Dani που για άλλη μια φορά βλέπει ένα τυχαίο γεγονός στο δεύτερο μισό του πρωταθλήματος να μετατρέπεται σε μοιραίο για τη διεκδίκηση του τίτλου.

Η απουσία του Pedrosa επέτρεψε στον τοπικό ήρωα Valentino Rossi να αποσπάσει το καλύτερο αποτέλεσμα της διετίας του με την Ducati, στον τελευταίο αγώνα του επί ιταλικού εδάφους και ιταλικής μοτοσυκλέτας.

Μέγα το συναισθηματικό βάρος της τρίτης θέσης του Alvaro Bautista που οδηγεί τη μοτοσυκλέτα του αξέχαστου Marco Simoncelli και κατέκτησε μετά από εξαιρετική οδήγηση το πρώτο βάθρο του για την Gresini Honda, στην πίστα που πλέον φέρει το όνομα του αδικοχαμένου Marco. Η τρίτη θέση αποδόθηκε στον Bautista μετά από διεξοδική εξέταση του φώτο-φίνις, καθώς μετρήθηκε να περνά τη γραμμή τερματισμού 3 χιλιοστά νωρίτερα από τον επιτιθέμενο Andrea Dovizioso.

Ο επεισοδιακός αγώνας είχε δύο εκκινήσεις, που εν πολλοίς έκριναν τον νικητή και ίσως το πρωτάθλημα. Στην πρώτη εκκίνηση και πριν σβήσουν τα κόκκινα φώτα, ο Abraham σήκωσε το χέρι του όπως είχε δικαίωμα, διότι έσβησε ο κινητήρας της Ducati του.

Όταν ξεπεράστηκε, οι αναβάτες ετοιμάστηκαν για τη δεύτερη εκκίνηση, αλλά προέκυψε και πάλι πρόβλημα με τη μοτοσυκλέτα του Pedrosa. Συγκεκριμένα είχε μπλοκάρει ο μπροστινός τροχός από κάποιο εξάρτημα της κουβέρτας προθέρμανσης που είχε μαγκωθεί εκεί.

Οι μηχανικοί της Repsol Honda πάλεψαν σαν τρελοί να ελευθερώσουν τον τροχό και τελικά ο Pedrosa φάνηκε έτοιμος να ακολουθήσει τον γύρο προθέρμανσης. Όμως η τύχη είχε άλλα σχέδια. Ξαφνικά ο Pedrosa άρχισε να χειρονομεί απελπισμένα και να πιέζει διάφορα κουμπιά στην RCV του.

Το πρόβλημα τελικά ξεπεράστηκε αλλά όπως ορίζει ο κανονισμός, ο Pedrosa υποχρεώθηκε να παραταχθεί στην εκκίνηση τελευταίος. Με την εκκίνηση ο Ισπανός πέρασε γρήγορα πολλές CRT και έφτασε τις εργοστασιακές μοτοσυκλέτες. Μπαίνοντας στην αριστερή Κ3 ο ανέτοιμος Barbera χτύπησε τον πίσω τροχό του Dani, τον έστειλε σε ένα highside και εκεί τέλειωσαν όλα για τον άτυχο αναβάτη της Repsol Honda.

Ο Barbera επέστρεφε στο πρωτάθλημα μετά από τον τραυματισμό του στην προπόνηση τον Ιούλιο.

Και ενώ ο Pedrosa εγκατέλειπε για πρώτη φέτος ο Lorenzo οδήγησε από την εκκίνηση ως τον τερματισμό πρώτος και πήρε την 6η και πιο εύκολη νίκη της χρονιάς, πολλαπλασιάζοντας ταυτόχρονα τη διαφορά του από τον Pedrosa από τους 13 στους 38 βαθμούς.

Ο Lorenzo έχει επίσης μια εγκατάλειψη, στο Assen όπου τον πέταξε κάτω ο Bautista ακριβώς όπως τώρα ο Barbera τον Pedrosa.

Ο Rossi έκανε μία από τις καλύτερες εκκινήσεις της καριέρας του και από την 6η θέση βρέθηκε αμέσως στη δεύτερη, στρίβοντας στην Κ1 ακριβώς πίσω από τον Lorenzo.
Στα 2/3 του αγώνα ο επταπλός πρωταθλητής MotoGP οδήγησε πιεζόμενος από τον «πρωτάρη» Stefan Bradl της LCR Honda ενώ στους τελευταίους γύρους άντεξε την επίθεση του Bautista.

Φορώντας νέα γραφικά στο κράνος –με τον εαυτό του σαν δαρμένο μποξέρ να ξαποσταίνει στα σκοινιά του ρινγκ, ρωτώντας πονηρά “πώς τα πάω;”…- ο Rossi χρησιμοποίησε τα νέα πλαίσιο και ψαλίδι για να κατακτήσει άξια την 2η θέση, 4,3 δευτ. πίσω από τον Lorenzo και 1,6 δευτ μπροστά από τον Alvaro. Μετά τον αγώνα δήλωσε ότι αφιερώνει τη νίκη του στον Marco Simoncelli.

Στην τελευταία στροφή ο Andrea Dovizioso πέρασε τον Bautista που όμως είχε καλύτερη έξοδο και πέρασε τη γραμμή μπροστά από την Yamaha Tech 3 του Ιταλού με διαφορά 0,003 του δευτερολέπτου.

Ο συναθλητής του Dovizioso Cal Crutchlow, που ξεκίνησε 3ος, έστριψε στην Κ1 πίσω από τους Lorenzo και Rossi αλλά ύστερα περάστηκε από τους Bradl και Dovizioso, για να πέσει και εγκαταλείψει στον 5ο από τους 27 γύρους.

Έχοντας οδηγήσει στην 3η θέση στο μεγαλύτερο μέρος του αγώνα ο Bradl υποχώρησε τελικά στην 6η θέση, όταν τον πέρασε στο τέλος και ο Ben Spies. Ο Αμερικανός μείωνε διαρκώς τη διαφορά του γυρνώντας ταχύτερα και από τον Lorenzo στους τελευταίους 10 γύρος. Με τη φόρα που είχε, έφτασε από 9ος στην 5η θέση τελικά και όλα έδειχναν ότι μπορούσε να περάσει και τον Dovizioso, αν είχε ακόμη 1-2 γύρους στη διάθεσή του.

Ο Nicky Hayden τερμάτισε 7ος, έχοντας κάνει παυσίπονη ένεση πριν την εκκίνηση, αφού για πολλή ώρα ήταν αναποφάσιστος αν έπρεπε να ξεκινήσει, καθώς πονούσε πολύ στο σπασμένο χέρι του.

Δύο δευτερόλεπτα πίσω από τον Αμερικανό τερμάτισε ο πρωτάρης από τα Superbike Johnny Rea, που έκανε το ντεμπούτο του στα MotoGP. Είχε ξεκινήσει 9ος και είναι σχεδόν βέβαιο πως θα οδηγήσει τη 2η Honda Repsol του τραυματία Stoner και στην Aragon.

Ο Randy de Puniet της Aspar Aprilia που έχασε πολλές θέσεις όταν έκοψε για να αποφύγει τη σύγκρουση Barbera/Pedrosa κατάφερε να επανέλθει και να τερματίσει 9ος, και πρώτος των CRT.

Ο Michele Pirro της Gresini CRT πέρασε τη γραμμή 10ος, ακολουθούμενος από τον Colin Edwards (Forward Racing). 

Οι Yonny Hernandez (Avintia), James Ellison (PBM), Danilo Petrucci –που οδήγησε για πρώτη φορά την Suter-BMW της Ioda – και David Salom (Avintia) ήταν οι τελευταίοι που πέρασαν τη γραμμή τερματισμού. Αυτός ήταν ο πρώτος αγώνας του Salom, στη θέση του Ivan Silva. 

Η μοτοσυκλέτα του Abraham παρουσίασε πρόβλημα και στη δεύτερη εκκίνηση. Ο Τσέχος τελικά ξεκίνησε για να πέσει και να εγκαταλείψει στα μέσα του αγώνα.
Και οι 21 αναβάτες χρησιμοποίησαν σκληρή γόμα μπροστά και μαλακή πίσω. Λόγω των 2 εκκινήσεων η διάρκεια του αγώνα μειώθηκε κατά έναν γύρο –από 28 σε 27.

Επόμενος αγώνας το GP της Αραγωνίας, στις 28-30 Σεπτεμβρίου.

Αποτελέσματα
1 99 Jorge LORENZO YAMAHA 42’49.836
2 46 Valentino ROSSI DUCATI 42’54.234 4,398
3 19 Alvaro BAUTISTA HONDA 42’55.891 6,055
4 4 Andrea DOVIZIOSO YAMAHA 42’55.894 6,058
5 11 Ben SPIES YAMAHA 42’57.379 7,543
6 6 Stefan BRADL HONDA 43’03.108 13,272
7 69 Nicky HAYDEN DUCATI 43’30.743 40,907
8 56 Jonathan REA HONDA 43’32.998 43,162
9 14 Randy DE PUNIET ART 43’59.463 1’09,627
10 51 Michele PIRRO FTR 44’03.441 1’13,605
11 5 Colin EDWARDS SUTER 44’06.531 1’16,695
12 68 Yonny HERNANDEZ BQR 44’08.909 1’19,073
13 77 James ELLISON ART 44’09.244 1’19,408
14 9 Danilo PETRUCCI IODA-SUTER 43’22,121 -1 γύρος.
15 44 David SALOM BQR 43’43.915 1 lap

Δεν τερμάτισαν
41 Aleix ESPARGARO ART 37’26.098 4 laps
35 Cal CRUTCHLOW YAMAHA 6’25.782 23 laps
54 Mattia PASINI ART 1’44.540 26 laps
8 Hector BARBERA DUCATI    
26 Dani PEDROSA HONDA    
17 Karel ABRAHAM DUCATI

Βαθμολογία
1 Jorge LORENZO SPA 270
2 Dani PEDROSA SPA 232
3 Casey STONER AUS 186
4 Andrea DOVIZIOSO ITA 163
5 Cal CRUTCHLOW GBR 122
6 Valentino ROSSI ITA 120
7 Alvaro BAUTISTA SPA 118
8 Stefan BRADL GER 115
9 Nicky HAYDEN USA 93
10 Ben SPIES USA 77
11 Hector BARBERA SPA 60
12 Randy DE PUNIET FRA 48
13 Aleix ESPARGARO SPA 45
14 Karel ABRAHAM CZE 25
15 Yonny HERNANDEZ COL 25
16 Michele PIRRO ITA 24
17 Colin EDWARDS USA 22
18 James ELLISON GBR 17
19 Mattia PASINI ITA 13
20 Danilo PETRUCCI ITA 11
21 Ivan SILVA SPA 11
22 Toni ELIAS SPA 10
23 Jonathan REA GBR 8
24 Steve RAPP USA 2
25 David SALOM SPA 1