H Yamaha ανακοίνωσε τα σχέδιά της για την επαναφορά του παλιού θρυλικού RD 350 στην γκάμα της. Τουλάχιστον κατά το όνομα.

Το RD 350 ήταν μία από τις ισχυρότερες και πιο εκρηκτικές μοτοσυκλέτες της δεκαετίας του 1970. Η απόδοσή της έφτανε τους 45 ίππους, με τους 35 περίπου να καταλήγουν στον πίσω τροχό.

Τα νούμερα ακούγονται χλιαρά σήμερα, όμως τότε το Yamaha RD 350 ήταν δίχρονο και δικύλινδρο, αποδίδοντας την ισχύ του σχεδόν ακαριαία. Τα χέρια του οδηγού τέντωναν, ο πίσω τροχός δεν σταματούσε να σπινάρει και το ανάλαφρο RD 350 εκτοξευόταν στο βάθος του ορίζοντα.

Σήμερα όλα αυτά μοιάζουν ανέφικτα να επαναληφθούν καθώς οι ευρωπαϊκές οδηγίες για τις εκπομπές ρύπων έχουν κάνει πρακτικά αδύνατη την παραγωγή δίχρονων κινητήρων. Κυρίως λόγω του κόστους που συνεπάγεται ο σχεδιασμός και η εξέλιξη ενός καθαρού δίχρονου κινητήρα που θα εναρμονίζεται με τις αυστηρές προδιαγραφές για τους ρύπους.

Έτσι η Yamaha μπορεί να παρουσιάσει στα τέλη του 2013 (μοντέλο 2014) το πανέμορφο νεανικό και λιτό RD 350, όμως θα το εφοδιάσει με έναν κινητήρα τετράχρονο και κατά πάσα πιθανότητα μονοκύλινδρο με τον κυβισμό αυτό.

Η μοτοσυκλέτα πρόκειται να είναι ένας γνήσιος εκπρόσωπος των γυμνών αστικής χρήσης που θα προσφέρει όμως και πλούσια οδηγική απόλαυση. Στόχος της εταιρείας είναι η δημιουργία ενός ισχυρού εκπροσώπου στη νέα κατηγορία, ενώ έρχεται να ανταγωνιστεί ευθέως το CB 300R της Honda στην τεράστια αγορά της Βραζιλίας, όπου παράγεται κιόλας.

Ταυτόχρονα έρχεται να χτυπήσει και τα Kawasaki Ninja 250R και 300, προβάλλοντας το πλεονέκτημα του κυβισμού. Η υπεροχή θα είναι στη ροπή και την ελαστικότητα του κινητήρα όχι όμως και στην απόλυτη ιπποδύναμη, καθώς θα αντιστοιχεί στην ίδια κλίμακα απόδοσης για την ανάλογη κατηγορία διπλωμάτων οδήγησης των 32 ίππων.

Το πλαίσιο είναι κλειστό ατσάλινο όπως και το ψαλίδι, διατηρώντας το κόστος σε χαμηλά επίπεδα. Αντίθετα σχεδιαστικά έχει δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στη διαμόρφωση του δικού του χαρακτήρα, ώστε να μεταφέρει κάτι από το παρελθόν, αλλά και να μην αφήνει αμφιβολίες για τη μοναδικότητά του. Ταυτόχρονα, με την ένταξή του στα «γυμνά» αφήνει ελεύθερο το πεδίο για μία ακόμη έκδοση με πιο σπορ χαρακτήρα και εμφάνιση.

Στοιχεία για τον κινητήρα δεν υπάρχουν και τα σχέδια που έχουν δει το φως της δημοσιότητας εμφανίζουν έναν δίχρονο δικύλινδρο κινητήρα, στα πλαίσια του προκατόχου του και μάλιστα με συμβατικά καρμπυρτατέρ για την τροφοδοσία. Τίποτε από αυτά δεν μπορεί να συμβεί.

Προφανώς με τον τρόπο αυτό γίνεται η σύνδεση με το παρελθόν και καλύπτεται το οπτικό κενό κάτω από το ρεζερβουάρ, χωρίς όμως να αποκαλύπτονται οι προθέσεις για το είδος του κινητήρα που θα χρησιμοποιηθεί.

Αν δεν προκύψει κάποια έκπληξη από πλευράς Yamaha και εμφανιστεί κάποιος νέος δικύλνδρος κινητήρας στον κυβισμό αυτό, το πιθανότερο είναι ότι θα αξιοποιηθεί ο μονοκύλινδρος των εκπληκτικών WR.

Με μικρή αύξηση της χωρητικότητας πάνω από τα 300 κ.εκ. θα μπορεί να δικαιολογείται η προσφώνησή του ως 350 και να αποκτήσει σαφές προβάδισμα απόδοσης από τον ανταγωνισμό του.

Η παρουσίασή του RD 350 σχεδιάζεται για τα τέλη του 2013 και η διάθεσή του για τις αρχές του 2014. Στο χρονικό ορίζοντα αυτόν ο ανταγωνισμός θα έχει κάνει τις προσπάθειές του να αναπτύξει το έντονο ενδιαφέρον που διαφαίνεται παγκοσμίως για τις μικρές αυτές μοτοσυκλέτες. Έτσι η Yamaha θα έχει έτσι τη δυνατότητα να «μιλήσει» τελευταία, πλησιάζοντας περισσότερο στις τάσεις που θα έχουν διαμορφωθεί μέχρι τότε.