Το νέο μεγάλο KTM θα φέρει τον κινητήρα του superbike 1190 RC8 R! Αυτό σημαίνει απόδοση κάπου 150 ίππων στον στρόφαλο, οι οποίοι καλούνται να κινήσουν 230 κιλά γεμάτης μοτοσυκλέτας.
Ακόμη κι αν πρόκειται για τιμές στα χαρτιά, έστω κι αν πρόκειται για επίσημα ανεπιβεβαίωτη πληροφορία, η μοτοσυκλέτα διαθέτει μια εντυπωσιακή αναλογία κιλών ανά ίππο (1,5:1) που μην ξεχνάμε προορίζεται για χρήση με αξιώσεις και στο χώμα. Οι συντάκτες του γερμανικού Motorrad που είχαν πρόσφατα την ευκαιρία να οδηγήσουν την έκδοση προπαραγωγής του επερχόμενου KTM 1190 Adventure R, έδωσαν στη δημοσιότητα τις πρώτες λεπτομέρειες για το νέο Adventure R του 2013.
Η ναυαρχίδα των Αυστριακών θα διαθέτει φυσικά όλο τον κατάλληλο και απαραίτητο σύγχρονο εξοπλισμό. Που σημαίνει ότι εκτός των κορυφαίων πλαισίου-αναρτήσεων-φρένων, το νέο R θα συνοδεύεται από δύο διαφορετικές χαρτογραφήσεις για τη λειτουργία και απόδοση του κινητήρα (δρόμου και χώματος), σύστημα ABS (που ακυρώνεται κατά βούληση), traction control, ρεζερβουάρ 24 λίτρων και τον πανταχού παρόντα μπροστινό τροχό των 21 ιντσών.
Με νέο πλαίσιο, τις εξατμίσεις να περνούν κάτω από τον κινητήρα, trip master με ενσωματωμένο GPS, επανασχεδιασμένη κονσόλα οργάνων και φέρινγκ, πρόκειται ουσιαστικά για συνολικά νέο μοντέλο, επόμενη γενιά για το αγέρωχο Adventure. Ακόμη και τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης είναι διαφορετικά, επιλέγοντας τα πιο ασφάλτινα Scorpion της Pirelli.
Πέρυσι σε ένα συνέδριο αντιπροσώπων στις ΗΠΑ η ΚΤΜ είχε παρουσιάσει έναν «οδικό χάρτη νεών μοντέλων» που περιλάμβανε μια μοτοσυκλέτα με την ονομασία «1090 Adventure R» και μία με την ονομασία «1290 R».
Αν το εικονιζόμενο 1190 είναι εκείνο που πέρυσι αναφέρθηκε ως «1090 Adventure R», τότε να υποθέσουμε ότι το 2014 θα ακολουθήσει μία ακόμα μεγαλύτερη έκδοση; Αν ναι, θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πώς σκοπεύει να παρατάξει τα μοντέλα της η KTM, ειδικά ενόψει των νέων BMW και του υγρόψυκτου GS…
Μια εικασία είναι ότι το επερχόμενο 1290 θα αποτελεί την απλή έκδοση του Adventure –αυτήν που θα αντιπαρατεθεί με το νέο «GS», φορώντας τον κινητήρα του επόμενου πολεμικού street της KTM, του SuperDuke R 1290. Το μοντέλο αυτό θα εμφανιστεί πιθανότατα του χρόνου.
Ενδιαφέρον έχει πάντως να παρατηρήσει κανείς τον νέο προσανατολισμό των εταιρειών. Αφού για χρόνια προσπάθησαν να συγκεράσουν σε ένα και μοναδικό μοντέλο τη χρήση χώματος και ασφάλτου (να αναμείξουν δηλαδή νερό και λάδι…), τώρα στρέφονται πάλι στη διπλή παρουσία. Δημιουργώντας ξεχωριστά και διακριτά μοντέλα για την άσφαλτο και το χώμα, ακόμη και μέσα στην ίδια κατηγορία, των mega on-off.