Η νέα σειρά Abarth 595 παρουσιάστηκε πρόσφατα και δείχνει να διατηρεί στο ακέραιο το πνεύμα του ιδρυτή της εταιρείας Carlo Abarth. Τα νέα 595 προσφέρουν πλειάδα χαρακτηριστικών απόδοσης και στιλ, όπως το νέο σύστημα εξαγωγής Record Monza Attivo με ενεργή βαλβίδα, το Sport button, σύστημα ανάρτησης με αμορτισέρ Koni τεχνολογίας FSD (Frequency Selective Damping), σύστημα τηλεμετρίας, σύστημα πέδησης Brembo, αλλά και μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (Abarth D.A.M.).
Διαθέσιμη σε εκδόσεις hatchback ή convertible, η νέα σειρά 595 διαθέτει πέντε εκδόσεις (595, 595 Pista, 595 Turismo, 595 Competizione και 695 Rivale) με ιπποδυνάμεις που ξεκινούν από τους 145 και φτάνουν μέχρι τους 180 ίππους. Όλοι οι κινητήρες είναι προδιαγραφών Euro 6D-TEMP και συνδυάζονται είτε με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων, είτε με αυτοματοποιημένο μηχανικό, το οποίο διαθέτει και paddles στο τιμόνι για τις αλλαγές.
Από τεχνική άποψη στα 595 Competizione και 595 Pista, η βασική διαφοροποίηση αφορά στο νέο σύστημα εξαγωγής Record Monza Attivo με ενεργή βαλβίδα, το οποίο βρίσκεται στο βασικό εξοπλισμό των δύο εκδόσεων. Με το πάτημα ενός επιλογέα (Sport button) στο ταμπλό, ο οδηγός μπορεί να ανοίξει τη βαλβίδα τροποποιώντας τον ήχο του κινητήρα, ο οποίος γίνεται πιο βαθύς και δυνατός.
Ενώ το 595 Competizione είναι εστιασμένο στην υψηλή απόδοση που ζητούν οι φίλοι της σπορ οδήγησης, το 595 Turismo εστιάζει στο στιλ και την άνεση, στοιχεία που χαρακτηρίζουν τα ιταλικά GT. Η έκδοση Turismo, εκτός από το δερμάτινο εσωτερικό, εφοδιάζεται και με το Pack Turismo, μια σειρά στοιχείων εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας, όπως αισθητήρες στάθμευσης και αυτόματα φώτα-καθαριστήρες.
Ιδιαίτερα προσιτό είναι το «απλό» 595, το βασικό μοντέλο της σειράς. Παρέχει όλο το βασικό εξοπλισμό και τις επιδόσεις που απαιτούνται για τη δημιουργία κάθε πραγματικού Abarth. Για παράδειγμα το 595 διαθέτει τιμόνι με επίπεδο κάτω μέρος, επιλογέα Sport που αλλάζει τη χαρτογράφηση του κινητήρα και του συστήματος διεύθυνσης, αλλά και εξαιρετικά αποδοτικό σύστημα πέδησης με αεριζόμενους δίσκους 284χλστ. (εμπρός) και δίσκους 240χλστ. (πίσω). Τέλος το 595 Pista εστιάζει στην απόδοση και την οδηγική απόλαυση με εξοπλισμό όπως το σύστημα τηλεμετρίας της Abarth και την πίσω ανάρτηση της Koni με αμορτισέρ τεχνολογίας FSD (Frequency Selective Damping) που εξασφαλίζουν κορυφαίο κράτημα και σταθερότητα.
Το σύνολο των εκδόσεων της σειράς Abarth 595 διαθέτουν στοιχεία που τονίζουν τον σπορ χαρακτήρα του και βελτιώνουν τις επιδόσεις. Για παράδειγμα το εμπρός μέρος σχεδιάστηκε με μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα, έτσι ώστε να βελτιωθεί η διαχείριση της θερμοκρασίας στο χώρο του κινητήρα και να αυξηθεί η δυνατότητα ψύξη κατά 18%. Επίσης όλα τα μοντέλα διαθέτουν φώτα με πολύ-ελλειπτικά κάτοπτρα και φώτα ημέρας LED. Το νέας σχεδίασης τιμόνι με το επίπεδο κάτω μέρος εξασφαλίζει ακόμα καλύτερη αίσθηση στην οδήγηση και ταιριάζει απόλυτα με το στυλ του εσωτερικού που σε εκδόσεις όπως η Competizione χαρακτηρίζεται από υλικά όπως τα ανθρακονήματα και η Alcantara.
Η νέα σειρά 595 διαθέτει στο βασικό εξοπλισμό της το σύστημα πολυμέσων UconnectTM (με οθόνη 5” στα 595, 595 Competizione και 595 Turismo και οθόνη 7″ HD στο 595 Pista), ενώ διαθέσιμο προαιρετικά είναι και το ηχοσύστημα BeatsAudioTM. Με 7 ηχεία και συνολική ισχύ 480 watts, το σύστημα προσφέρει εντυπωσιακή ένταση και ποιότητα ήχου.
Όλη η σειρά χρησιμοποιεί τον αποδοτικό κινητήρα T-jet σε τέσσερις διαφορετικές εκδόσεις ιπποδύναμης.
Στην κορυφή της απόδοσης το 595 Competizione, με 180 ίππους και μπλοκέ διαφορικό, επιταχύνει από 0-100 σε 6,7 δεύτερα και φρενάρει με 4πίστονες αλουμινένιες δαγκάνες.
Το 595 Turismo, με απόδοση 165 ίππων, διαθέτει αναλογία 6,3 κιλών/ίππο, φορά τροχούς 17 ιντσών και φτάνει από στάση στα 100 χλμ. μέσα σε 7,3 δεύτερα.
Με… μόνο 160 ίππους το Abarth 595 Pista, στοχεύει κυρίως σε νέους οδηγούς, εφοδιάζεται στο βασικό του εξοπλισμό με την εξάτμιση Record Monza Attivo και διαθέτει το σύστημα πολυμέσων UconnectTM 7″, το οποίο συνδυάζεται με το σύστημα τηλεμετρίας Abarth Telemetry (μετρά και αναλύει τον τρόπο οδήγησης, ενώ έχει τη δυνατότητα καταγραφής γύρου πίστας).
Σημείο αναφοράς της σειράς, είναι το Abarth 595 που πρωτοπαρουσιάστηκε
την δεκαετία του 60 και έγινε αμέσως επιτυχία, χάρη στις κορυφαίες (για το μέγεθος του) επιδόσεις. Ο εμπρός προφυλακτήρας με τις μεγάλες εισαγωγές αέρα, ο επιθετικός πίσω προφυλακτήρας, οι τροχοί ελαφρού κράματος των 16” και το σπορ ταμπλό συμπληρώνουν τον κινητήρα 1.4 T-jet με τους 145 ίππους.
Τέλος, το 695 Rivale με ιπποδύναμη 180 ίππων, είναι μια ειδική έκδοση που δημιουργήθηκε σε συνεργασία με τη Riva, τον ιταλό κατασκευαστή γιοτ. Διαθέσιμο σε εκδόσεις hatchback και convertible, ξεχωρίζει χάρη στη διχρωμία του αμαξώματος που θυμίζει το στιλ των γιοτ της Riva.
Νέο σύστημα εξάτμισης Record Monza Attivo
Για πρώτη φορά στο νέο 595, το σύστημα διαθέτει μια ενεργή βαλβίδα, η οποία ενεργοποιείται από ένα κουμπί στο ταμπλό. Μέχρι σήμερα το άνοιγμα της βαλβίδας εξαρτιόνταν από την πίεση των καυσαερίων, ενώ τώρα ο οδηγός μπορεί να διαλέξει με το πάτημα ενός κουμπιού ανάμεσα σε ένα διακριτικό ήχο, ή σε ένα πιο σπορ, τυπικό των μοντέλων Abarth, ήχο. Η νέα εξάτμιση Record Monza Attivo βρίσκεται στο βασικό εξοπλισμό των εκδόσεων 595 Competizione και 595 Pista και αποτελεί συνδυασμό τεχνολογίας και σχεδιασμού.
Carlo Abarth
Ο Carlo Abarth, γεννήθηκε στη Βιέννη το 1908 και συνέδεσε άρρηκτα το όνομα του με τους αγώνες. Το 1949, αφού ήδη είχε κατακτήσει αρκετές πρώτες θέσεις σε αγώνες μοτοσυκλέτας, ίδρυσε την Abarth & C, συνδυάζοντας τις αγωνιστικές δραστηριότητες με την εμπορική διάθεση κιτ βελτιώσεων. Βασικό χαρακτηριστικό αυτών των κιτ ήταν τα συστήματα εξαγωγής, τα οποία με την πάροδο των ετών αποτέλεσαν ένα πραγματικό σημείο αναφοράς για την Abarth. Το σύστημα εξάτμισης Record Monza, δημιουργήθηκε προς τιμή του ρεκόρ επιτάχυνσης που έθεσε ο Carlo Abarth στην ιστορική πίστα, το 1965, σε ηλικία 57 ετών.
Νίκος Τσάδαρης