Σοβαρούς τριγμούς στα θεμέλια της ACEA, Ομοσπονδίας Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτου, βάζει η εντεινόμενη διαμάχη ανάμεσα στον πρόεδρο του φορέα και CEO της Fiat, Σέρτζιο Μαρκιόνε και τη VW, με τους Γερμανούς να ζητούν την παραίτησή του και να απειλούν με αποχώρηση από το Group των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών
Η απειλή της VW αναδεικνύει τις αυξανόμενες εντάσεις στις αυτοκινητοβιομηχανίες, καθώς οι πωλήσεις αυτοκινήτων ακολουθούν την κατιούσα, λόγω της συνεχιζόμενης οικονομικής ύφεσης. Ουσιαστικά η κόντρα των Γερμανών, με τον πρόεδρο της ACEA και ισχυρό άνδρα της Fiat, Σέρτζιο Μαρκιόνε, δεν είναι καινούρια αλλά κλιμακώνεται τους τελευταίες μήνες, με σοβαρές αιχμές για τους όρους του παιχνιδιού και από τις δύο πλευρές.
Η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι για τη γερμανική πλευρά ήταν τα επικριτικά σχόλια του Μαρκιόνε, που χαρακτήρισε «ιδιαίτερα επιθετική τη στρατηγική τιμολόγησης των προϊόντων της VW, σε μια εποχή που οι συνθήκες είναι ιδιαίτερα δύσκολες για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία». Σε άλλες δηλώσεις του μάλιστα, στην International Herald Tribune, παρομοίωσε με «λουτρό αίματος των τιμών», την αγορά στη γηραιά ήπειρο.
«Τα σχόλια δείχνουν για άλλη μια φορά ότι ο Μαρκιόνε δεν έχει τα προσόντα να είναι πρόεδρος της ACEA», ήταν η καυστική απάντηση του επικεφαλής εκπρόσωπου της VW, Stephan Gruehsem. Επισήμως, ούτε ο Μαρκιόνε, ούτε η Fiat θέλησαν να ανταπαντήσουν στα σχόλια του εκπρόσωπου της VW. Είναι όμως ξεκάθαρο ότι το τοπίο στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου αρχίζει να αποτελεί μια μικρογραφία του αντίστοιχου πολιτικού και ως προς την ένταση Βορρά (Γερμανών) – Νότου (Ιταλών, Γάλλων) και ως προς την αβεβαιότητα, για το που θα οδηγήσει η κρίση, σε όλα τα επίπεδα.
Πηγή: Autotriti.gr