Οι διοργανωτές του φετινού Rolex Monterey Motorsports Reunion (RMMR) αναγνωρίζουν τη Nissan ως την πρώτη ιαπωνική μάρκα αυτοκίνητων.
Κάθε χρόνο, κατά τη διάρκεια της εβδομάδας του Monterey Car, όπου και λαμβάνει χώρα το παγκοσμίου φήμης Pebble Beach Concours d’Elegance®, το RMMR αποτελεί ένα από τα πιο διάσημα αγωνιστικά δρώμενα της Βορείου Αμερικής.
«Από την πρώτη νίκη της Nissan το 1936 στο Τόκιο με το υπερτροφοδοτούμενο Datsun NL-75, ο μηχανοκίνητος αθλητισμός αποτέλεσε δομικό στοιχείο στην επιτυχημένη πορεία της εταιρίας, επαναπροσδιορίζοντας τα όρια μεταξύ ανθρώπου και μηχανής, προωθώντας φιλοδοξίες, χαλιναγωγώντας το πάθος και καλλιεργώντας μια ακούραστη προσπάθεια για νίκη. Όλα αυτά συνεχίζονται και σήμερα», δήλωσε ο Alfonso Albaisa, επικεφαλής σχεδιασμού της μάρκας.
Τα τελευταία 50 χρόνια, η Nissan (συμπεριλαμβανομένης της Datsun) έχει κερδίσει περισσότερα από 100 εθνικά πρωταθλήματα του Sports Car Club of America (SCCA) και πάνω από 200 αγώνες , στο πλαίσιο της Διεθνούς Ομοσπονδίας Μηχανοκίνητου Αθλητισμού (IMSA) στις Η.Π.Α.
Περισσότερα από 50 αγωνιστικά αυτοκίνητα Nissan/Datsun έχουν εγγραφεί για να αγωνιστούν στο φετινό RMMR. Μεταξύ αυτών, οι θεατές θα έχουν την τύχη να απολαύσουν τον πάλαι ποτέ πρωταθλητή του IMSA Steve Millen με το θρυλικό 300ZX Turbo που είχε κερδίσει στην Daytona και το Le Mans, καθώς και τον κορυφαίο όλων των εποχών John Morton πίσω από το τιμόνι του BRE Datsun 240Z. Ο κωμικός και συλλέκτης ιστορικών αυτοκινήτων Adam Carolla, θα οδηγήσει το SCCA National GT-1 Championship 300ZX Turbo, ένα καταπληκτικό αυτοκίνητο με το οποίο είχε τρέξει ο Paul Newman.
Εκτός των παραπάνω, μια ποικιλία ιστορικών Nissan θα εκτεθούν στο paddock, συμπεριλαμβανομένων του αυθεντικού BRE Datsun 510 του John Morton που του «χάρισε» τους τίτλους του SCCA το 1971 και το 1972, του GTP ZX-Turbo του Geoff Brabham με το οποίο κατέκτησε οκτώ διαδοχικές νίκες καθώς και το πρωτάθλημα του IMSA το 1988, όπως και το 240Z του Bob Sharp με 4 νίκες σε ισάριθμα πρωταθλήματα στο SCCA C-Production.
Η Nissan North America έχει επιμεληθεί μια ειδική συλλογή από 14 αυτοκίνητα στο paddock, τρία εκ των οποίων πραγματοποιούν το ντεμπούτο τους στις ΗΠΑ: το R382 που κέρδισε το Grand Prix της Ιαπωνίας το 1969, το μοναδικό στον κόσμο R390 GT1 και το γνωστό από προηγούμενα δημοσιεύματά μας, GT-R50 από την Italdesign.
Οι θεατές θα έχουν την ευκαιρία να δουν από κοντά και τις κορυφαίες τεχνολογίες Intelligent Mobility, με τα Altima και Leaf να βρίσκονται εκεί με το ProPILOT Assist στον εξοπλισμό τους, καθώς και το νέο αγωνιστικό της Formula E, που αποτελεί μια «πρόγευση» της επόμενης γενιάς των Nissan στον μηχανοκίνητο αθλητισμό.
Νίκος Τσάδαρης