Στην πίστα Castellolí της Βαρκελώνης ο οδηγός αγώνων Jordi Gené δοκίμασε τα όρια του e-Racer, του πρώτου πλήρως ηλεκτρικού αγωνιστικού αυτοκίνητου τουρισμού, το οποίο η μάρκα Cupra εξελίσσει με την βοήθεια του. Έπειτα από αρκετές επιτυχίες στο πρωτάθλημα WTCC και την προηγούμενη εμπειρία του ως οδηγού δοκιμών στην F1, η τεχνογνωσία του Gené και η δουλειά που επιτελείται από την τεχνική ομάδα της μάρκας, έχουν σαν στόχο να επιτρέψουν στο e-Racer να έχει τη δική του κατηγορία ηλεκτρικών αγωνιστικών οχημάτων τουρισμού, την eTCR, στο πρωτάθλημα του 2020.
Σε συνέχεια των δοκιμών των μπαταριών, που πραγματοποιήθηκαν πρόσφατα στην πίστα Grobnik στην Κροατία, αυτές οι νέες δυναμικές δοκιμές έγιναν προκειμένου να επαληθευτεί η μέγιστη ισχύς των κινητήρων, η διαχείριση ισχύος σε σχέση με τη θερμοκρασία όλων των εξαρτημάτων, ιδίως των μπαταριών, εξετάζοντας στενά την απόκριση στην επιτάχυνση, το σύστημα πέδησης και το σύστημα ανάκτησης ενέργειας.
Στόχος των δοκιμών είναι να συνεχίσουν να γίνονται προσαρμογές που να μεγιστοποιούν την απόδοση και την αξιοπιστία κάθε εξαρτήματος. Κατά τον επόμενο γύρο δοκιμών το Σεπτέμβριο, μηχανικοί και τεχνικοί θα επικεντρωθούν στη βελτίωση των χρόνων γύρου του ηλεκτρικού αγωνιστικού μοντέλου τουρισμού, το οποίο στοχεύει να ανατρέψει τις ισορροπίες των σημερινών TCR ανταγωνιστών του στην πίστα και να καταφέρει να κατακτήσει το πρωτάθλημα.
Ο Διευθυντής της Cupra Racing, Jaime Puig, επεσήμανε ότι «με το e-Racer θέλουμε να αποδείξουμε πως το μέλλον των αγώνων είναι ηλεκτρικό και ότι ένα eTCR είναι εξίσου ανταγωνιστικό ή και ακόμα περισσότερο από τα βενζινοκίνητα αγωνιστικά αυτοκίνητα. Πιστεύουμε ότι τα αποτελέσματα των δοκιμών που πραγματοποιούμε στη πίστα συμβάλλουν στην ενθάρρυνση όλων των μαρκών και ελπίζουμε πως η κατηγορία eTCR θα γίνει πραγματικότητα.»
Ο Jordi Gené, επίσημος οδηγός δοκιμών και εξέλιξης, περιγράφοντας την πρώτη του γνωριμία με τον κόσμο των ηλεκτρικών αγωνιστικών αυτοκινήτων, δήλωσε «έχει εντυπωσιακή επιτάχυνση και η σωστή τοποθέτηση των μπαταριών παρέχει χαμηλό κέντρο βάρους με πολύ καλύτερη από το αναμενόμενο αίσθηση οδήγησης. Το μόνο περιθώριο βελτίωσης που εντοπίζουμε σε αυτή την φάση είναι το φρενάρισμα, καθώς είναι προφανές πως ένα βαρύτερο αυτοκίνητο είναι πιο δύσκολο να φρενάρει με ακρίβεια». Το Cupra e-Racer αντισταθμίζει το αυξημένο βάρος του λόγω των μπαταριών με την μεγαλύτερη ισχύ του, επιτρέποντας του να ξεπερνάει ένα TCR στη πίστα.
Νίκος Τσάδαρης