Άστραψε και βρόντηξε στις κατατακτήριες δοκιμές του 9ου αγώνα της χρονιάς για το MotoGP που έγινε στην πίστα του Mugello στην Ιταλία. Κάτω από αφόρητη ζέστη ο οδηγός της Repsol Honda, Dani Pedrosa σημειώνοντας και νέο ρεκόρ γύρου απέσπασε την pole position μπροστά από τον Jorge Lorenzo.

Η μεγαλύτερη έκπληξη όμως ήρθε από τον Héctor Barberá που με τον τρίτο ταχύτερο χρόνο έφερε την Ducati του να ξεκινά για πρώτη φορά από την πρώτη σειρά εκκίνησης.

Ο Jorge Lorenzo έδειχνε ότι ήταν αχτύπητος καθώς κατέβαζε διαρκώς χρόνο ενώ από τον πρώτο κιόλας γύρο σημείωσε ένα εκπληκτικό 1.48.5. Η κατάσταση δεν είχε αλλάξει δευτερόλεπτα πριν το τέλος, μέχρι που ο μικρόσωμος Ισπανός με έναν εκπληκτικό τελευταίο γύρο έσπασε τα χρονόμετρα.

Το νέο ρεκόρ του Pedrosa είναι περισσότερο από ένα δευτερόλεπτο πιο γρήγορο από τον χρόνο που είχε σημειώσει ο Lorenzo στον περσινό αγώνα. Ωστόσο πρέπει να αναφέρουμε ότι ένα τεχνικό πρόβλημα στη μοτοσυκλέτα του Lorenzo του στέρησε τον τελευταίο του ‘καλό’ γύρο που ενδεχομένως να έκρυβε μια απάντηση στον ιπτάμενο Pedrosa.

H μοτοσυκλέτα του σύμφωνα με τις μετέπειτα δηλώσεις του, έχασε τη δύναμή της στην τελευταία στροφή και οι τεχνικοί δεν έχουν εντοπίσει ακόμη από πού προήλθε το πρόβλημα. Κι αυτό είναι μεγαλύτερο πρόβλημα γιατί δεν μπορούν να αποκλείσουν το ενδεχόμενο να επαναληφθεί το πρόβλημα και στον αγώνα.

Στην πρώτη σειρά εκκίνησης θα βρεθεί και ο Héctor Barberá της Pramac Racing με τη δορυφορική Ducati που έκλεισε τα στόματα όλως όσων τον αμφισβήτησαν μέχρι τώρα. Ήταν πρώτος μεταξύ των Ducati και μάλιστα ταχύτερος από τους δύο εργοστασιακούς οδηγούς της.

Η δεύτερη έκπληξη ήρθε από τον Nicky Hayden που έφερε την επίσημη Desmosedici στην 4η θέση. Ο Αμερικάνος εξακολουθεί να είναι ο μόνος που τα καταφέρνει καλύτερα με τη μαλακή γόμα για το πίσω ελαστικό.

Δίπλα του ο πρωταθλητής του 2011 και μάλλον άκεφος Casey Stoner που μετά από πολύ καιρό ήταν μόλις 5ος. Χρειάστηκε να μπει δυο φορές στα pits κατά τα τελευταία λεπτά της περιόδου με προβλήματα στο σετάρισμα της Repsol Honda του.

Ο Cal Crutchlow της Monster Yamaha Tech3 εξασφάλισε την 6η θέση αν και φλερτάριζε αρκετή ώρα με την πρώτη σειρά εκκίνησης. Λίγο νωρίτερα, μόλις 13 λεπτά πριν την λήξη της περιόδου, είχε και μια πτώση στην Κ13 χωρίς να τραυματιστεί.
Ο συναθλητής του στην ίδια ομάδα Ιταλός Andrea Dovizioso ηγείται της τρίτης σειράς εκκίνησης και δεν είναι καθόλου ευχαριστημένος γι’ αυτό. Ο 7ος χρόνος στον αγώνα της πατρίδας του και μετά από δύο βάθρα, δεν αποτελούν τον ιδανικότερο συνδυασμό. Στην προσπάθειά του να πιέσει για καλύτερο χρόνο έσωσε και μια πτώση προς το τέλος της χρονομέτρησης.

Ο Stefan Bradl της LCR Honda MotoGP’s βελτίωσε την αρχικά άσχημη απόδοσή του στις προηγούμενες δοκιμές γράφοντας τελικά τον 8ο χρόνο.

Ο δεύτερος εργοστασιακός της Yamaha, Ben Spies δεν μπόρεσε να αποφύγει τη δική του πτώση και έπεσε στο ίδιο σημείο με τον Crutchlow μόλις φόρεσε το μαλακότερο πίσω ελαστικό.

Τελικά θα εκκινήσει 9ος, εμπρός από τον πλέον απογοητευμένο όλων, τον Valentino Rossi. Δεν βρήκε τον τρόπο να κάνει τη Ducati του να δουλέψει σωστά και για πρώτη φορά δεν πρωταγωνιστεί στην πίστα της γειτονιάς του όπου έχει κερδίσει εννέα αγώνες στην καριέρα του.

Ταχύτερος μεταξύ των CRT ήταν ο Ισπανός της Power Electronics Aspar, Aleix Espargaró στη 12η θέση. Με συνεχή βήματα βελτίωσης ήταν από τους πιο σταθερούς του διημέρου των δοκιμών.

Ο Colin Edwards της NGM Mobile Forward Racing, που έχει αναρρώσει πιά, δοκίμαζε ένα νέο πλαίσιο της Suter και έμεινε να ξεκινά από την 19η θέση.

Η κατάταξη των δοκιμών και οι τριάδες της εκκίνησης για τον αγώνα του Mugello είναι:

1. Dani Pedrosa
2. Jorge Lorenzo
3. Hector Barbera

4. Nicky Hayden
5. Casey Stoner
6. Cal Crutchlow

7. Andrea Dovizioso
8. Stefan Bradl
9. Ben Spies

10. Valentino Rossi
11. Alvaro Bautista
12. Aleix Espargaro

13. Randy De Puniet
14. Michele Pirro
15. Yonny Hernandez

16. James Ellison
17. Mattia Pasini
18. Ivan Silva

19. Colin Edwards
20. Danilo Petrucci