Τι μπορεί να κάνει ένα πεντάθυρο αυτοκίνητο ενός όγκου, που μεταφέρει τη λάμψη του μοδάτου Fiat 500 στην κατηγορία των compact MPV; Απλώς, «όλα», θα απαντούσαν οι άνθρωποι της Fiat.
Στα τέλη του 2013 η Fiat θα παρουσιάσει και την 7θέσια έκδοση του Fiat 500L. Επίσης, στη γκάμα θα προστεθεί και ο κινητήρας diesel 1,6 των 105 ίππων.
Αν το «fashion icon» Fiat 500 απευθύνεται στους νέους σε ηλικία αγοραστές, το νέο Fiat 500L είναι αυτό που θα απευθυνθεί στους νέους –όχι μόνο σε ηλικία– οικογενειάρχες.
Κάπως έτσι σκέφτηκαν οι Ιταλοί της Fiat και ενέπνευσαν το νέο τους MPV με αρκετά από τα χαρακτηριστικά σχεδιαστικά στοιχεία του επιτυχημένου 500, αλλά και με ένα πρακτικό και με καλούς χώρους εσωτερικό, που θα του επιτρέψει να προσφέρει όλη τη χρηστικότητα εκείνη που απαιτεί ο αγοραστής των μοντέλων της MPV κατηγορίας.
Το τελικό αποτέλεσμα είναι ένα ξεχωριστό compact πολυχρηστικό, με στοιχεία που παραπέμπουν και σε crossover οχήματα και το οποίο θα φέρει τον trendy «αέρα» του Fiat 500 σε μια ακόμη κατηγορία αυτοκινήτων, δημιουργώντας έτσι μια ξεχωριστή οικογένεια μοντέλων (500, 500C, 500L) μέσα στους κόλπους της μάρκας.
Διαφορετικό στυλ ενός compact MPV/Crossover
Από τη στιγμή που το νέο Fiat 500L στηρίζει κάποια κομμάτια της σχεδιαστικής του παρουσίας στο Fiat 500, είναι δεδομένο ότι το τελικό αποτέλεσμα που αντικρίζει κανείς είναι άκρως ξεχωριστό από τα συνηθισμένα και σίγουρα πολύ ενδιαφέρον.
Αρχικά και σε ό,τι αφορά στο ενός όγκου αμάξωμα του αυτοκινήτου, εδώ η Fiat επέλεξε να τονίσει το συνολικό ύψος (1,66 μέτρα: από τα υψηλότερα της κατηγορίας), να προσδώσει περισσότερο εμβαδόν στις γυάλινες επιφάνειες, αλλά και να αυξήσει το ύψος του καπό.
Όλα τα αυτά τα στοιχεία συνάδουν ώστε το Fiat 500L να αποκτήσει μια παρουσία που παραπέμπει άμεσα σε Crossover/SUV μοντέλο, τονίζοντας τη νεανικότητά του.
Σε ό,τι αφορά τώρα στις σχεδιαστικές καταβολές από το Fiat 500, αυτές αφορούν κυρίως στο εμπρόσθιο κομμάτι, με τα διπλά στρογγυλεμένα φωτιστικά να έρχονται απευθείας από το 500, όπως επίσης και τη χρωμιωμένη λωρίδα της μάσκας με το λογότυπο της Fiat.
Την τελική πινελιά νεανικότητας δίνει η δυνατότητα διχρωμίας του αμαξώματος και η επιλογή για 30 διαφορετικούς χρωματικούς συνδυασμούς.
Ντιζαϊνάτο και ευχάριστο, με σκληρά πλαστικά
Στο εσωτερικό του Fiat 500L η συνολική εικόνα συμβάλει στη διαμόρφωση μιας έντονα νεανικής ατμόσφαιρας, στην οποία σημαντικό ρόλο παίζει η διχρωμία των επενδύσεων στο ταμπλό, το εσωτερικό των θυρών και τα καθίσματα.
Έπειτα, ένα άλλο στοιχείο διαφορετικότητας έρχεται από την υιοθέτηση ενός ολοκαίνουργιου πίνακα οργάνων, με ρετρό σχεδίαση για τα όργανα και λευκό φωτισμό, που βολεύει ιδιαίτερα κατά τη βραδινή οδήγηση.
Αρκετά επίσης όργανα και χειριστήρια προέρχονται από άλλα μοντέλα του Fiat Group, όπως π.χ. το τιμόνι και ο αεροπορικού τύπου επιλογέας του χείροφρενου (από το Fiat Panda) ή οι κλασσικής σχεδίασης περιστροφικοί διακόπτες του κλιματισμού (από την Alfa Romeo Giulietta).
Από ποιοτικής πλευράς, ένα μεγάλο κομμάτι των πλαστικών του ταμπλό προέρχονται από το Fiat 500 και είναι σκληρά στην αφή, ενώ τα τμήματα εκείνα που είναι βαμμένα στο χρώμα του αυτοκινήτου, έρχονται με διαφορετικής υφής σκληρό πλαστικό ή με δυνατότητα ντυσίματός τους με δέρμα ή αλκαντάρα.
Στο κομμάτι της πρακτικότητας τέλος, υπάρχουν αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα στο τούνελ της κονσόλας, τις πλάτες των εμπρός καθισμάτων και το εσωτερικό των θυρών, μαζί με ένα επιπλέον ντουλαπάκι πάνω από το κλασσικό του συνοδηγού, το οποίο ψύχεται και χωρά δύο μπουκάλια νερού μισού λίτρου.
Δανειζόμενο σχεδιαστικά στοιχεία από το 500, το αμάξωμα του Fiat 500L είναι ένα από τα πιο μοντέρνα και στιλάτα των μοντέλων της κατηγορίας των μικρών MPV.
Αυτή είναι η περίφημη καφετιέρα της Lavazza, η οποία παίρνει ρεύμα από τη θύρα USB στην κεντρική κονσόλα και ετοιμάζει γρήγορα ιταλικούς εσπρέσο.
Αρκετοί ακόμη και για 5, με καλό πορτ-μπαγκάζ
Παρότι το συνολικό μήκος του νέου 500L είναι στο μέσο όρο της κατηγορίας των μικρών MPV (4,147 μέτρα), το μεγάλο μεταξόνιό του των 2.612 χλστ. και ο περιορισμένος πίσω πρόβολος, φροντίζουν ώστε στο εσωτερικό του, το ιταλικό μοντέλο να προσφέρει πολύ καλούς χώρους.
Όπως φάνηκε λοιπόν κατά την οδηγική του παρουσίαση στο Τορίνο, το 500L είναι ικανό να μεταφέρει με χαρακτηριστικά άνεση 4 ενήλικες επιβάτες, με έναν ακόμη πέμπτο να χωρά στη μέση του πίσω καθίσματος με κάποιες πολύ παραχωρήσεις κυρίως ως προς το διαθέσιμο πλάτος.
Όσον αφορά στο χώρο για τα γόνατα, αυτός είναι από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία εάν το πίσω κάθισμα είναι τραβηγμένο πίσω, ενώ ακόμη και εάν τραβηχτεί ένα «σκαλοπάτι» πιο μπροστά, ο διαθέσιμος χώρος συνεχίζει να είναι αρκετός ακόμη και για υψηλόσωμους.
Στην ευρυχωρία του πίσω καθίσματος συμβάλει και το επίπεδο δάπεδο, όπως και η δυνατότητα ανάκλισης της διαιρούμενης (σε ποσοστό 60:40) πλάτης του.
Σε ό,τι αφορά στο χώρο αποσκευών, αυτός διαθέτει καλή χωρητικότητα που διαμορφώνεται από 343 έως 400 λίτρα, ανάλογα με τη θέση του συρόμενου πίσω καθίσματος.
Υπάρχει επιπλέον και η δυνατότητα πλήρους αναδίπλωσης του πίσω καθίσματος με μια μόνο κίνηση, που θα αυξήσει τη χωρητικότητα του χώρου αποσκευών ακόμη περισσότερο.
Ακόμη και η πλάτη του καθίσματος του συνοδηγού μπορεί να αναδιπλωθεί, αυξάνοντας ακόμη περισσότερο την εσωτερική ευρυχωρία.
Το ενδιαφέρον στο νέο TwinAir των 105 ίππων
Αρκετό ενδιαφέρον παρουσιάζει η γκάμα των κινητήρων του νέου Fiat 500L, από τη στιγμή που το νέο αυτό μοντέλο παρουσιάζει πρώτο την ισχυρότερη εκδοχή του πρωτοποριακού TwinAir δικύλινδρου κινητήρα της μάρκας.
Με τη βοήθεια και πάλι του turbo λοιπόν, το λιλιπούτειο μοτέρ των 875 κ.εκ. αποδίδει πλέον 105 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 145 Nm ροπής διαθέσιμα από τις 2.000 σ.α.λ., ενώ συνεργάζεται με ένα 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων.
Στην πράξη, ο κινητήρας αυτός εμφάνισε τα ίδια χαρακτηριστικά λειτουργίας με την εκδοχή των 85 ίππων που έχουμε δει σε Panda, 500 και Punto, δηλαδή πολύ καλό τράβηγμα από χαμηλά και προθυμία στο να ανεβάσει στροφές μέχρι και το υψηλό φάσμα λειτουργίας του.
Επίσης, στην περίπτωση του 500L, ο 2κύλινδρος TwinAir δίνει την αίσθηση ότι έχει καταφέρει να περιορίσει περισσότερο από ποτέ τα επίπεδα κραδασμών και θορύβου που φθάνουν στο εσωτερικό, συμβάλλοντας στην άνεση κατά το ταξίδι.
Το κιβώτιο από την πλευρά του, διαθέτει ελαφρώς μακριά κλιμάκωση ώστε να πριμοδοτήσει και την οικονομία κίνησης, ενώ από πλευράς αίσθησης, ο μακρύς επιλογέας εμφανίστηκε λίγο «χαλαρός» και με μεγάλες διαδρομές.
Εκτός πάντως του TwinAir βενζινοκινητήρα, το 500L θα διατεθεί και με τον πολύ ικανό diesel 1,3 λίτρων της σειράς Multijet II με 85 ίππους, αλλά και με τον αειθαλή 16βάλβιδο 1.400άρη Fire βενζινοκινητήρα των 95 ίππων. Στα κιβώτια, ο πρώτος συνδυάζεται με 5άρι μηχανικό και ο Fire επίσης με μηχανικό κιβώτιο, όμως με 6 σχέσεις.
Άνετο και με πολύ καλή ποιότητα κύλισης
Η ανάρτηση του αυτοκινήτου της Fiat ενσωματώνει μια συνηθισμένη αρχιτεκτονική (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός, ημιάκαμπτο άξονα πίσω) έχοντας ρυθμιστεί έτσι ώστε να μην δυσανασχετεί στο πέρασμα από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, αλλά και παράλληλα, να συμβάλει στην παροχή υψηλής ποιότητας κύλισης με χαμηλούς θορύβους κατά την κίνηση στην εθνική οδό.
Επίσης, η υπερυψωμένη θέση οδήγησης και οι άπλετες περιμετρικές γυάλινες επιφάνειες (χαρακτηριστικά τα μεγάλα φινιστρίνια στο εμπρός τμήμα), φροντίζουν ώστε ο οδηγός να έχει πολύ καλή επόπτευση του γύρω χώρου και παράλληλα, να αισθάνεται όπως μέσα σε ένα μοντέλο της κατηγορίας των SUV.
Στις στροφές και σε πιο «πιεσμένους» ρυθμούς, το αμάξωμα εμφανίζει κάποιες μικρές κλίσεις, όμως η σταθερότητά του είναι εγγυημένη.
Το τιμόνι από την πλευρά του με ηλεκτρική υποβοήθηση είναι όσο βαρύ απαιτείται στη θέση της ευθείας, ωστόσο εμφανίζει μια τεχνητή αίσθηση στις στροφές και χάνει ελαφρώς σε αμεσότητα.
Πηγή: autotriti.gr