Mε το μίνι μοντέλο Adam, με τη σεντάν έκδοση του νέου Astra αλλά και με το κόμπακτ SUV Mokka, η Opel θα ανάψει «φωτιές» σε 3 κατηγορίες που έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον.
Κινούμενη πολύ σωστά και στοχευμένα, η Opel επεκτείνει τη γκάμα της σε 3 κατηγορίες που έχουν εξέχουσα σημασία στις παγκόσμιες αγορές.
Η γερμανική φίρμα δημιούργησε το μίνι μοντέλο Adam, το κόμπακτ SUV Mokka αλλά και τη σεντάν έκδοση του Astra με στόχο να αυξήσει ακόμα περισσότερο τα μερίδιά της σε μια εποχή που αν μη τι άλλο έχει πολλές οικονομικές ιδιαιτερότητες, ειδικά σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
Ας δούμε αναλυτικά τα 3 αυτά μοντέλα που είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα δικαιώσουν τις προθέσεις της Opel.
Αdam Οpel… ο νεώτερος!
Η πρόσφατη σχεδιαστική φιλοσοφία των μοντέλων της Opel είναι κοινά παραδεκτό ότι μας έχει δώσει μια από τις πιο ελκυστικές προϊοντικές γκάμες του σήμερα. Από το μικρό Corsa, τα μικρομεσαία Astra και Astra GTC, μέχρι και το μεσαίο Insignia ή το νέο Zafira Tourer, τα μοντέλα της Opel κλέβουν τις εντυπώσεις με τις δυναμικές τους γραμμές και την ξεχωριστή τους παρουσία.
Εντασσόμενο λοιπόν μέσα σε αυτή τη γκάμα, το νέο Adam θα επηρεαστεί από αυτή τη φιλοσοφία, ώστε τελικά να έχουμε ένα από τα πιο νεανικά μίνι του σήμερα.
Όπως μάλιστα μπορούμε να δούμε στην πρώτη κατασκοπευτική, ηλεκτρονικά επεξεργασμένη φωτογραφία, το γερμανικό μίνι θα διαθέτει έντονες νευρώσεις σε όλες τις πλευρές του αμαξώματός του, ιδιαίτερα μοντέρνα εμπρόσθια φωτιστικά, αλλά και ένα πίσω τμήμα που θα παραπέμψει ελαφρώς σε κουπέ σχήματα.
Στην εν γένει νεανικότητά του πάντως θα συμβάλλει και το γεγονός ότι θα διατεθεί αποκλειστικά 3θυρο, όπως άλλωστε συμβαίνει με τους κύριους ανταγωνιστές του βάσει διαστάσεων, τα Fiat 500 και Ford Ka.
Σε νέα πλατφόρμα
Τo νέο μίνι της Opel με μήκος 3,7 μέτρων και πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης θα βασιστεί πάνω σε μια νέα πλατφόρμα της μάρκας, η οποία θα αποτελέσει και τη βάση πάνω στην οποία θα χτιστεί και το επόμενο Corsa. Πρόκειται για ένα πάτωμα που έχει εξελιχθεί από την «αδελφή» Chevrolet στην Κορέα και στην οποία στηρίζεται το νέο Aveo.
Η κατασκευή πάντως της πλατφόρμας αυτής, όπως και οι ρυθμίσεις της ανάρτησης θα γίνουν στη Γερμανία, ενώ και το ίδιο το Adam θα κατασκευάζεται αποκλειστικά στην Ευρώπη, στο εργοστάσιο της Opel στο Άισεναχ.
Από πλευράς κινητήρων, αναμένουμε να δούμε μια νέα γενιά τρικύλινδρων μοτέρ βενζίνης και πετρελαίου, τα οποία θα εστιάσουν στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών CO2.
Παρ’ όλα αυτά στη γκάμα θα έλθουν και μεγαλύτερα μοτέρ με 4 κυλίνδρους, αφού η Opel σχεδιάζει και σπορ εκδόσεις του μοντέλου.
To επίσημο ντεμπούτο του Adam θα γίνει τον ερχόμενο Σεπτέμβρη στο Παρίσι. Αξίζει να σημειωθεί ότι Αdam Opeείναι και το όνομα του θρυλικού ιδρυτή της γερμανικής φίρμας.
Το οικογενειακό Opel Astra σεντάν
Η σεντάν εκδοχή του Opel Astra θα λανσαριστεί στην Ευρώπη το αμέσως προσεχές χρονικό διάστημα με σκοπό να προσελκύσει αγοραστές με πιο οικογενειακό προφίλ.
Το τριών όγκων πλέον αμάξωμα του Opel Astra Sedan σχεδιαστικά θυμίζει το μεγαλύτερο Insignia και με μήκος στα 4,658 μέτρα υπόσχεται άνεση και πρακτικότητα στο πενταθέσιο στο εσωτερικό του. Το τελευταίο σχεδιαστικά είναι ίδιο με αυτό των χάτσμπακ εκδόσεων.
Φυσικά η μεγάλη διαφορά έχει να κάνει με τον χώρο αποσκευών που είναι κατά 90 λίτρα μεγαλύτερος σε σχέση με τις πεντάθυρες εκδόσεις. Έτσι φτάνει στα 460 λίτρα, ενώ η πίσω σειρά καθισμάτων προσφέρει τη δυνατότητα αναδίπλωσης σε αναλογία 60/40.
Το νέο Astra Sedan θα είναι διαθέσιμο με τέσσερις κινητήρες βενζίνης και τρεις diesel, όλοι με υπερτροφοδότηση εξάτμισης (τούρμπο). Οι βενζινκινητήρες ξεκινούν από τα 1,4 λτ. με 100 ίππους και φτάνουν τους 140 ίππους, ενώ ο νέος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης άμεσου ψεκασμού των 1,6 λίτρων θα φτάνει τους 180 ίππους.
Αντιστοίχως, στις εκδόσεις diesel, ο 1,7 CDTI θα αποδίδει από 95 έως 130 ίππους, εξασφαλίζοντας ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και εξίσου περιορισμένες εκπομπές ρύπων.
Crossover με γεύση… «Μokka»
Με μοτέρ βενζίνης 1,4 και 1,6 λίτρων και diesel 1,7 λίτρων, εκδόσεις δικίνητες ή και τετρακίνητες και με ενδιαφέρουσα εμφάνιση, το Mokka είναι το πρώτο μικρό crossover/SUV στην ιστορία της Opel.
Προλογίζοντας το καινούριο προϊόν Opel, ο διευθύνων σύμβουλος τη φίρμας, Karl-Friedrich Stracke, τόνισε σχετικά «Το Opel Mokka αντλεί τα δυνατά του στοιχεία από τα παραδοσιακά μεγαλύτερα SUV και τα προσαρμόζει στα μοντέρνα δεδομένα που απαιτούν κομπακτ διαστάσεις. Επιπλέον, επεκτείνει τη γκάμα της εταιρείας και ενεργοποιεί την υποκατηγορία των μικρών SUV που αναμένεται να μεγαλώσει σημαντικά τα επόμενα χρόνια».
Αυτό που έχει ενδιαφέρον τώρα να γνωρίζουμε είναι πως το Mokka έχει μήκος 4,28 μέτρων, είναι δηλαδή ελάχιστα μεγαλύτερο από το Corsa το μήκος του οποίου είναι 3,99 μέτρα αλλά και μικρότερο από το Astra (μήκος 4,41 μέτρα).
Όπως τονίζεται στην ανακοίνωση της Opel, το Mokka αντλεί το όνομά του από τους γνωστούς κόκους καφέ της ποικιλίας Coffea Arabica. Τα ροφήματα με μόκκα θεωρούνται «σοφιστικέ» και «ψαγμένα», πλούσια σε χαρακτήρα και γεμάτα με ενέργεια. Ακριβώς με αυτόν τον τρόπο συμβολίζεται από την εταιρεία και ο χαρακτήρας του Mokka.
Από τεχνικής άποψης, το Mokka θα το δούμε στις ευρωπαϊκές αγορές με δύο μοτέρ βενζίνης. Το πρώτο είναι ατμοσφαιρικό 1,6 λίτρων με ισχύ 115 ίππων και το δεύτερο είναι τούρμπο 1,4 λίτρων με 140 ίππους και ροπή 200 Nm.
Eπίσης, θα δούμε και έναν κινητήρα diesel 1,7 λίτρων CDTI με 130 ίππους και ροπή 300 Νm. Στις εκδόσεις του μοντέλου θα δούμε επιλογές τόσο με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων όσο και με χειροκίνητο επίσης 6 σχέσεων, ενώ στη δεύτερη περίπτωση θα υπάρχει και σύστημα εξοικονόμησης ενέργειας Start/Stop.
Επιπλέον, ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι το Mokka θα μπορεί να αποκτηθεί τόσο σε δικίνητες (κίνηση εμπρός) όσο και σε τετρακίνητες εκδόσεις.
Τέλος, τονίζεται ότι το εσωτερικό του μοντέλου έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει άνεση και πρακτικές λύσεις και ο διαθέσιμος όγκος του χώρου αποσκευών του Mokka φτάνει τα 1.372 λίτρα, ανάλογα με τη θέση των αναδιπλούμενων καθισμάτων, ενώ στην καμπίνα συναντάμε συνολικά και 19 μικροαποθηκευτικούς χώρους.
Το εμπορικό λανσάρισμα του Opel Mokka στην Ευρώπη προσδιορίζεται χρονικά για το τέλος του 2012.
Πηγή: autotriti.gr