Ταχύτητα 129.94 χιλιόμετρα την ώρα μόνο με τη βαρύτητα. Με την κατάβασή του αυτή ο Mischo Erban μπήκε στο βιβλίο των ρεκόρ, το γνωστό Guinness, σημειώνοντας την μεγαλύτερη ταχύτητα που έχει καταγραφεί ποτέ επίσημα με skateboard.
Τα 130 χ.α.ω. σε τέσσερις τροχούς δεν αποτελεί κάτι αξιοθαύμαστο σαν είδηση. Πόσο μάλλον να αποτελέσει κάτι τέτοιο αφορμή να ενταχθείς στο βιβλίο Guinness.
Όταν πρόκειται όμως για ένα όχημα που έχει σαν αποκλειστική προωθητική δύναμη τα πόδια του οδηγού και τη βαρύτητα, το πράγμα αρχίζει να αποκτά ενδιαφέρον.
Ο 28χρονος Καναδός έκανε την προσπάθειά του κατηφορίζοντας το Les Éboulements στο Quebec, πριν λίγες ημέρες. Ο Mischo Erban έσπασε το προηγούμενο καταγεγραμμένο ρεκόρ τελικής ταχύτητας με skateboard από στάση που ήταν 70.21 μίλια ανά ώρα (113 km/h) που είχε πετύχει ο Douglas da Silva στη Βραζιλία τον Οκτώβριο του 2007.
Στην προσπάθειά του ο Erban φόρεσε ένα πρωτότυπο προστατευτικό κράνος με προσαρμοσμένη ειδική οθόνη που πρόβαλλε διαρκώς ενδείξεις. Το Heads up Display (HUD) προέρχεται από την Recon Instruments και του έδινε τη δυνατότητα κατά τη διάρκεια της προσπάθειάς του να πληροφορείται για την μέγιστη ταχύτητά του και κατά πόσο απείχε από το ρεκόρ.
Παράλληλα το σύστημα έδινε ενδείξεις σε πραγματικό χρόνο για την απόσταση, την ταχύτητα ανά πάσα στιγμή, τον χρόνο κ.α. Όλα αυτά οδηγούν στη σκέψη και την απορία κατά πόσο η εισβολή πληροφοριών μπροστά στα μάτια σου την ώρα που κατηφορίζεις ένα βουνό με 130 χ.α.ω στα 10 μόλις εκατοστά πάνω από την άσφαλτο, θα αποσπούσαν την προσοχή του οδηγού.
Ο Erban όμως υποστηρίζει ότι οι πληροφορίες τον βοήθησαν στην ουσία να γνωρίζει αν θα μπορούσε να πιέσει κι άλλο τον εαυτό του για να πάει πιο γρήγορα.
“Με αυτό το εκπληκτικό HUD έχω όλες τις κρίσιμες πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο, στην “οθόνη” και να συγκρίνω τις πληροφορίες αυτές με την αίσθησή που έχω για κάθε παράμετρο την ώρα που είμαι πάνω στο skate. Αμέσως γνωρίζω έτσι αν μπορώ να πιέσω περισσότερο και να πάω πιο γρήγορα.” δήλωσε ο Mischo.
Το πρωτότυπο HUD είναι όμοιο με το αντίστοιχο της εταιρείας για χρήση από σκιέρ. Άλλαξε ο τρόπος στήριξης, που στην περίπτωση του κράνους ήταν απλή υπόθεση αξιοποιώντας τα στρώματα στο εσωτερικό του.
Η ελαστική του βάση επέτρεπε στον Erban να το κατευθύνει κάθε φορά εκεί που θέλει, ώστε να είναι στην ευθεία του ματιού του ανάλογα με την κλίση του σώματος.
Το συναρπαστικό αυτό σπορ είναι εξαιρετικά διαδεδομένο σε αρκετές χώρες αλλά σχεδόν απαγορευτικό για την Ελλάδα με την προβληματική ποιότητα των δρόμων που διαθέτει. Μια ελάχιστη ανωμαλία στο δρόμο μπορεί να απογειώσει τον οδηγό που κινείται ήδη πολύ κοντά στην άσφαλτο, οπότε όπως καταλαβαίνετε θα αρκεστούμε σε video.
Δείτε στο video μια προηγούμενη προσπάθειά του όπου ήταν κατά τι ταχύτερος (80.83 μίλια ανά ώρα έναντι 80,76 του ρεκόρ), ξεπερνώντας οριακά τα 130 χαω (130.08 χαω) ρεκόρ που καταγράφηκε για την IGSA, την διεθνή ομοσπονδία του Skateboard.
και στη συνέχεια τα εκπληκτικά πλάνα από την κατάβαση για το ρεκόρ Guinness.