Ο Θέμης Χαλκιάς, ο οδηγός που κατετάγη 1ος από τους Έλληνες οδηγούς στο Ράλι Ακρόπολις και λίγο μετά τέθηκε εκτός αγώνος από τους αγωνοδίκες, για παράβαση που δεν ευθυνόταν, αλλά και δεν μπορούσε να γνωρίζει, μας έστειλε ένα πρότυπο νηφαλιότητας δελτίο τύπου, στο οποίο εκφράζει την απορία και την πικρία του, για την υπέρμετρη τιμωρία που δέχθηκε.
«Φέτος στο Ράλι Ακρόπολις ζήσαμε ένα όνειρο. Με τον Λεωνίδα Μαχαίρα συμμετείχαμε στον εθνικό μας αγώνα με ένα αυτοκίνητο προδιαγραφών R5. Παρά τη μικρή διάρκεια προσαρμογής, καταφέραμε να κινηθούμε σε ένα γρήγορο ρυθμό, να προσφέρουμε θέαμα και να πετύχουμε ένα αξιοπρεπές αποτέλεσμα. Κατακτήσαμε την 11η θέση της Γενικής, αλλά κυρίως την 1η θέση ανάμεσα στα ελληνικά πληρώματα που συμμετείχαν για το ERC, αλλά και για το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλι.
Η δυσάρεστη εξέλιξη…
Κατά τη διάρκεια του τελικού τεχνικού ελέγχου, διαπιστώθηκε τεχνική παρατυπία στο ρεζερβουάρ του Skoda Fabia R5. Παρατυπία συνδεδεμένη με την ασφάλεια του αυτοκινήτου και, δυστυχώς για όλους, δεν εντοπίστηκε ούτε στη διαδικασία έκδοσης της τεχνικής ταυτότητας, ούτε στη διαδικασία του τεχνικού ελέγχου πριν από την αφετηρία. Πρόκειται για αμέλεια των τεχνικών μας, που όμως δεν επηρεάζει στο παραμικρό την απόδοση του αυτοκινήτου και η οποία δε μας έδωσε κανένα συγκριτικό πλεονέκτημα σε σχέση με τους υπόλοιπους συναθλητές μας. Ως αποτέλεσμα, όμως, η συμμετοχή μας αποκλείστηκε από την τελική κατάταξη, και τα χαμόγελα και οι πανηγυρισμοί στη ράμπα μετατράπηκαν σε μια τεράστια απογοήτευση.
Είναι υπερβολή, αλλά πρέπει να τονιστεί ότι δε γνωρίζαμε για τη συγκεκριμένη παρατυπία στο αγωνιστικό αυτοκίνητο, το οποίο και είχαμε νοικιάσει από τη Motorsport Italia. Εταιρεία με τεράστια εμπειρία στα ράλι σε παγκόσμιο επίπεδο. Άλλωστε, στα 35 χρόνια που η οικογένεια Χαλκιά συμμετέχει σε αγώνες, ουδέποτε έχει συμβεί ή υπονοηθεί η οποιαδήποτε τεχνική παρατυπία. Πάντα όλα μας τα αυτοκίνητα ήταν, είναι και θα είναι σύννομα με τους κανονισμούς.
Μετά την ανακοίνωση της απόφασης, θεωρήσαμε δίκαιο και ζητήσαμε από τους τεχνικούς εφόρους του αγώνα να τιμωρηθεί η ομάδα που μας παρείχε το αυτοκίνητο, και όχι η συμμετοχή, και ειδικά το πλήρωμα, αφού ως επιβαίνοντες είναι αδύνατο να γνωρίζουμε τέτοιες τεχνικές λεπτομέρειες. Το αίτημά μας δεν έγινε δεκτό, ενώ πρέπει να αναφέρουμε με λύπη ότι κανείς από την Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδος (ΟΜΑΕ) και τους Έλληνες τεχνικούς εφόρους δεν έδειξε ενδιαφέρον, ώστε να υποστηρίξουν τις θέσεις των αθλητών τους.
Σκέψεις, αντί επιλόγου…
Τα ερωτηματικά που μας βασανίζουν είναι πολλά. Άλλα συνδεδεμένα με υποθέσεις και άλλα με γεγονότα, που σχετίζονται και με ανθρώπινες συμπεριφορές, ακόμα και στη διαδικασία της τελετής τερματισμού.
Πανηγυρίσαμε πάντως δεόντως, έχοντας δίπλα μας τις οικογένειές μας και τους φίλους μας, και είναι ό,τι κρατάμε από το φετινό αγώνα, όπως εξελίχθηκε για τη συμμετοχή μας.
Σημαντικό ότι, σε συνδυασμό με τις επιδόσεις μας, ο αποκλεισμός μας αντιμετωπίστηκε με ευγένεια, συμπάθεια και στήριξη από τους συναθλητές μας, ακόμα και από όσους βαθμολογικά ευνοούνται. Είναι σαφές πως τα αρνητικά επακόλουθα αφορούν βεβαίως το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Χώματος 2018, όπου η συγκεκριμένη απόφαση αφήνει την ομάδα εκτός της διεκδίκησής του, καθώς και το οικονομικό κομμάτι της προσπάθειας, με όλα τα έξοδα τα οποία έγιναν για τον αγώνα δίχως αντίκρισμα.
Είμαστε σίγουροι ότι οι φίλοι των αγώνων ράλι καταλαβαίνουν ποιος έχει την ευθύνη για ό,τι συνέβη, κάτι που ήδη έχουν αποδείξει με την τεράστια υποστήριξη που μας προσφέρουν και μετά τον αποκλεισμό μας. Ευχαριστούμε, με την υπόσχεση ότι θα επιστρέψουμε στις ειδικές διαδρομές, αφότου όμως λύσουμε το σημαντικό θέμα που προέκυψε, και αποζημιωθούμε για αυτό υλικά και ηθικά, το οποίο για εμάς είναι το πλέον σημαντικό».
Νίκος Τσάδαρης