Μέχρι πριν από λίγα χρόνια κουπέ αμάξωμα συναντούσαμε μόνο σε σπορ οχήματα. Οι εξελίξεις όμως στον τομέα της σχεδίασης μας δίνουν την ευκαιρία να απολαύσουμε νέα μοντέλα διαφορετικών κατηγοριών.
Ευτυχώς το κουπέ δεν…πέθανε…παρά τις αντίθετες απόψεις όσων πίστευαν ότι αυτό το στυλ αυτοκινήτου δεν ταίριαζε με το οικολογικό μέλλον που επιτάσσουν οι εποχές. Σε κάθε περίπτωση, βραχυπρόθεσμα ή μακροπρόθεσμα περιμένουμε να δούμε στους δρόμους μια σειρά από καινούρια κουπέ μοντέλα που το κάθε ένα έχει το δικό του ξεχωριστό ενδιαφέρον.
Αυτή τη φορά εμείς επιλέξαμε και παρουσιάζουμε 3 μελλοντικά κουπέ μοντέλα με διαφορετική λογική μεταξύ τους. Με αυτό καταφέρνουμε να δείξουμε πως το κουπε στυλ εξελίσσεται μαζί με τις αναδυόμενες ανάγκες της εποχής και των αγορών. Σε καμία περίπτωση δεν ξεχνάμε τα καθαρόαιμα σπορ κουπέ, όπως η Alfa Romeo 4C. Επίσης, ευτυχώς η αγορά θα συνεχίσει να έχει και και ελκυστικά προσιτά κουπέ όπως το Hyundai Veloster, ενώ δεν θα λείψουν και οι κάπως πιο premium επιλογές μεγαλύτερων κατηγοριών όπως το Insignia Coupe.
Alfa Romeo 4C
Σε μια περίοδο δύσκολη οικονομικά, η Alfa Romeo τολμά και επιστρέφει στις ρίζες της ετοιμάζοντας ένα πισωκίνητο διθέσιο κουπέ με κινητήρα στον πίσω άξονα και βάρος μόλις 850 κιλά!
Ήταν ένας από τους σταρ της έκθεσης της Γενεύης το Μάρτιο και ένα από τα πρωτότυπα που – ξανά – έκλεψαν της εντυπώσεις στην έκθεση της Φρανκφούρτης το Σεπτέμβριο: Ο λόγος για την Alfa Romeo 4C, ένα μοντέλο που κόντρα στο ρεύμα της εποχής, αποφασίζει να επαναφέρει – από το 2013 – τη μάρκα στα γνήσια και ανόθευτα σπορ μονοπάτια του παρελθόντος υπενθυμίζοντάς μας ότι, πέρα από το οικονομικό και οικολογικό του πράγματος, η αυτοκίνηση είναι πάνω από όλα ευχαρίστηση…
Εντυπωσιακό πισωκίνητο διθέσιο κουπέ
Με μήκος μόλις στα 4 μέτρα και μεταξόνιο κάτω από 2,4 μέτρα, η Alfa Romeo 4C είναι ένα από τα μικρότερα 2θέσια κουπέ του σήμερα. Όμως, αυτό δεν την εμποδίζει να εντυπωσιάζει με την παρουσία της και να προκαλεί τις αισθήσεις, αφού οι σχεδιαστές της Alfa της έχουν προσδώσει ένα γεμάτο καμπύλες αμάξωμα, με πολλές μυώδεις επιφάνειες αλλά και στοιχεία που παραπέμπουν στην κορυφαία Alfa Romeo 8C. Αλλά και κάτω από το αμάξωμα, η 4C περιλαμβάνει την κλασική αρχιτεκτονική των σπορ κουπέ: Κινητήρας στο κέντρο και κίνηση στους πίσω τροχούς. Η διάταξη αυτή εξασφαλίζει μοναδικά οδικά και οδηγικά χαρακτηριστικά και σε συνδυασμό με το πολύ χαμηλό βάρος του αυτοκινήτου (μόλις 850 κιλά) και το δυναμικό κινητήρα, αναμένεται να προσφέρει εκρηκτικές επιδόσεις.
Ξεπερνά τους 200 ίππους και με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη
Ο κινητήρας που θα είναι υπεύθυνος για την κίνηση της Alfa Romeo 4C, είναι ο γνώριμος 4κύλινδρος 1750 Turbo της μάρκας, ο οποίος στην έκδοση παραγωγής θα έχει απόδοση που θα υπερβαίνει τους 200 ίππους. Η τοποθέτησή του έχει γίνει πίσω ακριβώς από τα καθίσματα των επιβατών και σε συνδυασμό με το χαμηλό βάρος του αυτοκινήτου, αναμένεται να προσφέρει επιδόσεις αντίστοιχες με μεγαλύτερης χωρητικότητας μηχανικά σύνολα. Ήδη η Alfa Romeo κάνει λόγο για τελική ταχύτητα που θα ξεπερνά τα 250 χλμ./ώρα και επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε χρόνο κάτω από 5 δλ. Στην επίτευξη αυτών των επιδόσεων, μεγάλο ρόλο παίζει και το διπλού συμπλέκτη αυτόματο κιβώτιο Alfa TCT με το οποίο θα συνδυαστεί το μοτέρ αυτό που έχει ρυθμιστεί για την περίσταση, ώστε να συνάδει στις πολύ καλές επιδόσεις και παράλληλα, να βοηθά στη συνολική μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών CO2.
Αναμένεται μοναδική και στα οδικά της χαρακτηριστικά
Η Alfa Romeo αναφέρει ότι στο τεχνικό της κομμάτι, η 4C έχει προκύψει από την εμπειρία που απέκτησαν οι μηχανικοί της κατά την εξέλιξη της κορυφαίας Alfa Romeo 8C Competizione. Και κάπως έτσι, ιδιαίτερη σημασία δόθηκε στον συνολικό περιορισμό του βάρους του αυτοκινήτου, μέσω της ευρείας χρήσης ελαφριών υλικών, όπως αλουμινίου και ανθρακονημάτων. Το τελικό αποτέλεσμα μας φέρνει ένα πισωκίνητο κουπέ 850 κιλών, με αναλογία κιλών ανά ίππο λίγο μικρότερη από τα 4 κιλά. Παράλληλα, η επιλογή για τοποθέτηση του κινητήρα στο πίσω τμήμα και την κίνηση στους πίσω τροχούς, συνεπάγεται αναλογία βάρους 40/60 μεταξύ του μπροστινού και πίσω άξονα, κάτι που σε συνδυασμό και με το χαμηλό κέντρο βάρους, αναμένεται να προσδώσει ανόθευτα οδικά χαρακτηριστικά στη νέα Alfa.
Hyundai Veloster
Η Hyundai φαίνεται ότι έχει πάρει πολύ σοβαρά την κατηγορία των κουπέ, με αποτέλεσμα το πολυαναμενόμενο Veloster που γνωρίσαμε ως concept το 2007 να περνά πλέον στην παραγωγή απειλώντας στα ίσια οχήματα όπως τα: VW Scirocco, Renault Megane Coupe, Opel GTC έως και το Honda CR-Z (σύμφωνα με την ίδια τη Hyundai).
Αναμφισβήτητα το πιο εντυπωσιακό στοιχείο της εξωτερικής εμφάνισης του Veloster είναι η διάταξη των θυρών του, που όπως σας παρουσιάσαμε στην πρώτη σχετική φωτογραφία περιλαμβάνει μια πόρτα από την πλευρά του οδηγού και δύο συμβατικές από την πλευρά του συνοδηγού. Αυτή η διάταξη, στο επίσημο δελτίο τύπου της Hyundai ονομάζεται «three-door coupe», ενώ κύριο στοιχείο της είναι ότι συντηρεί την κουπέ εικόνα του αυτοκινήτου, χωρίς τον περιορισμό της αναδίπλωσης των εμπρός καθισμάτων για την πρόσβαση των πίσω επιβατών!
Από πλευράς μηχανικού συνόλου, αρχικά τουλάχιστον η Hyundai επιβεβαιώνει τη χρήση κινητήρα 1,6 λίτρων άμεσου ψεκασμού όπως σας είχαμε αναφέρει, με τεχνολογία D-CVVT (Dual Continuously Variable Valve Timing), ο οποίος αποδίδει 140 ίππους στις 6.300 σ.α.λ. και 166 Nm ροπής στις 4.850 σ.α.λ. Το προσθιοκίνητο Veloster στη βασική του έκδοση θα συνδυάζεται με εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, όμως θα διατίθεται και με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT (Dual Clutch Transmission) επίσης έξι σχέσεων. Οι διαστάσεις του αυτοκινήτου είναι τα 4.218 χιλ. συνολικού μήκους και τα 1.790 χιλ. πλάτους, ενώ το μεταξόνιο φτάνει τα 2.649 χιλ. Το βάρος του μοντέλου θα ξεκινά από τα 1.172 κιλά ενώ η κατανάλωση αναμένεται να φτάνει το εντυπωσιακό νούμερο των 5,8 λίτρων/100 χιλιόμετρα. Σύντομα αναμένεται να δούμε το Veloster και με μοτέρ τούρμπο 1,6 λίτρων – 140 ίππων.
Η Hyundai αναφέρει ότι ο σχεδιασμός είναι εμπνευσμένος από τις μοτοσικλέτες, τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό του Veloster. Έτσι μερικά από τα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά του είναι: η μάσκα με την τάση «fluidic-sculpture» (που συναντάμε πλέον στα περισσότερα μοντέλα της φίρμας), τα φώτα ημέρας τεχνολογίας LED, οι μαύρες εμπρός κολώνες σε όλες τις εκδόσεις, τα φουσκωμένα περιγράμματα στα φτερά των τροχών (που χωράνε έως και 18 ιντσών ζάντες), και οι εξατμίσεις στο κέντρο του πίσω προφυλακτήρα. Στο ίδιο στιλ συνεχίζει και ο σχεδιασμός του εσωτερικού με την εντυπωσιακή κεντρική κονσόλα, και τους αεραγωγούς του κλιματισμού να είναι επίσης εμπνευσμένοι από τις εξατμίσεις μοτοσικλετών!
Στον εμπρός άξονα η ανάρτηση είναι McPherson με αντιστρεπτική δοκό πάχους 24 χιλ., και πίσω περιλαμβάνει ημιάκαμπτο άξονα με επίσης αντιστρεπτική δοκό πάχους 23 χιλ. ενώ τα στάνταρ ελαστικά είναι 215/45 σε ζάντες 17 ιντσών, καθώς εναλλακτικά θα διατίθενται ελαστικά 215/40 σε ζάντες 18 ιντσών. Τέλος, η υψηλή τεχνολογία φαίνεται να είναι ένα από τα πολύ σημαντικά στοιχεία του μοντέλου, αφού η Hyundai το εξοπλίζει σε όλες τις εκδόσεις με οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα, μεγέθους 7 ιντσών, η οποία συνδυάζεται με πληθώρα συστημάτων (ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού).
Insignia Coupe
Το βασικό χαρακτηριστικό στην εμφάνιση του νέου Insignia Coupe δεν είναι άλλο από το γεγονός, ότι πολύ επιτυχημένα συνδυάζει δυναμικό κουπέ και σπορτίφ στιλ, με διακριτικά premium ύφος.
Το εμπρός του άκρο δε διαφέρει σχεδόν καθόλου από αυτό του Ιnsignia σεντάν που γνωρίζουμε ήδη, ενώ στο πλάι το παρών δίνει και πάλι η δυναμική γραμμή, με τη μορφή «λεπίδας» στην πόρτα. Βέβαια, στο προφίλ του αυτοκινήτου γίνεται αμέσως αντιληπτή η κουπέ γραμμή του αμαξώματος, με την οροφή στο πίσω άκρο της να παρουσιάζεται ιδιαίτερα κεκλιμένη. Συνολικά, το νέο Insignia Coupe θα βασίζεται στα αισθητικά πρότυπα που καθιέρωσε το πρωτότυπο GTC Concept (Gran Turismo Coupe), το οποίο άλλωστε «προλόγισε» και την υπάρχουσα 4θυρη έκδοση του Insignia.
Mε κινητήρες από 180 ίππoυς
Η γκάμα των μηχανικών συνόλων που θα χρησιμοποιεί το νέο Insignia Coupe δε θα διαφέρει ιδιαίτερα από αυτή του Insignia σεντάν, που υπάρχει ήδη στην αγορά. Συγκεκριμένα, οι κινητήρες του μεσαίου κουπέ θα ξεκινούν από τα 1,6 λίτρα με τούρμπο και με ισχύ 180 ίππων, ενώ θα φτάνουν μέχρι τον ατμοσφαιρικό V6 2,8 λίτρων, με 260 ίππους. Αυτές οι εκδόσεις θα είναι αποκλειστικά τετρακίνητες. Ενδιάμεσα στην γκάμα θα υπάρχουν επιλογές για δικίνητες ή τετρακίνητες εκδόσεις, ενώ στον εξοπλισμό θα δούμε στοιχεία όπως το σπορ σασί.
Με πλούσιο εξοπλισμό
Ένα από τα δυνατά σημεία του Insignia σεντάν είναι ο ιδιαίτερα πλούσιος εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας, με τον οποίο μπορεί να αποκτηθεί. Αντίστοιχες εφαρμογές, όπως ανίχνευση πεζού στο σκοτάδι με θερμική κάμερα, καταγραφή των ορίων ταχύτητας και προβολής τους στον πίνακα οργάνων και εξελιγμένος φωτισμός bi-Xenon, αναμένεται να περάσουν αυτούσια και στο Insignia Coupe.
Πηγή: Autotriti.gr