Με μείωση κατά 8,2% η ευρωπαϊκή αγορά μηχανοκίνητων δικύκλων συνεχίζει τον κατήφορό της, εξαντλώντας την αισιοδοξία των κατασκευαστών αλλά και των εμπόρων.
Το 2011 οι πωλήσεις είχαν σημειώσει πτώση 9,5% και αρνητικό ρεκόρ δεκαετίας στις ταξινομήσεις μηχανοκίνητων δικύκλων, αλλά η αγορά είχε την ελπίδα ότι η τάση θα αντιστρεφόταν επιτέλους.
Το πρώτο τρίμηνο είναι συνήθως -αλλά όχι πάντα- θετικό, εξαιτίας των νέων μοντέλων που βγαίνουν στην αγορά και της νέας σαιζόν που ξεκινά τον Μάρτιο. Συνήθως δε η επίδοσή του προϊδεάζει για την ετήσια πορεία της αγοράς.
Η περαιτέρω μείωση λοιπόν κατά 8,2% σε σχέση με το πρώτο περσινό τρίμηνο επιβεβαιώνει τη βαθιά κρίση της ευρωπαϊκής αγοράς μοτοσυκλέτας, η οποία μπαίνει στον πέμπτο συνεχόμενο χρόνο ύφεσης.
Μόνον το Ηνωμένο Βασίλειο και η Γερμανία σημείωσαν θετικό πρόσημο, κατά 2,7% και 1,5% αντίστοιχα. Σε όλες τις υπόλοιπες εθνικές αγορές η τάση ήταν αρνητική. Στη Γαλλία σημειώθηκε μείωση κατά 8,8%, στην Ιταλία κατά 14,8%, στην Ισπανία κατά 17,9% και στην Ολλανδία κατά 7,9%.
Στην Ελλάδα η πτώση είναι για μία ακόμη φορά κατακόρυφη με ποσοστό 39,3% για το πρώτο τρίμηνο. Ο Φεβρουάριος ήταν ο χειρότερος της τελευταίας δεκαετίας με πτώση 54,1 %. Ωστόσο τους επόμενους μήνες, Μάρτιο και Απρίλιο, η πτώση συγκρατήθηκε στο 27,9% και 24,7% αντίστοιχα.
Μοναδική νότα αισιοδοξίας για την Ευρωπαϊκή αγορά ήρθε από την ελαφρά ανάκαμψη του Μαρτίου. Τον τρίτο μήνα διπλασιάστηκαν τα -λιγοστά- τεμάχια του Φεβρουαρίου –οπότε οι πωλήσεις σημείωσαν κάμψη κατά 14,4% σε σχέση με τον Μάρτιο του 2011.
Στη σειρά μεγέθους, η Γαλλία εδραιώνεται ως η μεγαλύτερη αγορά της γηραιάς ηπείρου, θέση που παρέλαβε από την Ιταλία το 2011. Η αλλαγή φρουράς στην κορυφή απλά καταδεικνύει τις μεγάλες και βίαιες δομικές αλλαγές τις οποίες υφίσταται ο τομέας των μηχανοκίνητων δικύκλων.
Πιο αναλυτικά, κατά το πρώτο τρίμηνο του 2012 τα δίτροχα ως 50cc σημείωσαν πτώση 12,3%, ενώ εκείνα άνω των 50cc μειώθηκαν «μόνον» κατά 6,35%.