Μεταξύ των πολλών και σημαντικών μελλοντικών σχεδίων της Ford, μπορούμε να ξεχωρίσουμε 3 πολύ σημαντικά μοντέλα που θα έχουν το δικό τους ιδιαίτερο ρόλο στην αγορά. Ένα μίνι, ένα κόμπακτ crossover και ένα κουπέ.
EcoSport Concept
Πολύ ενδιαφέρον δείχνει το νέο κόμπακτ SUV EcoSport της Ford, το οποίο διαθέτει και κινητήρα 1,0 λίτρου με τούρμπο. Αρχικά δημιουργείται για ασιατικές αγορές αλλά σύντομα θα το δούμε σε 100 χώρες.
Το αυτοκίνητο σχεδιάστηκε στο ειδικό κέντρο που διατηρεί στο Camacari της Bραζιλίας η Ford και σύμφωνα με πληροφορίες βασίζεται στην ίδια κόμπακτ διαστάσεων πλατφόρμα με αυτή που χρησιμοποιεί το καινούριο Fiesta. Αρχικά θα λανσαριστεί εμπορικά σε ασιατικές αγορές όπως αυτή της Ινδίας αλλά στη συνέχεια θα το δούμε συνολικά σε 100 χώρες.
Σχεδιαστικά, δείχνει πολύ μοντέρνο και δυναμικό, ενσωματώνοντας πολλά καινούρια στοιχεία που ξανασυναντήσαμε και στο πρωτότυπο κουπέ Evos λίγους μήνες πριν. Ουσιαστικά δηλαδή αποτελεί και αυτό φορέα της νέας αισθητικής ταυτότητας που θα υιοθετήσει στα μελλοντικά της προϊόντα η Ford
Σε κάθε περίπτωση, ξεχωριστό ενδιαφέρον παρουσιάζει ο κινητήρας με τον οποίο εφοδιάζεται το μοντέλο. Πρόκειται για το πιο καινούριο μέλος της οικογένειας μοτέρ EcoBoost(με άμεσο ψεκασμό και υπερτροφοδότηση) που έχει δημιουργήσει τα τελευταία χρόνια η Ford. Έχει 3 κυλίνδρους, χωρητικότητα 1,0 λίτρου, ονομαστική ισχύ 120 ίππων και εκπομπές CO2 140 γρ./χλμ. Η ροπή που αποδίδει είναι 170 Nm από τις 1.300 σ.α.λ.
Το εμπορικό λανσάρισμα του EcoSport σε ευρωπαϊκό έδαφος αναμένεται μέχρι την άνοιξη του 2013.
Το Capri…ξανά στο προσκήνιο
Με πολύ ελκυστικό design αλλά και με πανίσχυρα μοτέρ, το νέο κουπέ μοντέλο που ετοιμάζει η Ford θα κληθεί να ενισχύσει το εμπορικό προφίλ της φίρμας αναβιώνοντας παράλληλα και την ιστορική ονομασία Capri.
Περιγράφοντας το προφίλ της Ford στην αγορά θα λέγαμε πως ένα από τα πράγματα που χαρακτηρίζουν τα προϊόντα της φίρμας είναι και το οδηγοκεντρικό προφίλ τους και η σπορτίφ οδική συμπεριφορά.
Με βάση αυτή τη λογική ένα καθαρόαιμο κουπέ μοντέλο φαίνεται πως λείπει πολύ από την προϊοντική γκάμα της φίρμας αλλά όχι για πολύ ακόμα. Χρησιμοποιώντας ως βάση το καινούριο της πρωτότυπο Evos, η Ford εξελίσσει ήδη ένα νέο κουπέ κόμπακτ διαστάσεων το οποίο εκτιμάται πως θα επαναφέρει στο προσκήνιο το ιστορικό πλέον όνομα Capri.
Όπως βλέπουμε και στην κατασκοπευτική, ηλεκτρονικά επεξεργασμένη εικόνα, το καινούριο Capri χαρακτηρίζεται από εξαιρετικά δυναμική και μοντέρνα σχεδίαση χωρίς ακρότητες και περιττούς εντυπωσιασμούς.
Από τεχνικής άποψης, το νέο Capri θα χρησιμοποιεί τους καινούριους EcoBoost κινητήρες βενζίνης της Ford στα 1,6 και 2,0 λίτρα με ισχύ από 150 έως και 240 ίππους.
Tέλος, πιθανών το μήκος του θα είναι πολύ κοντά σε αυτό του Focus, δηλαδή στη μικρομεσαία κατηγορία προκειμένου να σταθεί εμπορικά απέναντι στο πολύ επιτυχημένο εμπορικά Scirocco της ανταγωνίστριας VW.
Start Concept
Το νέο Start Concept φαίνεται πως θα εξελιχθεί σε ένα νέο αυτοκίνητο πόλης, με ιδιαίτερα νεανικό αλλά και οικολογικό χαρακτήρα. Από αισθητικής άποψης, δείχνει αρκετά φουτουριστικό και συνδυάζει καθαρές γραμμές και ευδιάκριτες ακμές, αλλά και έντονες καμπύλες.
Το συνολικό του μήκος είναι λίγο κάτω από τα 3,7 μέτρα, το πλάτος του είναι 1.672 χιλιοστά, ενώ το ύψος του φτάνει στα 1.400 χλστ. Το μεταξόνιό του έχει μήκος 2,3 μέτρα. Κάτω από το καπό του φέρει το νέο 3κύλινδρο 1.000άρι EcoBoost μοτέρ, οι εκπομπές CO2 του οποίου βρίσκονται κάτω από τα 100 γρ./χλμ. Η απόδοσή του, στην περίπτωση του Focus τουλάχιστον, βρίσκεται στους 100 ίππους.
Στο λιτής λογικής εσωτερικό, η κεντρική κονσόλα αποσπά αμέσως την προσοχή. Στο κέντρο της φιλοξενείται μεγάλη οθόνη για το χειρισμό πολυεφαρμογής, με εξελιγμένο λογισμικό διαχείρισης συστημάτων ψυχαγωγίας και επικοινωνίας (διαθέτει και ειδικά σχεδιασμένο σύστημα τηλεφωνίας).
Συνολικά το αισθητικό αποτέλεσμα αναβαθμίζεται και χάρη στις ρετρό λεπτομέρειες που τοποθέτησαν οι σχεδιαστές της Ford στο τιμόνι, αλλά και στον πίνακα οργάνων.
Πηγή: autotriti.gr