Η είδηση είναι πως η Alfa Romeo θα μοιραστεί την εξέλιξη της επόμενης Spider με τη Mazda και την επόμενη γενιά του MX-5. Που σημαίνει πίσω κίνηση, και κατασκευή στην Ιαπωνία. Αν δεν είναι αυτό «μ’ ένα σμπάρο δυo τρυγόνια», τότε τι;
Τα περί κόστους εξέλιξης ενός αυτοκινήτου τα έχουμε πει. Όπως και με τα μίνι μοντέλα που θέλουν πολλές πωλήσεις για να μετατραπεί η επένδυση σε κέρδος, σε ειδικά αυτοκίνητα μικρότερης παραγωγής, τα νούμερα δυσκολεύουν ακόμη περισσότερο.
Θα έλεγε κανείς πως αφού η Mazda έχει καθιερωθεί, γιατί έχει ανάγκη την Alfa Romeo για να φτιάξει το επόμενο MX-5; Οι λόγοι είναι πολλοί. Από τη μία η Mazda έχει απομακρυνθεί από την Ford και δεν έχει πρόσβαση σε τεχνολογίες με μικρό κόστος. Αν και αυτό δεν επηρεάζει το MX-5 συγκεκριμένα, την επηρεάζει σίγουρα συνολικά.
Συγχρόνως το MX-5 στην επόμενη γενιά του, και με το τέλος της παραγωγής του εκπληκτικού, αλλά πλέον εκτός πραγματικότητας RX-8, θα έμενε χωρίς άλλο μοντέλο με το οποίο θα μπορούσε να μοιραστεί το δάπεδό του ώστε να γίνει μια οικονομία κλίμακας.
Από την άλλη η Alfa Romeo αναζητά εδώ και καιρό μία πισωκίνητη πλατφόρμα. Το κόστος εξέλιξης μίας τέτοιας πλατφόρμας από το μηδέν είναι τεράστιο, ειδικά αν αφορά μόνο ε ένα, ειδικό μοντέλο. Οι αμερικανοί εταίροι έχουν μεν πισωκίνητα δάπεδα, προορίζονται όμως για τεράστια αυτοκίνητα όπως τα Dodge Charger και Challenger.
Είναι εμφανές πως από αυτή τη συνεργασία κανείς από τους δύο δε βγαίνει χαμένος. Ειδικά εφόσον τα δύο αυτοκίνητα που θα προκύψουν δε θα έχουν καμία ομοιότητα. Και αυτό το διασφαλίζει η ιστορία των Ιταλών, αφού έχουν δείξει πως μπορούν να κρατήσουν πρότζεκτ της ίδιας βάσης τελείως ξεχωριστά μεταξύ τους, με κλασσικότερο παράδειγμα το Fiat (Grande) Punto και το Opel Corsa. Καμία σχέση.
Ακόμη καλύτερα και για τους δύο, τα αυτοκίνητα θα παράγονται στο εργοστάσιο της Mazda στη Χιροσίμα της Ιαπωνίας. Αυτό καλύπτει το κενό παραγωγής της Mazda και βγάζει από το μπελά του στησίματος μιας νέας μονάδας ειδικά για πισωκίνητα αυτοκίνητα την Alfa Romeo.
Και αν ήταν το MX-5 το αυτοκίνητο που δε μπορούσε ποτέ κανείς να του πει όχι, μια πισωκίνητη Alfa Romeo δεν θα δυσκολευτεί να συγκινήσει. Ειδικά αν εκτός από το πάτωμα του επόμενου MX-5 έχει και τους εκπληκτικούς ιταλικούς κινητήρες Twin Air με τούρμπο και υψηλή απόδοση. Κάτι που ίσως ευνοήσει και τη Mazda που αναζητά κάτι πιο δυνατό κάτω από το καπό του MX-5.
Το κρυφό κερασάκι όμως εδώ για τους Ιταλούς είναι το «Made in Japan». Το απόλυτο όπλο της Mazda που έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη όλων σε θέματα ποιότητας κατασκευής και αξιοπιστίας. Μπορεί λοιπόν το MX-5 να έχει καθιερωθεί και να πουλάει μόνο στο άκουσμα του ονόματός του, μία Alfa Romeo Spider όμως, και με τις διάφορες υλοποιήσεις που έχει δει τις τελευταίες δεκαετίες, θέλει κάτι περισσότερο από απλά όμορφη σχεδίαση και κόκκινο χρώμα. Και οι λέξεις «πισωκίνητη» και «made in Japan» δε θα μπορούσαν να κάνουν περισσότερο καλό στην Alfa Romeo.
Εσείς το βλέπετε έτσι; Ή βλέπετε κάτι αρνητικό σε αυτή τη συνεργασία; Θεωρείτε πως ένα ιταλικό αυτοκίνητο δε θα έπρεπε να σχετίζεται με ένα ιαπωνικό; Ακόμη και αν το δεύτερο είναι το ΜΧ-5;
Ή μήπως αντίθετα βλέπετε μόνο θετικά; Πως σας ακούγεται μία Alfa Romeo που δεν είναι μόνο πισωκίνητη αλλά έχει και την σφραγίδα της Mazda και ειδικά το «Made in Japan» ως εχέγγυο αξιοπιστίας και κατασκευαστικής αρτιότητας; Τι λέτε;
Πηγή: Autotriti.gr