To νέο EcoSport αποτελεί ένα ακόμα παγκόσμιο αυτοκίνητο της Ford και πρόκειται για ένα μικρό SUV βασιζόμενο στην πλατφόρμα του Fiesta, το οποίο εφοδιάζεται με τον καινοτόμο κινητήρα 1,0 EcoBoost.
Tον περασμένο Ιανουάριο, η Ford, στην έκθεση αυτοκινήτου στο Νέο Δελχί, είχε δείξει σε πρωτότυπη μορφή για πρώτη φορά το νέο μικρό SUV με την ονομασία EcoSport. Για τις περισσότερες αγορές συμπεριλαμβανομένης και της Ευρώπης, το EcoSport είναι ένα άγνωστο μοντέλο.
Αντιθέτως, το πρώτης γενιάς μοντέλο που παρουσιάστηκε το 2003 ήταν πολύ δημοφιλές στη Νότια Αμερική (Βραζιλία, Μεξικό, Βενεζουέλα και Αργεντινή), ενώ ως βάση χρησιμοποιούσε το… γνωστό σε εμάς Ford Fusion με το οποίο έφερε και κάποια κοινά αισθητικά χαρακτηριστικά.
Διαθέσιμο σε 100 αγορές παγκοσμίως
Το 2ης γενιάς νέο EcoSport θα κατασκευάζεται σε Κίνα, Ινδία, Ταϊλάνδη και Νότια Αμερική, ενώ θα είναι ένα πραγματικά παγκόσμιο αυτοκίνητο, αφού θα διατεθεί σε σχεδόν 100 αγορές παγκοσμίως, μεταξύ των οποίων φυσικά και στις χώρες της Ευρώπης.
Στόχος του EcoSport είναι να ενισχύσει την παρουσία της Ford στις μικρές κατηγορίες και μάλιστα, να ανταγωνιστεί την πλέον hot κατηγορία των μικρών SUV, εκεί όπου μέσα στην επόμενη διετία, αναμένουμε τουλάχιστον άλλα τρία νέα μοντέλα του είδους, εκτός του κραταιού αυτή τη στιγμή, Nissan Juke.
Σχεδιαστικά, το EcoSport διατηρεί κάποιες ομοιότητες με το Ford Fiesta, όμως αυτό που ξεχωρίζει στην παρουσία του είναι η μεγάλη χρωμιωμένη μάσκα του και τα μακρόστενα εμπρόσθια φωτιστικά, που είναι τοποθετημένα ψηλότερα από το συνηθισμένο.
Πίσω μοιάζει με το υπάρχον Kuga, ενώ η τοποθέτηση της ρεζέρβας εξωτερικά ενισχύει τον «περιπετειώδη» χαρακτήρα του, ενώ παράλληλα αφήνει περισσότερο χώρο για τις αποσκευές.
Κινητήρες: Ξεχωρίζει ο νέος 1,0 EcoBoost
Το νέο Ford EcoSport, ανάλογα με την αγορά που θα διατεθεί, θα προσφέρεται με μια πλήρη γκάμα κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου. Ανάμεσά τους, θα ξεχωρίσουμε το νέο 1.000άρη EcoBoost 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα, ο οποίος σε αποδόσεις 105 και 125 ίππων, θα συνδυάσει τις καλές επιδόσεις με τη χαμηλή κατανάλωση και εκπομπές CO2.
Επίσης θα υπάρχει και ένας νέος 1,5 Ti-VCT κινητήρας για τον οποίο ωστόσο προς το παρόν δεν υπάρχει καμία άλλη πληροφορία, ωστόσο ενδέχεται να αντικαταστήσει τον 1,6 Ti-VCT στα πρότυπα του downsizing.
Σε όλες τις περιπτώσεις, η κίνηση θα μεταδίδεται στους εμπρόσθιους τροχούς του μοντέλου, χωρίς προς το παρόν η Ford να αποκαλύπτει εάν θα υπάρξει και τετρακίνητη εκδοχή του αυτοκινήτου της. Τέλος, μεταξύ των κιβωτίων του νέου EcoSport θα υπάρχει και το νεότερο, 6ατάχυτο, διπλού συμπλέκτη PowerShift της μάρκας.
Μοντέρνο εσωτερικό στα πρότυπα του Fiesta
Στον θάλαμο των επιβατών του EcoSport, το ταμπλό μαζί με όλα τα επιμέρους χειριστήρια και τα όργανα έχει μεταφερθεί σχεδόν αυτούσιο από το Fiesta, ενώ μόνο το κάθετο design των ακριανών αεραγωγών, διαφοροποιούνται έναντι του μικρού μοντέλου της Ford παραπέμποντας στο Focus.
Ποιοτικά, όπως αναφέρει η Ford έχει γίνει χρήση μαλακών υλικών στο ταμπλό, ενώ το διάκοσμο αναβαθμίζει η διχρωμία και οι επενδύσεις στο χρώμα του αλουμινίου. Επίσης η θέση οδήγησης είναι ψηλά τοποθετημένη βελτιώνοντας την περιμετρική ορατότητα και τον έλεγχο του αμαξώματος.
Μεγάλη έμφαση έχει δοθεί και στην πρακτικότητα μέσω των πολλών αποθηκευτικών χώρων, οι οποίοι είναι 20 με συνολική χωρητικότητα άνω των 21 λίτρων.
Το EcoSport προσφέρει όλα τα στοιχεία που θα αναζητήσει κανείς από ένα μικρό SUV, όπως «περιπετειώδη» εμφάνιση, αυξημένη απόσταση από το έδαφος για να μπορεί να κινηθεί και εκτός δρόμου, πρακτικό και καλοφτιαγμένο εσωτερικό και πλήρη κατάλογο με στοιχεία εξοπλισμού ανέσεων και ασφαλείας.
Σημείο αναφοράς αποτελεί αναμφίβολα και ο μόλις 1,0 λτ. EcoBoost κινητήρας, ο οποίος όπως διαπιστώσαμε και από τη δοκιμή του Focus εντυπωσιάζει με τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του και θα αποτελέσει έναν ακόμα άσσο στο μανίκι του νέου Ford EcoSport.
Πηγή: autotriti.gr