Estoril, 7 Μαΐου. Απόγευμα. O Filippo Preziosi θα προτιμούσε να μιλήσει η πίστα αντί για τον ίδιο. Περίμενε όλη μέρα να οδηγήσουν οι οδηγοί του τις μοτοσυκλέτες τους και να μάθει τη γνώμη τους.
Όμως εξαιτίας της καταρρακτώδους βροχής οι δύο GP12 των Rossi και Hayden έμειναν παρκαρισμένες στο pitbox και το μόνο που έμεινε στους μηχανικούς του να κάνουν ήταν να πακετάρουν προσεκτικά τα δυο τους διαμάντια και να ξεκινήσουν για την Ιταλία.
Η δοκιμή θα διεξαχθεί τελικά μετά από 15 μέρες στο φιλόξενο σπίτι του Mugello. Να τι δήλωσε το απόγευμα εκείνης της Δευτέρας στους δημοσιογράφους.
«Ο καιρός κατέστρεψε όλα μας τα σχέδια. Χτες στον αγώνα προσευχόμασταν για βροχή και σήμερα για ήλιο, αλλά δεν μάς έκανε το χατίρι», αστειεύτηκε ο τεχνικός διευθυντής της Ducati.
-Τι επρόκειτο να δοκιμάσουν σήμερα οι Rossi και Hayden;
«Ο Valentino και ο Nicky θα δοκίμαζαν διαφορετικά πράγματα και μετά στη δοκιμή του Mugello θα άλλαζαν ρόλους. Πρόκειται για βελτιώσεις τόσο στον κινητήρα όσο και στο πλαίσιο».
-Ο Rossi λέει συχνά ότι η απόδοση της ιπποδύναμης είναι πολύ απότομη…
«Είναι κάτι πάνω στο οποίο δουλεύουμε. Είμαστε έτοιμοι να δοκιμάσουμε έναν τροποποιημένο κινητήρα, με ορισμένες μηχανικές αλλαγές και διαφορετική καμπύλη ισχύος: λιγότερη ιπποδύναμη στις πολλές στροφές και περισσότερη ροπή χαμηλότερα».
-Με τι σκοπό ακριβώς;
«Να βελτιώσουμε τη φιλικότητα, αλλά πρέπει να δούμε αν η λύση αυτή είναι λειτουργική. Δεν έχω λόγους να πιστεύω το αντίθετο, παρότι οι κινητήρες των 1.000cc διαθέτουν ήδη πλεόνασμα ροπής και η αύξησή της θα μπορούσε να αποδειχτεί δυσλειτουργική, ειδικά αν εξαναγκάζει τα ηλεκτρονικά να δουλεύουν περισσότερο για να την ελέγξουν. Για να το μάθουμε όμως αυτό με βεβαιότητα, θα πρέπει να το δοκιμάσουμε στην πίστα».
-Πότε θα δούμε τις βελτιώσεις αυτές να περνούν στους αγώνες;
«Πρέπει να περιμένουμε για τον επόμενο γύρο σφράγισης κινητήρων. Στο Silverstone θα αρχίσουμε να χρησιμοποιούμε τον τρίτο μας κινητήρα και στην Laguna Seva τον τέταρτο. Η ακύρωση της δοκιμής μάς δημιουργεί κάποια προβλήματα προγραμματισμού, αλλά θα προσπαθήσουμε να ακολουθήσουμε τον αρχικό χρονικό σχεδιασμό μας. Μέχρι τον Ιούλιο οι Valentino και Nicky θα βρεθούν στην πίστα του Mugello τρεις φορές για δοκιμές. Η πρώτη θα διεξαχθεί μετά το Le Mans, οπότε και θα καλύψουμε τη δουλειά που είχαμε προγραμματίσει για σήμερα».
-Θα τροποποιήσετε και το πλαίσιο;
«Δουλεύουμε πάνω σε κάθε χαρακτηριστικό της μοτοσυκλέτας. Το μπροστινό δεν αποτελεί πλέον προτεραιότητα, καθώς τώρα εστιάζουμε στο πίσω άκρο. Πρέπει να βρούμε περισσότερη πρόσφυση, τόσο στην είσοδο της στροφής όσο και στην έξοδο».
-Πάντως η σεζόν δεν ξεκίνησε και με τους καλύτερους οιωνούς…
«Η πρόκληση που αντιμετωπίζουμε είναι πολύ μεγάλη και αυτό το ξέραμε από την αρχή. Έχουμε να ανταγωνιστούμε τις Honda και Yamaha, και πολλοί άλλοι κατασκευαστές έχουν ήδη εγκαταλείψει τη μάχη. Θέλουμε να κερδίσουμε και οι όποιες δυσκολίες απλά αποτελούν για εμάς το κίνητρο για να βελτιωθούμε».
-Ο αγώνας στο Estoril πήγε λίγο καλύτερα για τον Rossi, χάρις εν μέρει τουλάχιστον και στις ρυθμίσεις του Hayden…
«Εδώ απέδωσε η επιλογή ενός πιο σταθερού στησίματος. Η βελτίωσή του ήταν συνεχής όλο το τριήμερο και δεν προέκυψε κάποια τεράστια και ανεξήγητη διαφορά από τους πρώτους. Ακόμα δεν έχουμε το αποτέλεσμα που θα θέλαμε για τον Valentino, αλλά σιγά-σιγά πλησιάζουμε. Το σετάρισμα που χρησιμοποίησε δεν ήταν ολότελα νέο, είχε ήδη χρησιμοποιηθείς στις αρχές της περυσινής σεζόν».
-Δεν είναι όμως η πρώτη φορά που χάνετε τον δρόμο με τις ρυθμίσεις της μοτοσυκλέτας. Το ίδιο συνέβη κατά τη διάρκεια των δεύτερων δοκιμαστικών στο Sepang, τον χειμώνα. Γιατί συμβαίνει αυτό;
«Η μοτοσυκλέτα είναι πάντα η ίδια, αλλά η επιλογή και ρύθμιση των μερών που θα χρησιμοποιηθούν εξαρτάται από την ομάδα, από τον Jeremy Burgess και τον Valentino. Στο ζήτημα αυτό ο Jeremy είναι απόλυτα ελεύθερος και ούτε που θα διανοούμασταν να κάνουμε κάτι άλλο. Μερικές φορές κάνεις λάθος, όμως οι ανοιχτόμυαλοι άνθρωποι είναι πάντα πρόθυμοι να κάνουν ένα βήμα πίσω όταν το αντιληφθούν».
-Πιστεύετε ακόμα ότι η Ducati πρέπει να έρθει στα μέτρα του Valentinο;
«Νομίζω ότι η Desmosedici πρέπει να τον βολεύει, γιατί τότε θα έχουμε μια ανταγωνιστική μοτοσυκλέτα για όλους τους αναβάτες μας».