Τρία ολόκληρα χρόνια και 35 αγώνες χρειάστηκαν για να έρθει η πρώτη νίκη για τη φιλόδοξη Ομάδα της BMW στο παγκόσμιο πρωτάθλημα Superbike.
Τρία χρόνια, δύο ριζικές αναδιαρθρώσεις της ομάδας, αλλά βέβαια και η έλευση ενός αναβάτη από τα MotoGP. Το αρχικό σχέδιο προέβλεπε κατάκτηση του πρωταθλήματος στον 2ο ή 3ο χρόνο, αλλά έστω και έτσι, η ανακούφιση και χαρά στο γερμανικό στρατόπεδο είναι μεγάλη.
Πριν 25 χρόνια το Donington φιλοξενούσε τον πρώτο του αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος Superbike, και από τότε προσφέρει ανελλιπώς εξαιρετικό θέαμα.
Κάτι που επιβεβαίωσε το Α’ Σκέλος. Από την άποψη της προσφερόμενης στους θεατές απόλαυσης, τα SBK έχουν καθαρά τα πρωτεία. Προσφέρουν συγκινήσεις, μάχες εκ του συστάδην, συνεχείς προσπεράσεις και ποιοτικό θέαμα που δεν βλέπουμε στα MotoGP.
Οι πρώτοι τέσσερις της εκκίνησης, Tom Sykes, Marco Melandri, Leon Haslam και Max Biaggi κονταροχτυπήθηκαν σε όλη τη διάρκεια του αγώνα, χωρίς ποτέ να απομακρυνθούν τόσο μεταξύ τους, ώστε να χαθεί το ενδιαφέρον.
Προς το τέλος μάλιστα στην τετράδα εισχώρησε και ο Rea που εκμεταλλεύθηκε λάθη, για να αρπάξει την 4η θέση από τον Biaggi.
Ο Sykes ξεκίνησε από την pole, ωστόσο ο Haslam χρησιμοποιώντας μια παράξενη γραμμή από την εξωτερική, κατάφερε να περάσει στην Κ1 τον αναβάτη της Kawasaki.
Ο Άγγλος από το Huddersfield ωστόσο πείσμωσε και ξαναπέρασε μπροστά, εκμεταλλευόμενος ένα λάθος του Haslam. Πίσω από το ZX-10R ακολουθούσαν τα δύο BMW, ενώ αμέσως μετά παραμόνευε ο Biaggi. Λίγο περισσότερο από ένα δευτερόλεπτο πιο πίσω έρχονταν ο Rea και ο Carlos Checa.
Η διεκδίκηση της νίκης ήταν ουσιαστικά μια μάχη ζευγαριών. Από τη μία των Sykes και Haslam, από την άλλη των Melandri και Biaggi. Οι τέσσερις τους αντάλλασσαν θέσεις διαρκώς, μέχρι που 4 γύρους πριν το τέλος πρώτα ο Haslam και κατόπιν ο Biaggi το παράκαναν στα φρένα πριν τα «Ες» στην «Foggys» και βγήκαν στο χώμα.
Αυτό έδωσε την ευκαιρία στον Melandri να χτίσει μια διαφορά 1,8 δευτερολέπτων, και να φτάσει με ασφάλεια πρώτος στον τερματισμό. Ο συναθλητής του στην BMW τερμάτισε 2ος, αφού μετά το λάθος του κατάφερε πολύ δύσκολα να περάσει τον Sykes στην Hairpin, στον προτελευταίο γύρο. Ο Sykes τερμάτισε 3ος, αφού είχε οδηγήσει τον αγώνα στο μεγαλύτερό του μέρος.
Τέταρτος πέρασε τη γραμμή τερματισμού ο Rea που κατάφερε να περάσει τον Biaggi στον τελευταίο γύρο, αλλά μόνον όταν ο αναβάτης της Aprilia έχασε και άνοιξε τη γραμμή του. Πάντως ο Rea οδήγησε το CBR1000RR συγκλονιστικά στο τελευταίο τρίτο του αγώνα, καλύπτοντας διαφορά 3 δευτερολέπτων από τους πρώτους.
Ο πρωταθλητής Carlos Checa έκανε πολύ καλή εκκίνηση φτάνοντας στην 6η θέση, αλλά εκεί συνάντησε τον Rea και δεν μπόρεσε να προελάσει άλλο. Στα μέσα του αγώνα αμφισβητήθηκε από τον Guintoli που σύντομα όμως οπισθοχώρησε στην 8η θέση.
Ο Davide Guigliano συναθλητής του Checa στην Ομάδα Althea τερμάτισε 7ος, ενώ 9ος ήρθε ο Leon Camier της Fixi Suzuki. Τη δεκάδα έκλεισε με φανερά προβλήματα ο Michel Fabrizio rounded με την GoldBet BMW S1000RR.
Με την 5η θέση του ο Biaggi παραμένει 1ος στη Βαθμολογία Αναβατών, έχοντας 108,5 βαθμούς έναντι 105,5 του Checa.
Στο βίντεο δείτε τα highlights και τις μάχες μέχρι την πρώτη, διπλή νίκη της BMW στα superbikes.
Αποτελέσματα
Θέση No. Αναβάτης Μοτοσυκλέτα Χρόνος Διαφορά
1 33 MELANDRI M. BMW S1000RR 1’28.999 –
2 91 HASLAM L. BMW S1000 RR 1’29.097 0,728
3 66 SYKES T Kawasaki ZX-10R 1’29.010 1,609
4 65 REA J Honda CBR1000RR 1’29.260 1,819
5 3 BIAGGI M. RSV4 Factory 1’28.992 2,102
6 7 CHECA C. Ducati1098R 1’29.285 4,820
7 34 GIUGLIANO D. Ducati1098R 1’29.305 7,520
8 50 GUINTOLI S. Ducati1098R 1’29.585 7,927
9 2 CAMIER L. Suzuki GSX-R1000 1’29.939 15,144
10 84 FABRIZIO M. BMW S1000 RR 1’29.768 16,065
11 86 BADOVINI A. BMW S1000 RR 1’29.588 19,805
12 19 DAVIES C. Aprilia RSV4 Factory 1’30.127 20,170
13 121 BERGER M. Ducati1098R 1’29.890 21,274
14 96 SMRZ J. Ducati1098R 1’29.591 21,517
15 58 LAVERTY E. Aprilia RSV4 Factory 1’29.854 26,920
16 76 BAZ L. Kawasaki ZX-10R 1’30.414 35,025
17 4 AOYAMA H. Honda CBR1000RR 1’30.300 39,193
18 87 ZANETTI L. Ducati1098R 1’30.519 42,334
19 59 CANEPA N. Ducati1098R 1’30.016 43,554
20 18 AITCHISON M. BMW S1000 RR 1’31.675 2 Γύροι
NC 60 HICKMAN P. Suzuki GSX-R1000 1’30.653 8 Γύροι
ΕΓΚΑΤ 101 MASON G. Kawasaki ZX-10R 1’32.097 9 Γύροι
ΕΓΚΑΤ 36 MERCADO L. Kawasaki ZX-10R