Καλή η ηλεκτροκίνηση έχει όμως ένα μειονέκτημα σε σχέση με τους εξελιγμένους κινητήρες εσωτερικής καύσης: τις επιδόσεις. Όχι πια όμως γιατί υπάρχει η MotoCzysz.

Είναι έτοιμη για παραγωγή, είναι ηλεκτρική και είναι μία Superbike. Όχι κατ’ ευφημισμόν ή χαριστικά λόγω εμφάνισης, αλλά κυριολεκτικά, λόγω επιδόσεων. Ακόμη κι αν δεν είναι ισχυρότερη μοτοσυκλέτα παραγωγής (απέχει πολύ από αυτό) είναι η ισχυρότερη ηλεκτροκίνητη που έχει εμφανιστεί.

Έκπληξη αποτελούν οι διαστάσεις της αφού είναι σημαντικά πιο μαζεμένη από τον ιαπωνικό και ευρωπαϊκό ανταγωνισμό της.

Η MotoCzysz έκανε τα αποκαλυπτήρια τόσο της μοτοσυκλέτας όσο και των σχεδίων της. Ο κινητήρας λέγεται Electric D1g1tal Dr1ve System και η τιμή του σταθμίστηκε στις 42.500 δολάρια, περίπου 31.000 ευρώ.

Για ιδιώτες, ομάδες και κατασκευαστές που ενδιαφέρονται να κατασκευάσουν μία ηλεκτρική μοτοσυκλέτα υψηλών επιδόσεων, το D1g1tal Dr1ve system της MotoCzysz αποτελεί την πιο προηγμένη και ολοκληρωμένη κινητήρια μονάδα που υπάρχει διαθέσιμη, δηλώνει η εταιρεία στο Δελτίο Τύπου της.

Οποιοσδήποτε με την απαιτούμενη τεχνογνωσία μπορεί να αξιοποιήσει αυτόν τον κινητήρα επιλέγοντας ένα πλαίσιο και αναρτήσεις από την μεγάλη ποικιλία που υπάρχει διαθέσιμη στο εμπόριο. Μπορεί έτσι να κατασκευάσει τη δική του ηλεκτροκίνητη αγωνιστική ή ακόμη και μια σπορ μοτοσυκλέτα δρόμου.

Το υγρόψυκτo ηλεκτρικό σύστημα κίνησης περιλαμβάνει έναν εξελιγμένο ηλεκτροκινητήρα 240V που παράγει διαρκώς ισχύ 100 ίππων. Η έκπληξη έρχεται από τη ροπή του που είναι πάνω από 30 χιλιογραμμόμετρα, πολύ μεγαλύτερη από την ισχυρότερη superbike παραγωγής σήμερα.

Υπάρχει υψηλής τεχνολογίας εγκέφαλος για τη διαχείριση της ισχύος με διάφορους χάρτες απόδοσης και φυσικά μια συστοιχία αποσπωμένων μπαταριών λιθίου.

Για την ώρα ο ηλεκτροκινητήρας της MotoCzysz απευθύνεται σε όσους ετοιμάζονται να συμμετάσχουν στο πρωτάθλημα TTXGP των ΗΠΑ αλλά και στο αντίστοιχο της FIM.

Όμως αυτό που αποτελεί διακαή στόχο της εταιρείας είναι ένας κατασκευαστής μικρός σε όγκους παραγωγής που θα χρησιμοποιήσει τον κινητήρα για να παράξει μια μεσαία πολιτική σπορ μοτοσυκλέτα που θα ανταγωνίζεται στα ίσα μοτοσυκλέτες 600 ή και περισσοτέρων κυβικών.

Δεν θα γίνει «αύριο» και η σχέση κόστους κτήσης και απόδοσης θα παραμείνει να λειτουργεί υπέρ των συμβατικών κινητήρων για το εγγύς μέλλον. Ωστόσο θα μπορούσε να αντιπροσωπεύει ένα καθολικά νέο κεφάλαιο στην εξέλιξη των ηλεκτρικών superbike.