Το σίγουρο είναι πως φέτος θα δούμε πολύ καλύτερους αγώνες από ό,τι τα τελευταία χρόνια. Στην Jerez ο Casey Stoner έσπασε την γκίνια και νίκησε, παρότι μέχρι το βράδυ του Σαββάτου δεν είχε βρει τις καλύτερες ρυθμίσεις. Ο πρωταθλητής άντεξε αυτήν τη φορά στην επίθεση διαρκείας του Jorge Lorenzo και πήρε την πρώτη του νίκη στη Jerez μετά από μια στείρα σειρά 10 αγώνων εκεί (σε όλες τις κατηγορίες).

Οι πρώτοι γύροι μετά την εκκίνηση ήταν ένας πανικός. Ο Dani Pedrosa έφτασε ως συνήθως πρώτος στην Κ1, ακολουθούμενος από τους Jorge Lorenzo και Cal Crutchlow –ο οποίος χώθηκε πολύ επιθετικά στον Nicky Hayden. Στους πρώτους αυτούς γύρους ο Crutchlow έμοιαζε λιγάκι εκτός ελέγχου, σαν μεθυσμένος από την προοπτική ενός βάθρου.

Η πρώτη εξάδα άρχισε να αποσπάται, με πρώτον τον Dani Pedrosa και πίσω του τούς Andrea Dovizioso, Jorge Lorenzo, Nicky Hayden, Casey Stoner και Cal Crutchlow να «σπρώχνονται» για την ασφαλέστερη (βλ. στεγνή) γραμμή σε κάθε σχεδόν στροφή.

Υπήρξε σωματική επαφή σε αρκετές περιπτώσεις και κάποια στιγμή ο Lorenzo έσπρωξε την Monster Tech 3 Yamaha του Dovizioso εκτός γραμμής, πράγμα που έδωσε τη δυνατότητα στον Stoner να επιτεθεί.

Η κίνηση του Αυστραλού ήρθε στον 3ο γύρο, όταν στην πίσω ευθεία βρέθηκαν πέντε μοτοσυκλέτες σχεδόν η μία δίπλα στην άλλη να παλεύουν «τελικιασμένες» για το καλύτερο πλασάρισμα στην «Dry Sack».

Πρώτος μπήκες ο Pedrosa αλλά άνοιξε τη γραμμή του, επιτρέποντας στους Stoner, Lorenzo και Nicky Hayden να περάσουν μπροστά του. Ύστερα ο Stoner έβαλε το κεφάλι κάτω και άρχισε να απομακρύνεται, με ρυθμό που μόνον ο Lorenzo μπόρεσε να ακολουθήσει.

Η απόσταση Stoner-Lorenzo δεν έγινε ποτέ τέτοια που να επιτρέψει στον Αυστραλό να ησυχάσει, μέχρι τον τερματισμό. Στους 8 τελευταίους γύρους ο Lorenzo άρχισε να ροκανίζει τη διαφορά, φτάνοντας 2-3 φορές στην πίσω ρόδα της Repsol Honda, όμως το αποτέλεσμα δεν ήταν αυτό που περίμενε ο Ισπανός.

Ο Stoner είχε ένα μικρό απόθεμα δυνάμεων και πρόσφυσης, και στον προτελευταίο γύρο άνοιξε τη διαφορά τόσο ώστε να μην επιτρέψει στον Jorge την αμφισβήτηση της νίκης του. Ο Lorenzo ήταν πολύ δυνατός και πλησίαζε στις πίσω στροφές, ειδικά στις δύο συνεχόμενες δεξιές Κ9 και Κ10, αλλά έχανε πάλι στα πιο γρήγορα κομμάτια.

Στο τέλος απέδωσε την αδυναμία του να πιάσει τον Stoner στη λάθος επιλογή εμπρός ελαστικού. Έπρεπε, είπε, να είχε βάλει το σκληρό αντί για το μαλακό λάστιχο. Ο Crutchlow που είχε φορέσει το hard μπροστινό, έκανε προς το τέλος του αγώνα τον ταχύτερό του χρόνο.

Από την πλευρά του ο Stoner παραδέχτηκε ότι και πάλι αντιμετώπισε πρόβλημα με τα χέρια του, όχι όμως τόσο έντονο όσο στο Κατάρ. Πάντως πάλι χρειάστηκε να ρίχνει το σώμα του έξω από τη μοτοσυκλέτα, καθώς τα χέρια του είχαν αρχίσει να μη… συνεργάζονται. Θα αναζητήσει, δήλωσε, οποιαδήποτε άλλη λύση για φέτος, εκτός της εγχείρησης.

Η τελευταία θέση του βάθρου έγινε αντικείμενο σκληρής αντιπαράθεσης σε όλη τη διάρκεια του αγώνα. Στην αρχή ο ηρωισμός του Hayden τον κράτησε στην 3η θέση, μπροστά από τους Dovizioso, Pedrosa και Crutchlow. Ίσως μάλιστα και να τούς καθυστέρησε αρκετά, ώστε ειδικά οι Dani και Cal να χάσουν την επαφή με τους πρώτους.

Πρώτα ο Dovi και μετά ο Nicky άρχισαν να γλιστρούν προς τα πίσω και πλέον την 3η θέση διεκδίκησαν οι Pedrosa και Crutchlow. Ο Άγγλος ειδικά τα έδωσε όλα και δεν ξεκόλλησε από την ουρά της Honda, μάλιστα στο τέλος απείλησε με τον ταχύτερο γύρο του αγώνα, αλλά το πουλάκι είχε πετάξει.

Ο Pedrosa τον κράτησε πίσω του ως τον τερματισμό, αλλά σίγουρα η δεύτερη συνεχόμενη 4η θέση είναι εντυπωσιακή για το δορυφορικό αναβάτη της Tech3 Monster Yamaha που έχει κάνει άλμα απόδοσης φέτος. Είναι πρώτη φορά που δείχνει ότι μπορεί να ακολουθήσει τόσο γρήγορο ρυθμό σε όλη τη διάρκεια του αγώνα.

Ο Andrea Dovizioso αναγκάστηκε να συμβιβαστεί με την 5η θέση, καθώς δεν μπόρεσε να ακολουθήσει τον λιγότερο έμπειρο συναθλητή του, ενώ πρώτος από τις δορυφορικές Honda τερμάτισε ο Alvaro Bautista στην 6η θέση. Πίσω του ο επίσης εντυπωσιακός Stefan Bradl που δείχνει πολύ σίγουρος πάνω στην Honda. 8ος ο ηρωικός Nicky Hayden, πρώτος από τις Ducati και με αρκετή διαφορά από τον 9ο Rossi που στο μεγαλύτερο διάστημα του αγώνα πάλεψε να μείνει μπροστά από τον Hector Barbera.

Πρώτος από τις CRT ήταν ως τον τελευταίο γύρο ο Randy de Puniet που εκνευρίστηκε πολύ όταν η μοτοσυκλέτα του τον εγκατέλειψε με μηχανική βλάβη. Αρνητική έκπληξη και πάλι από τον Spies που δείχνει ξαφνικά ξένος με την Μ1, την πιο φιλική μοτοσυκλέτα των paddock. Είναι τόσο μεγάλη η πίεση για τον Αμερικανό; Κάτι συμβαίνει, αλλά δεν το ξέρουμε ακόμα.

Πρώτος αναβάτης με CRT ήταν τελικά ο Aleix Espargaro. Ήταν μια πολύ καλή μέρα για την οικογένεια Espargaro, αφού ο αδερφός του Pol έκανε σήμερα την πρώτη του νίκη στην Moto2.

Τελευταίος τερμάτισε ο K. Abraham που λίγο πριν το τέλος είχε μια ανώδυνη πτώση, προτελευταίος ο «Texas Tornado» Colin Edwards που παλεύει με το σετάρισμα της ανώριμης μοτοσυκλέτας του.

Αποτελέσματα αγώνα MotoGP, την Κυριακή (29 Απριλίου)

Θέση – Βαθμοί – Νο – Αναβάτης – Ομάδα – Μοτοσυκλέτα – Μ.ω.τ. – Χρόνος/Διαφορά

1 25 1 Casey STONER Repsol Honda Team Honda 157,3 45’33.897
2 20 99 Jorge LORENZO Yamaha Factory Racing Yamaha 157,2 +0.947
3 16 26 Dani PEDROSA Repsol Honda Team Honda 157,1 +2.063
4 13 35 Cal CRUTCHLOW Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 157,1 +2.465
5 11 4 Andrea DOVIZIOSO Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 156,2 +18.100
6 10 19 Alvaro BAUTISTA San Carlo Honda Gresini Honda 156,0 +21.395
7 9 6 Stefan BRADL LCR Honda MotoGP Honda 155,6 +28.637
8 8 69 Nicky HAYDEN Ducati Team Ducati 155,6 +28.869
9 7 46 Valentino ROSSI Ducati Team Ducati 155,3 +34.852
10 6 8 Hector BARBERA Pramac Racing Team Ducati 155,3 +35.103
11 5 11 Ben SPIES Yamaha Factory Racing Yamaha 155,1 +38.041
12 4 41 Aleix ESPARGARO Power Electronics Aspar ART 153,2 +1’12.728
13 3 9 Danilo PETRUCCI Came IodaRacing Project Ioda 152,9 +1’18.669
14 2 54 Mattia PASINI Speed Master ART 152,3 +1’29.142
15 1 22 Ivan SILVA Avintia Blusens BQR 152,1 +1’32.478
16 5 Colin EDWARDS NGM Mobile Forward Racing Suter 151,7 +1’40.577
17 17 Karel ABRAHAM Cardion AB Motoracing Ducati 150,6 1 γύρος
14 Randy DE PUNIET Power Electronics Aspar ART 153,7 2 γύροι
77 James ELLISON Paul Bird Motorsport ART 152,7 3 γύροι
51 Michele PIRRO San Carlo Honda Gresini FTR 152,6 9 γύροι
68 Yonny HERNANDEZ Avintia Blusens BQR 0 γύροι

Συνθήκες αγώνα:

Πίστα στεγνή, θερμοκρασία αέρα 14ο C, θερμοκρασία εδάφους 15ο C, υγρασία 78%.

Ρεκόρ:

Pole – Jorge LORENZO 1’39.532 160,0 Km/h
Ταχύτερος γύρος Lap: 15 Cal CRUTCHLOW 1’40.019 159,2 Km/h
Ρεκόρ αγώνα 2010 Dani PEDROSA 1’39.731 159,7 Km/h
Ρεκόρ πίστας 2008 Jorge LORENZO 1’38.189 162,2 Km/h