Η Opel έδωσε στη δημοσιότητα ακόμα πιο αναλυτικά στοιχεία σχετικά με το τι… κρύβει το κορυφαίο μοντέλο της οικογένειας Astra (λέγε με OPC) κάτω από τις ομολογουμένως επιθετικές επιφάνειές του. Κατ’ αρχήν, όπως είναι ήδη γνωστό, κάτω από το εμπρός καπό του θα φιλοξενείται ένας 2λιτρος και υπερτροφοδοτούμενος ασφαλώς κινητήρας με σύστημα άμεσου ψεκασμού και απόδοση 280 ίππων και ροπή 400 Nm, ο οποίος υπόσχεται, όπως είναι αναμενόμενα με δεδομένες τις δύο αυτές τιμές, κορυφαίες επιδόσεις.
Από εκεί και πέρα, το πλαίσιο εφοδιάζεται με αμορτισέρ της εταιρείας ZF Sachs και υιοθετεί στοιχεία που αναβαθμίζουν τη σπορ συμπεριφορά, όπως είναι τα γόνατα υψηλών επιδόσεων High Performance Struts (HiPerStruts) στην εμπρός ανάρτηση, το ενισχυμένο πλαισίο FlexRide, το μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης καθώς και το σύστημα πέδησης της εταιρείας Brembo. Ο παραπάνω χαρακτήρας ενισχύεται με την παρουσία τροχών με 19άρες ζάντες αλουμινίου και ελαστικά διαστάσεων 245/40.
Όπως αναφέραμε, για τη μεταφορά της ισχύος των 280 ίππων στο δρόμο, ο εμπρός άξονας εφοδιάζεται με ένα μηχανικό, πολύδισκο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Όταν ένας από τους εμπρός τροχούς σπινάρει, τα δύο σετ πολλαπλών δίσκων στο εσωτερικό του διαφορικού λειτουργούν σαν συμπλέκτες και ελέγχουν την κατανομή ισχύος σε συγκεκριμένο ποσοστό.
Αυτό το φαινόμενο κλειδώματος (έως και 50%) εξαρτάται από τη λεγόμενη «γωνία ράμπας» υπό την οποία πιέζονται μεταξύ τους τα δύο σετ δίσκων και στη συνέχεια προσδιορίζει πόση πίεση ασκείται στον πολύδισκο συμπλέκτη ανάλογα με την ποσότητα της ροπής. Όσο πιο οξεία είναι η «γωνία ράμπας», τόσο πιο ευαίσθητο το σύστημα. Στην περίπτωση του Astra OPC, επιλέχθηκε «γωνία ράμπας» 45 μοιρών κατά την επιτάχυνση. Στην περίπτωση της επιβράδυνσης (είτε στο φρενάρισμα ή όταν ο οδηγός σηκώνει το πόδι του από το γκάζι), γίνεται αποσύμπλεξη των δίσκων και το ABS επενεργεί αποτελεσματικά στους εμπρός τροχούς.
Το πλαίσιο FlexRide της Opel είναι ειδικά προσαρμοσμένο και βελτιωμένο για τις ανάγκες ενός OPC επιτρέποντας την επιλογή μεταξύ τριών διαφορετικών προγραμμάτων οδήγησης. Το standard mode προσφέρει απόδοση σε όλες τις συνθήκες, διατηρώντας ικανοποιητικά επίπεδα άνεσης στην καθημερινή οδήγηση, το sport mode σκληραίνει την ανάρτηση, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση των κλίσεων στις στροφές, ενώ τέλος το OPC mode καθιστά τη συμπεριφορά του κορυφαίου Astraακόμα πιο… σκληροπυρηνική, με το σύστημα διεύθυνσης γίνεται ακόμα πιο άμεσο σε σχέση με το Sport mode και το πεντάλ του γκαζιού να ανταποκρίνεται ταχύτερα. Ταυτόχρονα, ο φωτισμός του ταμπλό γίνεται κόκκινος σηματοδοτώντας την «κατάσταση» OPC mode.
Σε ότι αφορά στην απόσβεση της ανάρτησης, συγκριτικά με το υπερτροφοδοτούμενο 1.6 Astra GTC των 180 ίππων, οι μηχανικοί του εταιρείας σκλήρυναν τα στάνταρ ελατήρια κατά περίπου 30% και χαμήλωσαν το αυτοκίνητο κατά 10 χλστ. Επίσης, τα οι ελαστικοί σύνδεσμοι της ανάρτησης και ο πίσω άξονας έγιναν πιο άκαμπτα, για μεγαλύτερη ευελιξία και απόκριση στη σπορ οδήγησης. Συν τοις άλλοις, το σύστημα ελέγχου ευστάθειας του αμαξώματος (ESP) προσφέρει επίσης τρία διαφορετικά προγράμματα, ανάλογα με τη διάθεση του οδηγού. Πέρα από τη στάνταρ ρύθμιση, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει το competitive mode, στο οποίο παρέχονται αρκετές αλλά όχι όλες οι… ελευθερίες, κάτι που σε αντίθεση ισχύει στο πρόγραμμα off mode, πιέζοντας το μπουτόν του ESP πάνω από πέντε δευτερόλεπτα.
Πηγή: 4troxoi.gr