Σε ίδιες συνθήκες και πάλι οι οδηγοί του MotoGP βγήκαν το πρωί για την τρίτη σειρά ελεύθερων δοκιμών για τον 2ο αγώνα της χρονιάς, στη Jerez της Ισπανίας. Ο οδηγός της Repsol Honda, Dani Pedrosa επικράτησε τελικά έναντι του μεγάλου του αντίπαλο επί Ισπανικού εδάφους, Jorge Lorenzo.
Σε αντίθεση με άλλες περιπτώσεις όπου η βροχή κρατά τους οδηγούς στα boxes τους, οι ελεύθερες δοκιμές στη Jerez είχαν πολύ μεγάλη κινητικότητα. O λόγος ήταν γιατί όλοι ήθελαν να δοκιμάσουν την αντοχή στη διάρκεια των νέων ‘βρόχινων’ ελαστικών της Bridgesrtone. Oι πιθανότητες ο αγώνας να έχει τις ίδιες συνθήκες είναι σημαντικές, σύμφωνα με την πρόγνωση του καιρού.
Ο χρόνος του Pedrosa στο 1.50´121 τον έφερε οριακά μπροστά από τον οδηγό της Yamaha Factory Racing, Jorge Lorenzo. Κάτι περισσότερο από ένα δέκατο χωρίζουν τους δύο αντιπάλους, ενώ ο πρωταθλητής του 2011 Casey Stoner ήταν τρίτος ταχύτερος.
Ο Stoner για μία ακόμη φορά βγήκε, έκανε 15 γύρους σερί, έβγαλε το χρόνο που ήθελε, πέτυχε και την υψηλότερη τελική (277.9 χ.α.ω. στη βροχή..) και έμεινε στo box για το υπόλοιπο των δοκιμών.
Τέταρτο χρόνο έκανε ο Nicky Hayden που έφερε τη Ducati μπροστά από τον οδηγό της δορυφορικής Monster Yamaha Tech3, Cal Crutchlow. Αν συνεχίσει έτσι ο βρετανός, δεν θα μιλάμε πια για την έκπληξη στην κατάταξη, αλλά για έναν διεκδικητή του βάθρου.
Ο Valentino Rossi αν και είχε πετύχει δεύτερο ταχύτερο χρόνο στη δεύτερη σειρά ελεύθερων δοκιμών (πίσω από τον Pedrosa πάντα), δεν κατάφερε να τον επαναλάβει και στην τρίτη. Αυτή τη φορά ήταν έκτος, εμπρός από τον Andrea Dovizioso, team mate του Crutchlow στην δορυφορική ομάδα της Yamaha.
Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσαν ο Stefan Bradl της LCR Honda MotoGP, ο Karl Abraham της Cardion AB Motoracing και ο Randy de Puniet της Power Electronics Aspar που ήταν και ο πρώτος οδηγός CRT.
Καθώς οι συνθήκες επιδεινώνονταν όσο πέρναγε η ώρα, ο Álvaro Bautista είχε μια πτώση στην πρώτη στροφή της πίστας. Αν και δεν έπαθε το παραμικρό, δεν συνέχισε τις δοκιμές με την εφεδρική του μοτοσυκλέτα, -για προφανείς λόγους…
Είναι αρκετοί οδηγοί που δείχνουν ικανοί για μια καλή θέση στις κατατακτήριες δοκιμές ειδικά πίσω από τους ‘3 εξωγήινους’. Το ερώτημα ωστόσο παραμένει κατά πόσο τα ελαστικά θα αντέξουν στη διάρκεια αγώνα, καθώς δεν έχουν δοκιμαστεί ακόμη.
Ο λόγος της ανησυχίας προέρχεται από την έντονη φθορά που διαπιστώθηκε σε αρκετούς οδηγούς ακόμη και μετά από 15 ‘μόλις’ γύρους. Επομένως σε περίπτωση που ο αγώνας κηρυχτεί βρόχινος, μια τακτική ‘προστασίας’ των ελαστικών μπορεί να αποτελεί σημαντικότερο παράγοντα για τη νίκη από την επίθεση από νωρίς και πρωτοπορία στον αγώνα.
Πριν τον αγώνα όμως έχουμε τις κατατακτήριες δοκιμές όπου όλες οι ομάδες θα καταθέσουν ό,τι καλύτερο μπόρεσαν να κάνουν στις 3 σειρές των ελεύθερων δοκιμών.