Το BMW Group βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις για να επιταχύνει την παγκόσμια επιτυχία της Μini μέσω μιας νέας κοινοπραξίας στην Κίνα. Βασικό στοιχείο της στρατηγικής εξέλιξης της μάρκας θα είναι η τοπική παραγωγή των μελλοντικών, ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας Μini στην παγκοσμίως μεγαλύτερη αγορά για ηλεκτροκίνηση. Για το σκοπό αυτό, το γερμανικό Group υπέγραψε «επιστολή πρόθεσης» με τον Κινέζο κατασκευαστή Great Wall Motor. Μαζί με την παραγωγή του πρώτου ηλεκτρικού Μini μπαταρίας στο βασικό εργοστάσιο της Οξφόρδης από το 2019, το νέο βήμα σηματοδοτεί μία ακόμα σαφή δέσμευση στο ηλεκτρικό μέλλον της θρυλικής μάρκας.
Επόμενα βήματα θα είναι να συμφωνηθούν οι λεπτομέρειες μιας ενδεχόμενης κοινοπραξίας και συμφωνίας συνεργασίας και να διευκρινιστούν θέματα όπως η επιλογή της τοποθεσίας παραγωγής και οι υλικές επενδύσεις. Πάντως, το BMW Group δεν σκοπεύει να δημιουργήσει πρόσθετο οργανισμό πωλήσεων στην Κίνα, καθώς η εταιρία παραμένει πιστή στη δέσμευσή της για συνέχιση της επιτυχημένης συνεργασίας με την ήδη υπάρχουσα δομή πωλήσεων.
Επίσης, ανεξάρτητα από το στρατηγικό ενδιαφέρον του για τη Mini, το Group θα επεκτείνει περαιτέρω την πολύ επιτυχημένη κοινοπραξία BMW Brilliance Automotive (BBA) στην Κίνα με την Brilliance. Εκτός από τις δύο μονάδες παραγωγής οχημάτων, η BBA ήδη λειτουργεί ένα εργοστάσιο κινητήρων, που περιλαμβάνει ένα εργοστάσιο μπαταριών για ηλεκτρικά μοντέλα BMW, τα οποία κατασκευάζονται τοπικά στο Shenyang. Είναι το πρώτο εργοστάσιο μπαταριών από κατασκευαστή premium οχημάτων στην Κίνα.
Τα τελευταία χρόνια, η BBA έχει γίνει ακρογωνιαίος λίθος της επιτυχίας της γερμανικής φίρμας στη μεγαλύτερη αγορά της και αποτελεί πρότυπο για τη συνέχιση της ανάπτυξης της Mini στην Κίνα.
Περίπου 560.000 οχήματα μάρκας BMW παραδόθηκαν σε πελάτες στην Κίνα το 2017, περισσότερα από όσο συνολικά στις επόμενες δύο μεγαλύτερες αγορές, ΗΠΑ και Γερμανία. Αντίστοιχα το 2017, η Κίνα ήταν η τέταρτη μεγαλύτερη αγορά της Mini, με παραδόσεις περίπου 35.000 μονάδων.
Ωστόσο, η επέκταση της BMW στις μεγαλύτερες αγορές της όπως η Κίνα, δεν έχει επιφέρει μείωση της παραγωγής στα εργοστάσια της εταιρίας στη Γερμανία. Το αντίθετο, μεταξύ 2007 και 2017, η παραγωγή στη Γερμανία αυξήθηκε κατά ένα τέταρτο περίπου στα 1,15 εκατομμύρια οχήματα το χρόνο. Ταυτόχρονα, σχεδόν η μισή από ολόκληρη την παραγωγή της BMW γίνεται τώρα σε εργοστάσια εκτός Γερμανίας.
Μία παρόμοια στρατηγική ανάπτυξης θα επιτάχυνε σημαντικά την εξέλιξη της μάρκας Μini, χωρίς να υπονομεύει τη δέσμευση του Group στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπου η εταιρία έχει πραγματοποιήσει σημαντικές επενδύσεις για ταχύτερη επιχειρηματική εμπλοκή στη χώρα.
Νίκος Τσάδαρης