Η παραγωγή του Track T-800CDI γίνεται από την εταιρεία Evaproducts. Χρησιμοποιώντας κορυφαία περιφερειακά και ένα πλαίσιο χωροδικτύωμα, η εταιρεία Evaproducts δημιούργησε κάπου στα δυτικά παράλια της Ολλανδίας την πιο ενδιαφέρουσα μοτοσυκλέτα μικτής χρήσης των τελευταίων χρόνων.
Η ιστορία της ξεκινά το 2008 οπότε και σχεδιάστηκε το πρώτο πρωτότυπο, που όμως μέχρι και σήμερα δεν έχει λάβει την απαραίτητη έγκριση τόπου για να κυκλοφορήσει σε χώρες της Ευρώπης, πλην της κατασκευάστριας Ολλανδίας. Σύμφωνα με το εργοστάσιο το ζήτημα αυτό βρίσκεται κοντά στη λύση του και η παραγωγή για την Ευρώπη αναμένεται να ξεκινήσει το 2012.
Με κόστος 14.650 ευρώ (χωρίς δασμούς), δεν είναι φθηνή αλλά το ερώτημα είναι σε σχέση με τι; Πρόκειται για μια μοναδική στο είδος της μοτοσυκλέτα που θα ταίριαζε απόλυτα στη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα.
Η κατανάλωση του καυσίμου δεν ξεπερνά τα 2,0 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, μικρότερη από το οικονομικότερο παπί της αγοράς. Αν σε αυτό συνυπολογίσουμε και τι κόστος ανά λίτρο, η σύγκριση της κατανάλωσης με οτιδήποτε κυκλοφορεί, γίνεται… προκλητική.
Το μυστικό πίσω από αυτά, κρύβεται σε μία λέξη: Diesel. Η Τ-800 CDI, διαθέτει κινητήρα diesel, προερχόμενο από το Smart. Ο τρικύλινδρος υγρόψυκτος των 800 κ.εκ. με τροφοδοσία ψεκασμού και την υποβοήθηση turbo, αποδίδει 45 ίππους που μπορεί να μην βάζουν φωτιά στην άσφαλτο, θα σας πάνε όμως παντού, πιο οικονομικά απ’ οτιδήποτε άλλο. Κι αυτό μόνο αν συγκρίνουμε με τις επιδόσεις μιας μοτοσυκλέτας, αφού πιάνει τα 0-100 χ.α.ω σε 3,7 sec. Από πλευράς επιδόσεων, το δυνατό χαρτί της Τ800 είναι η ροπή των 9,8 kgm που την τοποθετεί στην κορυφή της κατηγορίας των mega-Οnoff.
H T800 είναι η πιο εξελιγμένη μοτοσυκλέτα με κινητήρα diesel που έχει κατασκευαστεί. Με εμφάνιση που θυμίζει (πολύ) έντονα την KTM Adventure, δανείζεται πρακτικές και από τις BMW – GS. Τοποθετείται με αυτό τον τρόπο στην κατηγορία των On-off με προσανατολισμό που δεν διστάζει στιγμή να εμπλακεί σε εκτός δρόμου περιηγήσεις.
Η μετάδοση είναι CVT – συνεχώς μεταβαλλόμενη- χωρίς κιβώτιο ταχυτήτων, όμοιο με τη λειτουργία των scooter. Η τελική μετάδοση γίνεται με άξονα που υποκαθιστά και το ρόλο του ψαλιδιού, όπως και στα ανάλογα μοντέλα της BMW. Εδώ όμως το ψαλίδι διαθέτει μία άρθρωση λιγότερη, που σημαίνει ότι το πίσω μέρος ανασηκώνεται κατά την επιτάχυνση. Χωρίς να είναι πρόβλημα στην οδήγηση, αποτελεί μια ιδιαιτερότητα όπως και οι διάχυτοι κραδασμοί.
Το 48άρι (mm) πιρούνι είναι της WP, όπως και το αμορτισέρ πίσω, τα φρένα έρχονται από την Brembo και η διάσταση των 21” τροχού εμπρός υποδεικνύει σαφείς εκτός δρόμου προθέσεις.
Η θέση οδήγησης είναι ρυθμιζόμενη σε ύψος ανάλογα με τη χρήση -εκτός δρόμου ή πολύωρα ταξίδια σε αυτοκινητόδρομο. Οι διαστάσεις του κινητήρα οδήγησαν σε μακρύ μεταξόνιο (1.610 mm), χωρίς βέβαια να ξεφεύγει από τα χρηστά όρια. Παρέσυρε όμως το βάρος στα 220 κιλά που επίσης είναι σχετικά μεγάλο αλλά όχι υπερβολικό.
Η συγκριτικά χαμηλή απόδοση του κινητήρα εξηγείται και από την επιλογή της κατασκευάστριας Evaproduct να προσδώσει πρωτόγνωρη διάρκεια ζωής στον κινητήρα (250.000 χιλιόμετρα) αλλά και την μέγιστη οικονομία.
Στην εποχή που όλοι στρέφονται στην ηλεκτροκίνηση, η Evaproducts επέλεξε το δικό της δρόμο για την απομείωση του ενεργειακού αποτυπώματος της μοτοσυκλέτας της. Δεν δίστασε να δανειστεί καταξιωμένες λύσεις από τους κρατούντες στο χώρο (ΚΤΜ, BMW) για να στήσει το δικό της μοναδικό δημιούργημα και το αποτέλεσμα τη δικαιώνει απόλυτα.