Το αγωνιστικό τμήμα της Porsche παρουσιάζει στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης το τελευταίο επίτευγμα του Weissacch: την 911 GT3 RS με αγωνιστικό πλαίσιο και 520 ίππους, καθώς και με υψηλόστροφο ατμοσφαιρικό κινητήρα τεσσάρων λίτρων.
Το νέο sport αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων είναι βασισμένο στην 911 GT3, η οποία εξελίχθηκε ακόμα περισσότερο για να συνδυάζει τον κινητήρα επιδόσεων με μια ρύθμιση ανάρτησης που διαθέτει παθητική τετραδιεύθυνση με νέες ρυθμίσεις και είναι σχεδιασμένη για μέγιστη δυναμική και ακρίβεια.
Η 911 GT3 RS επιταχύνει από 0 σε 100 χλμ./ώρα σε 3,2 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική της ταχύτητα αγγίζει τα 312 χλμ./ώρα. Μετά το λανσάρισμα της 911 GT3 και της 911 GT2 RS, με αυτήν την πιο πρόσφατη έκδοση η Porsche παρουσιάζει το τρίτο της sport αυτοκίνητο GT δρόμου σε ένα χρόνο.
Σχεδίαση αγωνιστικού
Τα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά καθόρισαν το σχεδιασμό του αμαξώματος που διαθέτει αυξημένο πλάτος και βελτιστοποιημένο βάρος, καθώς και την κλασική άκαμπτη πίσω αεροτομή. Η αγωνιστική εμφάνιση συνεχίζεται στο εσωτερικό, όπου τα καθίσματα full bucket από ανθρακονήματα προσφέρουν την πλευρική στήριξη που απαιτούν τα υψηλού επιπέδου δυναμικά χαρακτηριστικά οδήγησης. Οι επενδύσεις μειωμένου βάρους στις πόρτες, με δίχτυα αποθήκευσης και θηλιές ανοίγματος, η μειωμένη ηχοαπορροφητικότητα και το νέο πίσω καπό μειωμένου βάρους τονίζουν τη συνέπεια στην επιλογή των υλικών.
Κινητήρας με 520 ίππων
Ο 4λιτρος, 6κύλινδρος ατμοσφαιρικός κινητήρας της Porsche (μεικτή κατανάλωση καυσίμου 12,8 λ./100 χλμ., εκπομπές CO2 291 γρ./χλμ.) στην νέα 911 GT3 οδηγεί αυτή το όχημα σε νέα όρια: Ο κινητήρας boxer αποδίδει 20 ίππους περισσότερους από τον κινητήρα του προηγούμενου μοντέλου και της 911 GT3. Με κλίμακα στροφών που φτάνει τις 9.000 σ.α.λ., είναι ένας καθαρόαιμος sport κινητήρας, ενώ σε συνδυασμό με το ειδικά ρυθμισμένο 7τάχυτο κιβώτιο PDK, παρέχει εξαιρετικές επιδόσεις.
«Αγωνιστικό» πλαίσιο και εξοπλισμός Clubsport
Χάρη στην καθαρά αγωνιστική τεχνολογία που χρησιμοποιείται, το πλαίσιο προσφέρει εξαιρετικά δυναμικά χαρακτηριστικά οδήγησης. Οι σφαιρικοί σύνδεσμοι που υπάρχουν σε όλους τους βραχίονες προσφέρουν ακόμα μεγαλύτερη ακρίβεια σε σχέση με τα συμβατικά έδρανα ελαστοκινηματικής. Οι τροχοί μειωμένου βάρους 20 ιντσών, με τα νέα ελαστικά 265/35 στον μπροστινό άξονα, ενισχύουν την ευελιξία και τη συμπεριφορά του συστήματος διεύθυνσης, ενώ οι τροχοί 21 ιντσών με ελαστικά 325/30 στον πίσω άξονα βελτιώνουν την πρόσφυση.
Όπως και σε όλα τα τρέχοντα sport μοντέλα GT, το πακέτο εξοπλισμού Clubsport διατίθεται και για την 911 GT3 RS χωρίς πρόσθετη χρέωση. Το πακέτο αυτό περιλαμβάνει roll bar, χειροκίνητο πυροσβεστήρα, προεγκατάσταση για διακόπτη αποσύνδεσης μπαταρίας και ζώνες ασφαλείας έξι σημείων για μια sport εμπειρία οδήγησης.
Πακέτο εξοπλισμού Weissach και τροχοί μαγνησίου
Για τους ιδιαίτερα φιλόδοξους οδηγούς, το αγωνιστικό τμήμα της Porsche δημιούργησε ένα προαιρετικό πακέτο εξοπλισμού Weissach, με το οποίο το βάρος μειώνεται ακόμα περισσότερο. Το πακέτο αυτό περιλαμβάνει πρόσθετα τμήματα από ανθρακονήματα για την ανάρτηση, το εσωτερικό και το εξωτερικό, καθώς και προαιρετικούς τροχούς μαγνησίου. Στην ελαφρύτερη διαμόρφωσή του, το πακέτο αυτό μειώνει το βάρος της 911 GT3 RS στα 1.430 χλγρ.
Όσο για τους πιστούς που ήδη σκέφτονται ενδεχόμενη αγορά, σημειώνουμε ότι, οι παραγγελίες έχουν ήδη ξεκινήσει, αν και η νέα GT3 RS θα λανσαριστεί από τα μέσα Απριλίου του 2018.
Νίκος Τσάδαρης