Το ιδιαίτερα πρακτικό και ευρύχωρο Meriva, στην έκδοση με τον ντίζελ κινητήρα των 1,3 λτ. είναι και πολύ οικονομικό σε κατανάλωση, αποτελώντας ένα πλήρες σε κάθε επίπεδο μικρό MPV.
Στην γκάμα του Meriva εκτός από τους γνωστούς και πιο δημοφιλείς turbo κινητήρες βενζίνης των 1,4 λτ. απόδοσης 120 και 140 ίππων, υπάρχουν και οι ντίζελ των 1,3 λτ. με 75 και 95 ίππους και των 1,7 λτ. με 100 και 130 ίππους σε τιμές από 16.640 και 17.140 ευρώ αντίστοιχα στην έκδοση Essentia και από 21.040 και 20.040 ευρώ αντίστοιχα στην αμέσως πιο πλούσια έκδοση Edition (τιμές με την έκπτωση των 960 ευρώ).
Μεταξύ αυτών το 1,3 CDTI ecoFLEX 95 PS, κρίνεται συμφέρουσα επιλογή ειδικά στη «μεσαία» έκδοση Edition, η οποία περιλαμβάνει επιπλέον έναντι της αρχικής Essentia αερόσακους πλευρικούς και οροφής, τροχούς 16 ιντσών αντί 15, ενεργά εμπρός προσκέφαλα, ζώνες εμπρός με διπλούς προεντατήρες, χειριστήρια ηχοσυστήματος στο τιμόνι, trip computer, την κονσόλα FlexRail, cruise control κ.α. ενώ κοστίζει μόνο 900 ευρώ περισσότερα.
Εσωτερικό: Μοντέρνο, πρακτικό και με καλή ποιότητα
Η σύγχρονη σχεδίαση και ο ευχάριστος διάκοσμος του εσωτερικού του Meriva, σε συνδυασμό με τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, οι οποίες εξασφαλίζουν πολύ καλή ορατότητα και φωτεινότητα δημιουργούν αμέσως θετικές εντυπώσεις σε αυτούς που θα εισέλθουν σε αυτό.
Ο οδηγός από την πλευρά του δεν θα δυσκολευτεί να βρει τη θέση που τον βολεύει και κάθεται σχετικά ψηλά, ωστόσο όσον αφορά στην εργονομία τα πολλά χειριστήρια που υπάρχουν στην κεντρική κονσόλα δεν είναι ιδιαίτερα εύχρηστα.
Στον τομέα της κατασκευής του εσωτερικού έχει γίνει χρήση σχετικά μαλακού (όχι αφρώδους) πλαστικού στη μεγαλύτερη επιφάνεια του ταμπλό και τμημάτων των θυρών, όμως στη συναρμογή παρατηρούνται κάποιες μικροατέλειες.
Μεγάλο πλεονέκτημα που προσφέρει το Meriva είναι η πρακτικότητα και η εύκολη επιβίβαση και αποβίβαση που εξασφαλίζουν οι ανεξάρτητες αντικριστές πίσω πόρτες «FlexDoors».
Επίσης πολύ πρακτικά με την σειρά τους είναι τα πίσω πλήρως αναδιπλούμενα συρόμενα κατά τον διαμήκη και εγκάρσιο άξονα καθίσματα κατά 190 χλστ. και 50 χλστ. αντίστοιχα, ενώ ο τετραγωνισμένος με μεγάλο άνοιγμα χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 400 λτ.
Αποδοτικός και οικονομικός ο 1,3 λτ. diesel κινητήρας
To diesel μηχανικό σύνολο των 1,3 λτ. με τους 95 ίππους και τα 180 Nm ροπής κινεί δίχως πρόβλημα το μικρό MPV της Opel, ενώ η κατανάλωσή του «κρατιέται» σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Από πλευράς λειτουργίας ο εν λόγω κινητήρας παρουσιάζει κραδασμούς κυρίως στο ρελαντί και στις χαμηλές στροφές, ωστόσο όσο ανεβαίνουν οι ρυθμοί αποκτά πιο πολιτισμένη χροιά και ο θόρυβος που παράγει δεν θα ενοχλήσει τους επιβαίνοντες σε ταχύτητες ταξιδιού.
Όσον αφορά στην απόδοσή του ο 1,3 CDTI κινητήρας ικανοποιεί σε τράβηγμα κυρίως από τις 1.800 σ.α.λ. και άνω όπου αποδίδεται η ροπή, καθώς χαμηλότερα το τράβηγμα του κινητήρα είναι μέτριο. Ειδικά από τις 2.000 σ.α.λ. και άνω επιταχύνει αρκετά ικανοποιητικά σε ρυθμούς περίπου αντίστοιχους με την έκδοση 1,4Τ 120 PS.
Στο δρόμο: Άνετο και με συμπαγή αίσθηση
Από τα πρώτα κιόλας μέτρα κίνησης, το Meriva αποπνέει σιγουριά και ασφάλεια, δείχνοντας συμπαγές και σταθερό. Παράλληλα παρουσιάζει καλή ευελιξία και είναι εύκολο στους χειρισμούς και στους ελιγμούς που απαιτούνται στην πόλη. Κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού παραμένει σταθερό χωρίς να δημιουργεί καμία τάση ανησυχίας ακόμα και σε γρήγορους ρυθμούς στις ευθείες.
Επίσης η προσεγμένη ηχομόνωση συμβάλλει στο να μην ενοχλούνται οι επιβάτες του από την λειτουργία του ντίζελ κινητήρα, ενώ η ανάρτησή του απορροφά με αποτελεσματικό τρόπο τις περισσότερες ανωμαλίες των δρόμων. Εξίσου ασφαλή χαρακτηριστικά παρουσιάζει και σε δρόμους με στροφές με τις κλίσεις του αμαξώματος να είναι λογικές και τα περιθώρια πρόσφυσης αυξημένα.
Τέλος το τιμόνι με την ηλεκτροϋδραυλική υποβοήθηση έχει καλό βάρος και αίσθηση, όπως και τα αποτελεσματικά φρένα.
Πηγή: autotriti.gr