Λίγες είναι οι μοτοσυκλέτες που είναι «made in USA». Σαν να μην υπάρχει τίποτε άλλο πέρα από την Harley Davidson και το Milwaukee. Κι όμως υπάρχει η MOTUS -εκ του MOTo USa – που περήφανα δηλώνει τη γνησιότητά όλων των εξαρτημάτων της ως «made in USA».

Το μοντέλο αυτή την εποχή κάνει το γύρο των Πολιτειών δίνοντας τη δυνατότητα στον κόσμο και τους υποψήφιους αγοραστές να την οδηγήσουν σε ένα test ride ή απλά να τη θαυμάσουν παρκαρισμένη. Με το tour αυτό δέχεται ουσιαστικά παραγγελίες πριν βγει στην παραγωγή τον Σεπτέμβριο του 2012.

Το μοντέλο λέγεται MST – Motus Sport Touting- και η τιμή του ξεκινά από τη βασική έκδοση και τις 30.975 δολάρια, τιμή που απλά το τοποθετεί εκτός αγοράς, όταν με τα 2/3 αποκτάς μία εφάμιλλη του ανταγωνισμού. Που δεν είναι όμως «made in USA»…

Η ελαφρά πιο σπορ έκδοση, η MST – R, κοστίζει 6.000 δολάρια πιο ακριβά, χωρίς να δικαιολογεί αυτή τη διαφορά. Ο ηλεκτρονικός ψεκασμός που για πρώτη φορά τοποθετείται σε τέτοιο κυβισμό μοτοσυκλέτας δίνει στον εξ ολοκλήρου κατασκευασμένο εντός του οίκου, V4 «baby block» κινητήρα, μια ιδιαίτερη αξία. Στη βασική έκδοση αποδίδει 165 ίππους και στην sport 20 περισσότερους φτάνοντας τους 185.

Με «μόλις» 23.200 δολάρια βέβαια αποκτάς στις ΗΠΑ μία BMW K1600GTL που αποδίδει μόλις πέντε άλογα λιγότερα παρέχει όμως όλα τα υπόλοιπα. Και πάλι όμως, δεν είναι «made in USA»…

Όσο για την Sport έκδοση, ο πλούσιος σπορ εξοπλισμός της MOTUS περιλαμβάνει πιρούνι R&T NIX της Ohlins, ένα αμορτισέρ TTX επίσης της Ohlins, φρένα monoblock της Brembo και ζάντες αλουμινίου της OZ. Με αυτά η MST-R μπολιάζει τον sport tourer χαρακτήρα της με κάμποσα ακόμη sport χαρακτηριστικά.

Και τα δύο μοντέλα συνοδεύονται από ένα σετ αφαιρούμενες βαλίτσες της Givi στον στάνταρ εξοπλισμό. Ο προαιρετικός εξοπλισμός περιλαμβάνει κάποια ενδιαφέροντα στοιχεία, όπως το υβριδικό πίσω γρανάζι με εγγύηση εφ’ όρου ζωής, ρυθμιζόμενη σε ύψος ζελατίνα αλλά και τιμόνι σε 2 άξονες, σέλα της Sargent, παροχές ρεύματος, θερμαινόμενη σέλα και γκριπ, και διάφορους αποθηκευτικούς χώρους πέραν των 30 λίτρων του top case επίσης της Givi.

Οι MST και MST-R είναι άνετες Sport μοτοσυκλέτες σχεδιασμένες για μεγάλα ταξίδια σε ορεινούς δρόμους ή αυτοκινητοδρόμους, με ένα ή δύο άτομα και τις αποσκευές τους. Το βάρος ξεπερνά τα 250 κιλά χωρίς τον εξοπλισμό, όμως με τη ροπή καραβιού των 1650 κ.εκ. και τους 165/185 ίππους κινείται σαν ταχύπλοο.

Στο διάρκειας ενός έτους tour, το κοντέρ στα μοντέλα της Motus έγραψαν χιλιόμετρα από το εργοστάσιο στις πίστες της χώρας, διασχίζοντας 29 Πολιτείες πριν επιστρέψουν στη Daytona για την Bike Week.

Από την Alabama ως την California, τις ακτές και τις οροσειρές, διέσχισαν ερήμους, τις περίφημες αλυκές του Bonneville όπου καταρρίπτονται τα ρεκόρ ταχύτητας, πέρασαν από τα βραχώδη όρη του Colorado, είδαν από κοντά τα Μωβ Όρη, διέσχισαν απέραντες εκτάσεις με φυτείες καλαμποκιού και σπαρτών, συναντήθηκαν με κοπάδια από γελάδια και βουβάλια.

Από τη δυτική χερσόνησο τα MST ταξίδεψαν βορειοανατολικά στη Βοστώνη πραγματοποιώντας μια πραγματικά sport touring δοκιμή.

Η MOTUS τώρα ετοιμάζεται για την έναρξη της παραγωγής το φθινόπωρο του 2012 σε περιορισμένο αριθμό και τη διάθεσή τους στο εμπόριο (των ΗΠΑ αρχικά) στις αρχές του 2013.