Στη διεθνή έκθεση αυτοκινήτου της Ν. Υόρκης πραγματοποιεί την πρώτη δημόσια εμφάνισή της η τρίτη κατά σειρά γενιά του Hyundai Santa Fe.
Όπως φαίνεται από τις πρώτες επίσημες φωτογραφίες του νέου Santa Fe, πρόκειται για ένα εντελώς νέο μοντέλο και όχι απλώς για μια ρετουσαρισμένη παραλλαγή του προηγούμενου.
Έτσι, σύμφωνα με τους ίδιους τους δημιουργούς του, η τρίτη κατά σειρά γενιά του, η οποία ήδη μετρά, από το 2000 μέχρι και σήμερα, περισσότερες από 2,5 εκ. πωλήσεις ανά την υφήλιο, έχει πολύ υψηλές προσδοκίες στοχεύοντας, χάρη στα ουκ ολίγα πλεονεκτήματά της, να κατακτήσει επί ευρωπαϊκού εδάφους ένα μερίδιο αγοράς στην κατηγορία των μεγάλων SUV της τάξης του 5%.
Σχεδιαστικά, οι διαφορές σε σχέση με το παρελθόν είναι εκτενείς, με το νέο μοντέλο να υιοθετεί τη σχεδιαστική φιλοσοφία «Storm Edge» της Hyundai διαθέτοντας μοντέρνες στο σύνολο της γραμμές.
Από εκεί και πέρα, τα στοιχεία που από την πρώτη κιόλας ματιά ξεχωρίζουν είναι η ευμεγέθης εξαγωνική μάσκα, τα μακρόστενα φωτιστικά σώματα (αντίστοιχη είναι η μορφή και των φώτων ομίχλης), καθώς και οι μεγάλοι τροχοί (έως και 19 ιντσών).
Σε ό,τι αφορά τις διαστάσεις του αμαξώματος, η κορεάτικη εταιρεία ανακοινώνει πως το νέο Santa Fe είναι μακρύτερο σε μήκος (4,69 μ.), χαμηλότερο σε ύψος (1,68 μ.) και πιο πλατύ (1,88 μ.) σε σχέση με τον προκάτοχό του, διαθέτοντας ένα ευρύ, αλλά ταυτόσημο με το παρελθόν, μεταξόνιο που αγγίζει τα 2,7 μέτρα.
Στο εσωτερικό, το οποίο είναι πλήρως ανανεωμένο σε σχεδίαση, πιο προσεγμένο σε ποιότητα αλλά, όπως είναι αναμενόμενο και με περισσότερα αξεσουάρ άνεσης και ασφάλειας απ’ ότι εκείνο του προγενέστερου SantaFe, θα προσφέρεται και με 7θέσια διάταξη καθισμάτων, τα οποία εξασφαλίζουν περισσότερο χώρο για τα γόνατα των επιβατών (+38 και 45 χλστ. αντίστοιχα).
Σε ό,τι αφορά στο χώρο φόρτωσης, η βελτίωση στην 7θέσια διάταξη είναι της τάξης των 37 λίτρων (συνολικά, η χωρητικότητα του είναι 534 λίτρα).
Σχετικά με τα μηχανικά μέρη και συγκεκριμένα τους κινητήρες, οι ιθύνοντες της Hyundai προσφέρουν τρία μηχανικά σύνολα (ένα βενζίνης και δύο ντίζελ), τα οποία έχουν εξελιχθεί ειδικά για τις απαιτήσεις των ευρωπαίων αγοραστών.
Ξεκινώντας από τους ντίζελ, η κορυφαία έκδοση του νέου SantaFe κινείται από ένα εξελιγμένο σύνολο χωρητικότητας 2,2 λίτρων, με τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας (VGT), το οποίο αποδίδει 200 ίππους και ροπή 431 Nm εξασφαλίζοντας εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα της τάξης των μόλις 145 gr για κάθε χλμ., τελική ταχύτητα της τάξης των 190 χλμ./ώρα και επιτάχυνση από στάση 9,4 ή 9,8 δλ. ανάλογα με το αν η προσθιοκίνητη έκδοση συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή με αυτόματο 6 επίσης σχέσεων ή σε χρόνο 9,8 ή 10,1 δλ. αντίστοιχα για την τετρακίνητη παραλλαγή του.
Αμέσως μετά, η Hyundai προσφέρει ένα 2λιτρο μηχανικό σύνολο πετρελαίου, επίσης με τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας και απόδοση 150 ίππων και 382 Nm. Στην περίπτωση αυτή, η εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα αγγίζουν τα 155 gr για κάθε χιλιόμετρο κίνησης.
Σε ό,τι αφορά τον κινητήρα βενζίνης της γενιάς Theta II, οι Κορεάτες επέλεξαν ένα μηχανικό σύνολο με άμεσο ψεκασμό, το οποίο αποδίδει 193 ίππους διαθέτοντας εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα της τάξης των 197 gr/χλμ.
Αξίζει να σημειωθεί πως για τις τετρακίνητες εκδόσεις, η Hyundai ανανεώνει την εμπιστοσύνη της στο γνωστό σύστημα, το οποίο, υπό κανονικές συνθήκες μεταφέρει το 100% της ροπής στους εμπρός τροχούς, ενώ, όταν ανιχνευθεί απώλεια πρόσφυσης, η κατανομή μπορεί να φτάσει οριακά έως και το 50-50 ανάμεσα φυσικά στους εμπρός και πίσω τροχούς αντίστοιχα.
Πηγή: 4troxoi.gr